Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به مسایل و آسیب‌های پیش‌روی تهران گفت: برای حل این مسایل علاوه بر عزم جدی دولت و مدیریت شهری به یک حرکت عظیم اجتماعی و مشارکت مردم نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار شبستان، ناهید خداکرمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در نطق پیش از دستور شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدای شهریور که به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران آغاز کردیم تلاش شد تا تصویری حقیقی از شهر تهران نقاط قوت و چالش های آن به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به مهمترین مشکلات پایتخت افزود: آلودگی هوا، ترافیک، آسیب های اجتماعی، بدهی، کیفیت آب و غذا، پسماند، نابرابری، رشوه و فساد اقتصادی مسایلی است که امروز و فردای ما را تهدید می کند.

 

خداکرمی با بیان اینکه حل این مسایل علاوه بر عزم جدی دولت و مدیریت شهری به یک حرکت عظیم اجتماعی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم از خانه، محله و منطقه با شهرداری و شورای شهر شاید تنها راه برون رفت از چنبره این مشکلات است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه سند چشم‌انداز 1404 باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: طبق این سند قرار است شهروندانی برخوردار از سلامت، رفاه با امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت های برابر، به دور از فقر، فساد، تبعیض و بهره مند از محیط زیست مطلوب باشیم.

 

خداکرمی سیاست های کلی خانواده را از دیگر اسناد مهم بالادستی عنوان کرد و افزود: در این سند بر خانواده محوری جامعه تاکید شده است که ایجاد فرصت برای حضور مفید و موثر اعضای خانواده در کنار یکدیگر و استفاده موثر خانواده از اوقات فراغت به صورت جمعی، حمایت از عزت و کرامت خانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت همه جانبه از زنان سرپرست خانوار، ایجاد سازوکارهای لازم برای ارتقای سلامت همه جانبه خانواده ها به ویژه سلامت باروری و افزایش فرزندآوری در جهت برخورداری از جامعه جوان، سالم، پویا و بالنده از نکاتی است که در این سند قید شده است.

 

وی سیاست های جمعیتی که بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی ابلاغ شد را از دیگر اسناد بالادستی عنوان کرد و گفت: در این سند به موضوعاتی نظیر ارتقای امید به زندگی، تامین سلامت و تغذیه سالم جمعیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، سوانح، آلودگی های زیست محیطی، بهره گیری از ظرفیت و توانایی های ایرانیان خارج از کشور برای حضور و سرمایه گذاری از موارد مورد توجه در این سیاست است.

 

وی با بیان اینکه همه اسناد بالادستی مسیر حرکت مدیریت شهری و اداری کشور را نشان می دهند، اظهار داشت: اگر از زمان ابلاغ، بند بند این اسناد و سیاست ها اجرا شده بود امروز روزگار ما بهتر از آنچه که هست، بود.

 

خداکرمی یادآور شد: اگرچه زحمات زیادی برای نمادهای پرهزینه شهر کشیده شده است اما حرکت به سمت سالمندی، حاشیه نشینی، زایش روزافزون آسیب های اجتماعی، خشونت، محرومیت، بیکاری و مهاجرت نخبگان به موازات رویش فقرای فرهنگی، قانون‌گریزان، مفسدان اقتصادی، ثروتمندان نوظهور و کاسبان شعار و چاپلوسی می رود تا هویت شهر را در لابلای بزرگراه ها، پل های بی قواره و ساختمان هایی که به مثابه ننگ معماری و شهرسازی بر پیشانی یخ زده شهر است، مدفون کند.

 

خداکرمی با بیان اینکه بدون مشارکت مردم تهران نمی توانیم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: اگر به فروش تراکم و تغییر کاربری در مناطق مسکونی به تجاری معترضیم، اگر نگران به تاراج رفتن پارک ها، باغ ها و ساخت و ساز برج ها در دامنه کوه های پرصلابت شهر هستیم از ترافیک و آلودگی هوا رنج می بریم، از ورشکستگی صنایع بومی متاسفیم و بوی تعفن پسماندهای شهر، دروازه تهران را مشمئز کرده و محله هرندی،‌ دره فرحزاد و حاشیه نشینی قلبمان را به درد می آورد همه ما متهم هستیم.

 

خداکرمی با بیان اینکه اگر می‌خواهید عامل تداوم یا تشدید این مسایل نباشید باید با هم و از درون خانه های خود به فکر ساختن شهر و آینده دوستانمان باشیم، افزود: هر کدام سهم خود را برای پیشگیری و درمان هرچه که ما را می آزارد، مشخص کنیم به جای اینکه کمیت در شورای پنجم ملاک قرار بگیرد و از ما بخواهند بر مبنای قوانین و اسناد فوق طرح ها، لایحه‌های مصوب و برنامه پنج ساله دوم حرکت کنیم و برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز از تداوم قصور جلوگیری کنیم در این بین تهران اگرچه نیازمند انضباط مدیریتی، مالی و تولید ثروت پاک است اما تشنه عزت، شور زندگی و اعتماد به نفس نیز می باشد.

 

خداکرمی افزود: تقویت استارت آپ ها، توسعه گردشگری تاریخی، فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، فیلم، تئاتر، شعر و ترانه، موسیقی، طبیعت گردی، برنامه های شادی بخش و نشاط آور برای کودکان، نوجوانان و جوانان، فراهم کردن شرایط نوآوری و خلاقیت، تفریحات دسته جمعی، تقویت تاب آوری، دلبستگی و عشق به کوچه، خیابان، شهر و اشتغال ضرورتی اجتناب ناپذیر برای سلامتی و صلابت تهران است.

 

وی تصریح کرد: ما بر سر میثاق خود برای مدیریت شهری هوشمند و شیشه‌ای ایستاده ایم و با کمک شما مردم شریف چشم انداز تهران 1400 که کار شورای پنجم به اتمام می رسد را هدف خود قرار می دهیم و در این مسیر مشارکت مردم، تسهیل‌گری دولت، قوانین مجلس، قاطعیت قوه قضاییه و سازمان بازرسی را برای بازپس گیری اموال به تاراج رفته شهر توام با خرد جمعی در اداره شهر می تواند توسعه پایدار پایتخت را برای آیندگان به یادگار گذارد.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک