Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با دبیر کل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو بر آمادگی ایران برای "تقویت و گسترش همکاری‌های رو به رشد با فدراسیون بین‌المللی" تاکید کرد و همچنین در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از این کمیته درخواست کرد "تا به عنوان یکی از معدود ارگان‌های بشردوستانه بین‌المللی که در داخل میانمار فعالیت می‌کند، کمک‌رسانی مستقیم هلال احمر ایران به مردم میانمار را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

به گزارش ایسنا،‌ علی اصغر پیوندی در دیدار با الحاج اس‌سی، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در ژنو، با ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: هلال‌احمر ایران آماده تقویت و گسترش همکاری‌های رو به رشد با فدراسیون بین‌المللی در زمینه‌های گوناگون و درسطوح مدیریتی و حاکمیتی است.

وی درباره همکاری های اخیر جمعیت هلال احمر ایران و فدراسیون بین‌المللی، افزود: همکاری‌های جمعیت و فدراسیون بین‌المللی در سال‌های اخیر در زمینه امدادرسانی بین‌المللی، تاب آوری در برابر گرسنگی در آفریقا، برنامه جهانی کاهش ریسک حوادث در مناطق شهری و ... در سطح خوبی انجام شده است.

آمادگی برای امدادرسانی

پیوندی با اشاره به نخستین ماموریت بین المللی خود به عنوان رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران و سفر به بنگلادش و بازدید از محل اسکان پناهجویان میانمار در ادامه توضیح داد: بحران پناهندگان میانماری نمونه‌ای از افزایش بحران‌های بشردوستانه در سطح جهانی و  مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر است. پناهجویان روهینگیایی در سخت‌ترین شرایط زندگی در "منطقه کاکس بازار" روزگار می‌گذرانند و نیازمندی‌های غذایی، بهداشتی، درمانی و حتی آموزشی زیادی دارند که نیازمند توجه بیشتر نهادهای بشردوستانه بین المللی است. در ملاقات با رئیس و دبیرکل هلال احمر بنگلادش و نیز وزیر بهداشت و وزیر ارتباطات و حمل و نقل بنگلادش هم، آمادگی جمعیت هلال احمر ایران را برای کمک‌های بیشتر به‌ویژه در زمینه بهداشت و درمان اعلام کردیم که منتظر مجوزهای مربوطه از سوی این کشور هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه تاکنون در  ۳ مرحله، حدود ۱۰۰ تن کمک‌های امدادی و بشردوستانه هلال‌احمر ایران به بنگلادش ارسال شده است، گفت: به علاوه هلال‌احمر ایران تلاش مضاعفی برای گسترش و تقویت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی خود خواهد کرد و در این زمینه از هرگونه هماهنگی و همکاری با ارکان نهضت از جمله جمعیت هلال‌احمر بنگلادش، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های بشردوستانه استقبال می‌کند؛ کما اینکه پیشتر هم کمک نقدی مناسبی در حد 65 هزار فرانک سوئیس به استمداد منتشره از سوی فدراسیون بین المللی، انجام شده است. جمعیت هلال‌احمر ایران در سطح حاکمیتی به عنوان عضو فعال هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی همواره از تلاش‌های دبیرکل وهمکاران وی حمایت کرده و این حمایت را ادامه خواهد داد.

حضور در اجلاس مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

وی درباره حضور جمعیت هلال احمر ایران در اجلاس مجمع عمومی فدراسیون و شورای نمایندگان نهضت در آنتالیا در ماه آینده نیز توضیح داد: هلال احمر ایران آمادگی دارد در خصوص دستور کار و تصویب قطعنامه‌های لازم در این اجلاس، فدراسیون بین‌المللی و دبیرکل را یاری کند. در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر ایران در زمینه موضوعاتی مانند تقویت همکاری و هماهنگی در نهضت، جوانان و داوطلبان، گسترش صلح و فرهنگ پرهیز از خشونت و تعالی عملیاتی و رهبری مشترک در دستور کار اجلاس مجمع عمومی و شورای نمایندگان با دبیرخانه فدراسیون بین‌المللی همکاری می‌کنند.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران با توجه به تعهد قوی به همکاری با فدراسیون بین‌المللی و اجرای برنامه‌های مشترک متعدد با فدراسیون در سال‌های اخیر و نیز ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که دارد؛ امیدوار است که فرصت بیشتری به این نهاد مردمی در فدراسیون برای حضور و ایفای نقش در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی داده شود.

تقدیر از همکاری‌های دکتر ضیائی با فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

در این دیدار، الحاج اس سی، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از خدمات دکتر ضیائی؛ رئیس سابق جمعیت هلال احمر ایران تقدیر کرد و گفت: خوشحالم که وی، همکاری خود با جمعیت هلال احمر ایران را به عنوان مشاور عالی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در امور نهضت صلیب سرخ و هلال احمر ادامه می‌دهد و همچنان به عنوان کاندیدای جمعیت هلال احمر ایران در انتخابات نائب رئیسی فدراسیون در مجمع عمومی ۲۰۱۷ شرکت می‌کند.

در این دیدار دکتر پیوندی از الحاج اس سی، دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر  دعوت کرد تا از جمعیت هلال احمر ایران بازدید کند.

دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

علی اصغر پیوندی در ژنو با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز دیدار داشت و در این دیدار با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران، همکاری و هماهنگی با ارکان نهضت به ویژه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را به عنوان یک اصل و اولویت در راهبرد سازمانی خود قرار داد و گفت: به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر، حداکثر تلاش خود را برای ادامه و گسترش این همکاری‌ها و تحقق اهداف بشردوستانه طرفین به کار خواهم بست.

وی با بیان اینکه بحران‌های بشردوستانه و خطر حوادث و سوانح در مقیاس جهانی رو به افزایش است و این روند، وظیفه سازمان‌های بشردوستانه مانند صلیب سرخ و هلال احمر را سنگین‌تر می‌کند، به اولین ماموریت بین‌المللی خود در روزهای اخیر در سفر به بنگلادش و مشاهده وضعیت اسف‌بار پناهندگان میانماری اشاره کرد و افزود: آوارگان روهینگیایی در سخت‌ترین شرایط در منطقه "کاکس بازار" زندگی می‌کنند و نیازهای غذایی، بهداشتی، درمانی و حتی آموزشی زیادی دارند که رفع آنها به توجه و همکاری بیشتر نهادهای بشردوستانه بین‌المللی نیاز دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری را برای مردم مظلوم روهینگیایی در ایالت راخین میانمار ارسال کند، از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درخواست کرد تا به عنوان یکی از معدود ارگان‌های بشردوستانه بین‌المللی که در داخل میانمار فعالیت می‌کند، کمک‌رسانی مستقیم هلال احمر ایران به مردم میانمار را تسهیل کند.

پیوندی از تلاش‌های ارزشمند کمیته در کاهش آلام بشری و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان نقاط مختلف جهان از جمله سوریه و یمن هم تشکر و بر آمادگی کامل جمعیت هلال احمر همچون گذشته برای همکاری با کمیته بین المللی صلیب سرخ برای کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده در سراسر جهان تاکید کرد.

وی همچنین به همکاری میان جمعیت هلال احمر ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیگر زمینه‌ها از جمله ترویج حقوق بین‌المللی بشردوستانه، حفاظت از خدمات درمانی در حوادث و بحران‌ها، هماهنگی در داخل نهضت و گسترش همکاری با دیگر جمعیت‌های ملی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر ایران آماده همکاری و هماهنگی با کمیته در خصوص دستور کار و خروجی‌های اجلاس‌های شورای نمایندگان نهضت و مجمع عمومی فدراسیون است که ماه آینده در آنتالیا برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت جمعیت هلال احمر، دبیرکل فدراسیون هم در این دیدار از کمک‌رسانی به موقع جمعیت هلال احمر ایران به مردم میانمار تشکر و با اعلام اینکه خود عازم بنگلادش است گفت که در مذاکرات خود تسهیلات لازم را برای ارسال کمک‌های بیشتر هلال احمر ایران فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: سقوط به دره و جان باختن یک نفر در اتوبان قزوین - تنکابن ۶ کیلومتر بعد از روستای اکبر آباد به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه محمدیه جمعیت هلال احمر شهرستان البرز به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه  یک فوتی برجای گذاشت که پس از ارزیابی، نجاتگران فرد فوت شده را به منطقه امن منتقل کردند و تحویل مقامات ذی صلاح دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان