Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده‌­های آسیاتک؛ جلسه معارفه این شرکت برای ورود به بازار سرمایه عصر دوشنبه اول آبان ماه ۱۳۹۶ با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری، کارگزاری، تأمین سرمایه، فعالان حقوقی و حقیقی بازار سرمایه به‌همراه هیئت مدیره و مدیران آسیاتک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این همایش یک‌روزه، مهندس محمدعلی یوسفی­‌زاده مدیرعامل شرکت آسیاتکگزارشی درباره برنامه‌های آتی و اطلاعات عملکرد مالی و دستاوردهای فنیاین شرکت ارایه کرد.

مدیرعامل آسیاتک با اشارهبه خدمات این شرکت به مشتریان از جمله ارائه اینترنت پرسرعت بر مبنایADSLجهت مصارف خانگی و سازمانی، امکان ایجاد شبکه خصوصی مجازی VPN جهت اتصال بین دفاتر و شعب مختلف سازمان‌ها، ارائه خدمات پهنای باند اختصاصی با زیرساخت‌های مختلف، امکان ارایه خدمات میزبانی وب، دامنه اینترنتی، ایجاد و ارائه سرویس‌های ارزش افزوده، ارائه وای‌فای در اماکن عمومی، ارائهWiFi–PTMPو سرویس ویدیوی درخواستی VODرا از جمله این خدمات دانست.
ارایه تلفن­های ثابت و حضور در بازار موبیلیتی با توجه به مجوزMVNOاخذ شده، ارائه خدمات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری و ارائه خدمات مبتنی برTD-LTEاز طریق فرکانس۲۶۰۰در قالب کنسرسیوم فناوران و فرکانس ۲۳۰۰ در قالب کنسرسیوم تلاش، در آینده نزدیک نیز از جمله دیگر خدمات این شرکت در آینده خواهد بود که از سوی مهندس یوسفی­‌زاده نوید ارایه آن به کاربران داده شد.

مدیرعامل آسیاتک در بخش دیگری از سخنان خود بر این نکته تأکید کرد که این شرکت با آغاز پروژه‌ای از سال ۹۲، محتوای وب‌سایت‌های ایرانی را که سال‌ها در خارج از ایران نگهداری و مبالغ دلاری و یورویی بسیاری هزینه می‌شد با ایجاد ساختاری مطابق با استانداردهای بین المللی و همزمان با افزایش نرخ ارز به داخل ایران آورده تا به خرید بیشتر اینترنت و صرف هزینه کمتر کمک کند. وی افزودنرخ تحویل محتوا در این پروژه بیش از ۱۲۰ گیگ بر ثانیه است که به‌روی دیسک‌هایی در دیتاسنتر آسیاتک با فضای ۲ پتابایت نگهداری می‌شود. مهندس یوسفی‌زاده درخصوص مذاکره با سرمایه گذاران خارجی گفت: مذاکره‌ای با دو شرکت از کشورهای آسیایی و اروپایی انجام شده، اما منتظر ورود “آسیاتک” به بازار سرمایه و تأثیرات آن بر شرکت هستیم تا پس از آن مذاکرات را پیش ببریم که در زمان مقتضی شفاف‌سازی خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره تأثیر نرخ ارز بر این شرکت عنوان کرد: عمده تجهیزات وارداتی مورد نیاز در سال‌های گذشته خریداری شده و ریسک نرخ ارز از این بابت شرکت را تهدید نمی‌کند. کلاً، سعی بر این خواهد بود تا با بهینه‌ترین امکانات و هزینه مالی، بیشترین بهره‌وری در فضای سرویس‌دهی صورت پذیرد.
سپس با حضور مدیرعامل، مشاور پذیرش، مدیر مالی و نماینده شرکت بورس اوراق بهادار تهران، پنل پرسش و پاسخ برگزار شد و به سؤالات حضار که به‌صورت کتبی و شفاهی دریافت شده بود، پاسخ داده شد.

حمیدرضا دانش کاظمی مشاور پذیرش شرکت آسیاتک با بیان اینکه عمده درآمدهای شرکت از ۳ بخش تأمین می‌شود که بخش اول و عمده آن بر مبنایADSLاست (VDSL هم به آن اضافه می‌شود)، بخش دوم درآمدها از فروش پهنای باند اختصاصی و بخش سوم خدمات دیتاسنتر است که به‌طور معناداری در سودآوری شرکت تأثیرگذار است. وی ضمن اعلام مسئولیت بازارگردانی یک‌ساله این سهم پس از عرضه به صندوق بازارگردانی سهم آشنای یکم، درخصوص برنامه‌های آتی افزایش سرمایه گفت: آسیاتک مطابق برنامه هیئت مدیره درصدد است یک سال پس از پذیرش در بورس تهران (محدوده اواخر سال ۹۶ یا اوایل سال ۹۷) پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی داده تا در صورت موافقت سازمان بورس، سرمایه را از محل مطالبات و آورده سهامداران به ۹۰ میلیارد تومان برساند. دانش‌کاظمی با اشاره به پیش‌بینی سود ۴۰ میلیارد تومانی در سال جاری گفت: ۸۰ میلیارد تومان سود در سال ۹۷ مطابق برنامه کسب و کار شرکت پیش‌بینی شده که نشان از رشد قابل توجه حاصل از راه‌اندازی سرویس‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای آتی شرکت است. همچنین گزارش ارزش­گذاری شرکت مشتمل بر برآورد سود شرکت تا سال ۹۹ هم قبل از عرضه، افشا خواهد شد.

اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران از دیگر افراد حاضر در پنل پرسش و پاسخ بود که به سؤالات حاضران پاسخ داد. ویبا اشاره به استقبال بازار در عرضه اولیه سهام شرکت‌های حاضر در حوزهICTبه‌جهت پتانسیل‌های رشد مطلوب این حوزه به سهامداران توصیه کرد قبل از تصمیم به خرید سهام، نیاز به تحلیل شرکت‌ها را در نظر بگیرند. درگاهی درخصوص علت عرضه‌های اولیه سریالی در بورس و فرابورس گفت: عرضه‌ها در مقطعی به‌دلیل وجود اشکالاتی متوقف شده بود، اما در حال حاضر با صف شرکت‌های متقاضی عرضه در بورس مواجه هستیم و با درنظر گرفتن تعادل بین سهامداران و شرکت‌ها و ملاحظات بورس تا زمانی که به بازار و سرمایه گذاران آسیبی وارد نشود، این عرضه‌ها در مقطع فعلی ادامه‌دار خواهد بود.

گفتنی است، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریالی به‌عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت در کشوردر روز٢٤ مهرماه سال۱۳۹۶با نماد “آسیاتک” در فهرست نمادهای بازار بورس اوراق بهادار درج شده است.

انتهای پیام/*

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است

با توجه به انتشار شایعات اخیر در خصوص ابطال معامله فروش بلوکی سهام پتروشیمی شازند از سوی هلدینگ گروه توسعه ملی، خبرگزاری تسنیم گفت و گویی را با محمد ابراهیم بربطی مدیر سرمایه گذاری گروه توسعه ملی انجام داده است. - اخبار اقتصادی -

 بربطی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم راجع به فرآیند این واگذاری گفت: همانگونه که پیش از این اطلاع‌رسانی شده، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی پس از انتشار 5 نوبت آگهی عرضه بلوکی سهام پتروشیمی شازند از طریق قیمت گذاری با روش خالص ارزش داراییها(NAV) و سایر روش¬های مرسوم ارزشگذاری، فروش با شرایط نقد و اقساطی و عدم مراجعه خریدار، به منظور اجرای سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی و تأکید رئیس محترم جمهور مبنی بر خروج بانک ها از بنگاهداری، نهایتاً در تاریخ 22/12/1402 از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران نسبت به واگذاری بلوک 51.32 درصدی سهام شرکت پتروشیمی شازند به صورت یکجا و تماماً نقد به خریدار دارای اهلیت و مورد تأیید سازمان بورس اقدام کرده است. مدیر سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ادامه داد: فروش سهام مذکور با عنایت به تأکید هیأت محترم وزیران در تصویب‌نامه مورخ 04/11/1402 در خصوص تأکید بر تسریع در فروش و با قیمت پایه معادل "قیمت پایانی تابلوی بورس در روز قبل از تاریخ عرضه به اضافه 25% پریمیوم به ازای هر کرسی هیأت مدیره (جمعاً 75% پرمیوم بابت 3 کرسی هیأت مدیره)" صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط برخی از رسانه های کشور به نامه رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 22/12/1402 اشاره کردند که مصوبه هیأت محترم وزیران را از حیث تعیین قیمت و نوع سهام قابل معامله در بورس خارج از صلاحیت قانونی هیأت وزیران و در اختیار هیأت واگذاری دانسته و بخش‌های مورد ایراد مصوبه را پس از انقضای مهلت یک هفته‌ای مقرر در قانون، ملغی‌الاثر اعلام نموده است، در حالی که فرآیند عرضه عمده سهام شرکت پتروشیمی شازند و قطعیت معامله مذکور تا پیش از انقضای مهلت یک هفته‌ای یاد شده، محقق گردیده است. 

محمد ابراهیم بربطی در ادامه این گفت و گو با اشاره به تبصره (2) بند (1) صورتجلسه مورخ 22/02/1399 مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک‌ها خاطرنشان کرد: در این صورتجلسه آمده است که "در مورد سهام شرکت‌های دارای بازار فعال که به شکل بلوکی و به صورت مزایده از طریق بورس اوراق بهادار عرضه می‌شوند، حداقل قیمت پایه معادل قیمت پایانی تابلوی بورس در روز قبل از تاریخ عرضه یا تاریخ انتشار آگهی مزایده هر یک بالاتر بود، می‌باشد که هیأت مدیره بانک به پیشنهاد کمیته واگذاری دارایی‌های مازاد بانک و بر مبنای ویژگی‌های سهام مورد عرضه به ازای هر کرسی مدیریتی حداقل 15 و حداکثر 25 درصد را به قیمت پایانی تابلوی بورس در روز قبل از تاریخ عرضه یا تاریخ انتشار آگهی مزایده هر یک بالاتر باشد، افزوده و بدین ترتیب قیمت پایه برای عرضه مشخص می‌شود."

وی در پایان گفت: هیأت مدیره بانک ملی و شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی دارای اختیارات قانونی لازم جهت فروش بلوکی سهام شرکت پتروشیمی شازند با قیمت معاملاتی فوق‎الذکر بوده و مصوبه هیات محترم وزیران تاکیدی بر استفاده از چنین اختیاری بوده است. بدیهی است در صورت ابلاغ مصوبه جدید از سوی مراجع ذی صلاح در این خصوص، اطلاع رسانی عمومی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت