Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: نشریات جنوب کرمان با مشارکت 100 درصدی خود زمینه حضور پررنگ خانه مطبوعات این منطقه را در نمایشگاه مطبوعات کشور فراهم کردند.

حسین اسحاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 52 نشریه جنوب کرمان با اتحاد و همدلی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: استاندار کرمان فردا (یکشنبه) از غرفه خانه مطبوعات جنوب و شمال استان کرمان بازدید می کند.
وی تصریح کرد: تعداد زیاد نشریات جنوب استان کرمان از بسیاری از استانها بیشتر است و این ظرفیت برای اعتلاء این منطقه در بخش های مختلف موثر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات جنوب استان کرمان با شرکت در نمایشگاه مطبوعات کشور توانمندی های خود را به نمایش می گذارد.
وی گفت: غرفه خانه مطبوعات جنوب استان کرمان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور در مصلی تهران، ورودی 15، غرفه 464 مستقر است لذا از علاقمندان دعوت می شود تا در این نمایشگاه از غرفه های خانه مطبوعات جنوب کرمان بازدید کنند.
اسحاقی از برگزاری کارگاه های تخصصی و کاربردی در نمایشگاه مطبوعات کشور خبر داد و گفت: بخش رسانه های داخلی این کارگاه ها با حضور اساتید علوم ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه برگزار می شود.
وی ادامه داد: امسال میهمانان خارجی از جمله روزنامه نگاران بین المللی نیز در نمایشگاه حضور دارند که با هدف معرفی رسانه های متبوعشان و گسترش تعاملات رسانه‌ای با رسانه های جمهوری اسلامی ایران در این نشست ها حضور پیدا خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: دولت با اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نشان داده که عملا حامی شفافیت ارائه اطلاعات در رسانه هاست.
رئیس خانه مطبوعات جنوب کرمان نیز گفت: غرفه خانه مطبوعات جنوب استان کرمان امروز (شنبه) همزمان با غرفه های دیگر نمایشگاه مطبوعات کشور آغاز بکار کرد.
بختیار مجاز افزود: در این دوره نمایشگاه غرفه بندی و جانمایی به صورت الکترونیکی با پیش ثبت نام و ثبت نام و جانمایی نهایی انجام شد و صاحبان رسانه بخش بندی شدند.
رئیس خانه مطبوعات جنوب کرمان بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات یک فضای تعاملی است و این مسئله به همت همه رسانه‌ ها برمی گردد که مطالبات خودشان را در این فضا پیگیری کنند.
وی ادامه داد: به عنوان اهالی رسانه و مطبوعات باید طالب شفافیت از سوی دولت ها باشیم زیرا هر میزان شفافیت افزایش پیدا کند، راه و روش مبارزه بنیادین با فساد، گشوده تر می شود.
مجاز بیان کرد: نشریات می توانند به توسعه مردم سالاری و ایفای حقوق شهروندی در جامعه کمک شایانی کنند و از طرفی هزینه نظارت ها را کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: از رسانه ها انتظار می رود با در نظر قرار دادن اخلاق حرفه ‌ای، نسبت به پیگیری حقوق مردم و بهره گیری از شفافیت، رفتاری صادقانه داشته باشند.
رئیس خانه مطبوعات جنوب استان کرمان به پررنگی فضای مجازی در مقابل نشریات اشاره کرد و گفت: این مسئله که الگوی مصرف رسانه ای تغییر پیدا کرده و رسانه های اجتماعی در حال جایگزینی با رسانه های دیگر هستند، وجود دارد اما به معنای آن نیست که رسانه های سنتی میدان رقابت را به این رسانه های جدید خالی کنند.
وی افزود: در دوره فعلی، رسانه ها رقیب یکدیگر نیستند بلکه مکمل هم هستند و در این دوره باید جنبه های تعاملی افزایش یاید.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات 5 تا 12 آبان ماه سال جاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را با جمعیت یک میلیون نفر زیر پوشش دارند.
خبرنگار: هادی شفعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۷/ اکسپو در «خانه امن»
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند