Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین سپهری فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نامگذاری هفته‌ای به نام هفته «حمایت از مردم یمن و میانمار» و نقش کشورهای اسلامی در حمایت از مردم این دو کشور، اظهار کرد:‌ براساس دکترین دین مبین اسلام، فرمایشات قرآن کریم و ائمه یکی از ویژگی‌های مسلمانان این است که نمی‌توانند نسبت به مردم جهان به خصوص هم‌نوعان خود بی‌تفاوت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع، ادامه داد: وظیفه همه کشورهای اسلامی است که نسبت به این موضوع حساس باشند و از مردم مظلوم میانمار و یمن حمایت کنند که مطابق معمول نیز جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار این موضوع، نه تنها در میان کشورهای اسلامی بلکه در سطح بین‌الملل بوده است.

حمایت از مردم میانمار و یمن تأثیرگذاری و نفوذ ایران را افزایش می‌دهد

وی با تأکید به این موضوع که نامگذاری هفته‌ای به نام هفته «حمایت از مردم یمن و میانمار» برکات زیادی به همراه دارد، تصریح کرد: اولین برکت این حمایت و نامگذاری عمق بخشی و تأثیرگذاری بیشتر و افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل و در قلوب مسلمانان جهان است.

سپهری افزود: این موضوع؛ همبستگی دینی ملت ایران را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا یک فضای وحدت همانند دوران جنگ تحمیلی میان ملت ایجاد شود. در آن زمان مردم با تفاوت‌های فرهنگی و سلایق مختلف بر موضوع مقابله با دشمنی که دین و آموزه‌‌های آن را هدف گرفته بود تأکید داشتند.

فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع با بیان اینکه جنگ تحمیلی وفاق بزرگی را میان ملت ما به وجود آورد، خاطرنشان کرد: ملت ما در آن زمان جان، مال و ثروت خود را رها کردند و برای حمایت به جبهه‌ها رفتند که این یک برکت بزرگی برای جهان اسلام است که امروز نیز این موضوع وجود دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: مطمئن باشید نامگذاری این هفته باعث وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود، با توجه به اینکه میانمار فاصله زیادی با جغرافیای منطقه‌‌ای ما دارد، این حمایت باعث شده تا گستره همبستگی مسلمانان افزایش یابد.

سپهری با بیان اینکه کشورهای حد فاصل ایران تا میانمار و بنگلادش در این همبستگی شریک شدند، اذعان داشت: رسانه‌ها در حمایت از مردم این دو کشور نقش به سزایی دارند که خوشبختانه رسانه‌های ایران این کار را به خوبی انجام دادند.

ایران با عضویت در نهادهای بین‌المللی توان افزایش حمایت‌ها را دارد

فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع درباره حمایت‌های آینده ایران از مردم مظلوم میانمار و یمن، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را در زمینه حمایت‌های تجهیزاتی چون مواد بهداشتی و غذایی انجام داده و در آینده نیز انجام خواهد داد؛ اما مهم‌ترین کاری که ایران می‌تواند انجام دهد؛ با توجه به اینکه در مجامع و نهادهای بین‌المللی عضویت دارد این است که موضوع حمایت از مردم این دو کشور را مطرح کند، چرا که ارتباطات و امکانات این کار را دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در این باره، گفت: رسانه‌های ایران باید خلأیی که به دلیل سانسور رسانه‌های غربی به وجود آمده را پر کنند و مردم جهان را نسبت به واقعه هولناکی که در حال وقوع است، آگاه سازند.

سپهری با اشاره به علت سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات میانمار و یمن، گفت: سکوت مجامع بین‌المللی عجیب نیست، چرا که حکام این مجامع توسط استکبار جهانی مدیریت می‌شوند. زمانی که پای جریان استکباری به موضوعی باز می‌شود طبیعتا منافع مجامع بین‌المللی در سکوت و عدم آگاهی بخشی به مردم است، چرا که اگر مردم آگاه شوند قطعا نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت نخواهند بود و منافع آنها را به خطر خواهند انداخت.

فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع،  افزود: امیدواریم روزی آزادی در جوامع بین‌المللی به حدی برسد که آنها نتوانند چشم بر حقایق ببندند.

سپهری در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجامع بین‌المللی توان ختم جنایت‌ها در میانمار و یمن را دارند، خاطرنشان کرد: با وضعیتی که این مجامع دارند و با توجه به اینکه آبشخور آنها در آمریکا و اسرائیل است آنها توان ختم این جنایت‌ها را ندارند، چرا که حیات و مهمات آنها بسته به انگشت اشاره این دو رژیم است؛ اما اگر کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران و اعضای مظلوم و فراموش شده دنیا محور باشند حتما تأثیر به سزایی در پایان دادن به این جنایت‌ها خواهند داشت.

انتهای پیام/

افزایش نفوذ ایران در مجامع‌ بین‌المللی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروسی خود، ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم، مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار ما از کشور‌های دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

امیر آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تأکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی اضافه کرد: با وجود فشار و تحریم کشور‌های غربی علیه این کشور، «مینسک» آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند