Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:58:14 GMT

زنجان ۳۳ هزار بیسواد دارد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۷۳۵۲

زنجان ۳۳ هزار بیسواد دارد

زنجان- معاون سوادآموزی استان زنجان گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، استان زنجان ۳۳ هزار بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد.

 هادی احمد نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بعد از انقلاب نرخ بیسوادی در استان زنجان کاهش یافته است، افزود: براساس سرشماری سال ۸۵ نرخ  باسوادی در استان زنجان  در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال معادل ۹۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد بود که این نرخ در سال ۹۰ به ۹۲.۶ درصد و در سال ۹۵ به ۹۵.۱ درصد رسیده است. 

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی مردان زنجانی ۹۷ درصد و بانوان ۹۳.۳ درصد است، گفت:براساس آمار مرکز ایران تعداد بیسوادان در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح استان زنجان بیش از ۳۳ هزار بیسواد است که این آمار ۵۲ هزار نفر در سال ۹۰ بوده است که خوشبختانه ۱۹ هزارنفر کاهش بیسواد در استان را شاهد هستیم. 

احمدنیا اظهار کرد: معاونت سوادآموزی در راستای جلوگیری از افزایش بیسوادی در استان نسبت به اجرای طرح آموزش اولیاء  بیسواد دانش آموزان تاکید جدی دارد.

معاون سواد آموزی استان زنجان با بیان اینکه  پتانسیل استان زنجان در آموزش سواد آموزی بالا است، گفت: وجود حتی یک بیسواد در استان اهمیت زیادی دارد و باید تحت پوشش قرار بگیرد زیرا هدف سازمان، ریشه کنی این معضل فرهنگی در جامعه است و در این میان شهرستانهای ابهر و زنجان بیشترین باسوادی را دارند و در این میان شهرستانهای ماهنشان ، طارم و ایجرود کمترین نرخ باسوادی را دارد.

احمد نیا یادآورشد: نهضت سوادآموزی بر آموزش  ۱۰۰ درصد اولیا ء دانش آموزان تاکید دارد چرا که نرخ باسوادی در بین اولیای دانش آموزان  باعث ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان می شود و در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بابیان اینکه افتتاح خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیئت دولت و تأکید قانون است، گفت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره‌های آموزشی و تیم‌های امدادی و نیرو‌ها را در این خانه‌ها عهده دار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع)در زنجان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۵ اردیبهشت در زنجان
  • آیین تقدیر از ۳۰ معلم بازنشسته زنجان توسط خبرگزاری تسنیم
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا