Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس بامهم و حساس دانستن مساله حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: برای صیانت از حقوق شهروندی باید آن را به باور اجتماعی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه درجلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این شهرستان گفت: توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن مورد تاکید رهبری انقلاب و نیز دولت تدبیر و امید می باشد و در همین راستا دولت منشور حقوق شهروندی را تدوین و ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، آگاهی بخشی به جامعه را از دیگر نیازها در صیانت از حقوق شهروندی دانست و افزود: برای این مهم، نقش رسانه های ارتباط جمعی به عنوان حلقه ارتباط مردم با حاکمیت و نیز تشکل های مردم نهاد بسیار تاثیرگذار است.
کریمی اضافه کرد: حساسیت رعایت حقوق شهروندی به گونه ای است که همه باید خود را مکلف به استیفای آن دانسته و برای تحقق کامل اصول و قوانین آن تلاش کنند.
وی به مساله آسیب های اجتماعی و فراگیر شدن آن درجامعه نیز اشاره کرد و گفت: امروز معضل آسیب های اجتماعی از دغدغه ها و نگرانی جدی رهبری و دولت و خانواده ها است که برای مقابله با آن و نیز پیشگیری و کاهش آن همه ارکان جامعه باید احساس مسئولیت نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس حوزه فضای مجازی را از جمله آسیب های اجتماعی جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار کاهش سن استفاده کنندگان، مدیریت و ساماندهی این حوزه را ضروری کرده است.
کریمی بابیان اینکه دولت به تنهایی قادر به کنترل آسیب های اجتماعی و مقابله با آن نیست، گفت: خانواده ها، تشکل های مردم نهاد، رسانه های گروهی و دانشگاه ها نیز باید در انجام این رسالت خطیر به دولتمردان کمک نمایند.
وی افزود: ادارت و نهادهای دولتی موظفند در کنار پرداختن به ماموریت های اصلی خود به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داشته باشند و از نظرات کارشناسان و دانشگاهیان در برنامه ریزی های این حوزه استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، در این نشست معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص حقوق شهروندی را از رویکردهای این اداره کل ذکر کرد.
علی برزمینی افزود: سازمان های مردم نهاد با توجه به داوطلبانه و غیرانتفاعی بودن فعالیت هایشان می توانند هم رسالت آگاهی بخشی به مردم در زمینه حقوق شهروندیشان داشته باشند و هم در بعد نظارتی می توانند با رصد فعالیت دستگاه های مرتبط، آنها را در زمینه رعایت حقوق شهروندی پاسخگو بار بیاورند.
وی افزود: دو مقوله مذکور به عنوان پایه و اساس کار در اداره کل امور اجتماعی استانداری دیده شده تا بحث حقوق شهروندی را که اجرای آن بسیار مورد تاکید بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی هم می تواند موثر باشد، مورد توجه قرار دهیم.
در این نشست برخی از مسئولان شهرستان گنبدکاووس و نیز کارشناسان امور مربوط به آسیب های اجتماعی با ارائه گزارشی از وضع موجود در محلات حاشیه ای گنبدکاووس شامل بدلجه، افغان آباد و سیدآباد، اقدامات مورد نیاز برای کاهش آسیب های اجتماعی در این محلات و نیز ضرورت مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه در فضای مجازی و نیز اعتیاد، مواد مخدر و طلاق را مورد تاکید قرار دادند.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس با تنوع قومی، فرهنگی و مذهبی درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود