Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیری موضوع سپرده‌گذاران از سوی سه قوه ، انتقاد یک نماینده از گزارش تخلفات منطقه آزاد ماکو، اعلام وصول سوال از وزرای دادگستری، کار و نفت، ارجاع گزارش اجرایی قانون تسهیل ازدواج به کمیسیون فرهنگی، ادامه رایزنی های اردکانیان با مجلس، تخلفات منطقه آزاد ماکو به قوه‌قضائیه ارجاع شد، تعیین مجازات برای واردات، تولید و عرضه سلاح سرد، افشاگری صفری درباره پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..از جمله مهمترین اخبار امروز (چهار شنبه) سوم آبان ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات منطقه آزاد ماکو ، لایحه موافقتنامه الحاق دولت ایران به موافقتنامه نیس و لوکارنو، طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و لایحه الحاق دولت ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا ، گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان  و ... از جمله  دستور کارهای امروز مجلس بود که مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز روایتی از نامه‌نگاری با مقام معظم رهبری در خصوص استقرار مجمع تشخیص در ساختمان قدیم و استقرار مرکز پژوهش‌ها در ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص ارائه کرد و گفت: استقرار مجمع تشخیص در ساختمان قدیم مجلس با دستور رهبری انجام شد.

 علی لاریجانی همچنین در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مورد وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری به ارائه توضحاتی پرداخت و از پیگیری موضوع سپرده‌گذاران از سوی سه قوه خبر داد.

ناطقین امروز مجلس

باستانی: علت اجرا نشدن برنامه و بودجه نظام نیمه ریاستی نیمه پارلمانی کشور است

ملک‌شاهی: ملت و دولت یک صدا، تابع رهبر فرزانه هستند

لاهوتی خطاب به رئیس‌جمهور:بیاید در خانه ملت درباره مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین صحبت کنیم

نماینده لاهیجان در نطق میان دستور؛واردات بی رویه چای و برنج در فصل برداشت مغایر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

گودرزی: دولت از خدعه آمریکا و اروپا غفلت نکند

***

یک نماینده در اخطاری از گزارش تخلفات منطقه آزاد ماکو انتقاد کرد. کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از گزارش قرائت شده کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات منطقه آزاد ماکو انتقاد کرد و گفت که در این گزارش به نظر کارگروه مربوطه توجه نشده است.

در ادامه شش سوال از سه وزیر دادگستری، کار و نفت اعلام وصول شد. محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه موارد اعلام وصولی را  قرائت کرد.

همچنین با تصویب مجلس و جهت تامین نظر شورای نگهبان؛ دولت موظف به رعایت مصالح مسلمانان برای الحاق پیمان مودت شد که بر اساس آن نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان دولت را موظف کردند که برای الحاق به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا موازین شرعی و مصالح مسلمانان را رعایت کند. نمایندگان در ادامه نیز  جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را اصلاح و تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۱ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر  با ارجاع گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان به این کمیسیون موافقت کردند.

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات منطقه آزاد ماکو در جلسه علنی در دستور کار قرار گرفت و از سوی محمدرضا پورابراهیمی رئیس‌ کمیسیون اقتصادی قرائت شد و نمایندگان مجلس با ارجاع تخلفات منطقه آزاد ماکو به قوه‌قضائیه موافقت کردند. همچنین با تصویب مجلسواردات، تولید و عرضه سلاح سرد ممنوع و برای مرتکبین مجازات تعیین شد.

رایزنی های اردکانیان با مجلس ادامه یافت. در حالی که چهار روز به بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی علوم و نیرو باقیمانده رایزنی‌ها از سوی آنها با نمایندگان همچنان ادامه دارد. همچنین اردکانیان عصر امروز نیز در فراکسیون نفت و نیرو و مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری حضور خواهد یافت.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

فیضی در تذکر به وزیر پیشنهادی علوم: در فرآیند ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه ها قوانین مد نظر باشد

نماینده بناب: واحدهای بهداشتی و درمانی به دلیل بدهی قابل اداره نیستند

بختیار:حوزه سلامت حال و روز خوبی در خوانسار و گلپایگان ندارد

ذوالقدر خطاب به وزیر کشور:به ایمنی خط ۷ مترو تهران توجه جدی کنید

نماینده قائم شهر:معاون پارلمانی وزیر بهداشت از زمان رأی اعتماد یک بار هم به صحن مجلس نیامده است

اعتراض نماینده خوی به طبقه‌بندی اقلیمی شهرستان‌های مناطق کوهستانی

***

احمد صفری نماینده کرمانشاه در حاشیه جلسه علنی ضمن توضیح درباره پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه و تمامی اتفاقات پشت پرده آن گفت: منتظر باشید که بعد از شهرام جزایری و بابک زنجانی نفر سوم د.د خواهد بود.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رفع ایراد شورای نگهبان، لایحه موافقتنامه لایحه الحاق ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنورا به تصویب رساندند. همچنین مجلس با فوریت طرحی در خصوص نحوه افزایش حقوق کارمندان مخالفت کرد.

و در پایان اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی ۵۳ نماینده به روحانی درباره عدم پرداخت خسارت خشکسالی و علت عدم حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین را قرائت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟