Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امسال 150 عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح استان تدارک و اجرایی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش دیار آفتاب؛ سرهنگ محسن گلشن‌زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان مرکزی با اشاره به نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: بسیج دانش‌آموزی جزو اولین اقشاری بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دانش‌آموزان بسیجی با حضور خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، لوح زرینی در تاریخ کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران به یادگار گذاشتند.

وی افزود: حضور و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در کنار دیگر رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن تا بُن دندان مسلح در حقیقت ثبت آئینه تمام نمایی از ایثار و فداکاری بود که آنان در آن دوران به منصه ظهور رساندند و 36 هزار شهید دانش‌آموز گویای همین است که آنان نیز مردانه در مقابل دشمن سینه سپر کردند و برای نظام مقدس اسلامی افتخارآفرین شدند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره شهید «فهمیده» گفت: ایثار شهدایی همچون شهید «فهمیده» که با وجود سن کم خود برای دفاع از ارزش‌ها و اهداف عالیه اسلام و انقلاب، از جان خود گذشتند تحسین حضرت امام خمینی(ره) را برانگیخت و ایشان درباره این شهید فرمودند؛«رهبر ما همان طفل 13 ساله‌ای است که نارنجک به کمر بست و به زیر تانک‌ دشمن رفت».

گلشن‌زاده به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: 8 آبان‌ماه سالروز شهادت شهید «حسین فهمیده» است از این‌رو از روز هفتم تا 13 آبان‌ماه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است و برنامه‌های به منظور گرامیداشت این هفته اجرایی می‌شود. 

اجرای 150 عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی

وی شعار این هفته را «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» عنوان و بیان کرد: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در سطح 12 شهرستان استان با همکاری آموزش و پروش و استانداری مرکزی، برگزاری همایش نخبگان علمی، پژوهشی و فناوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و نقاشی، نواخته شدن زنگ ایثار و شجاعت، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادوراه شهیدان «ذوالفقاری و زینب کمانی»، آغاز ثبت نام لیگ علمی پایا، اختتامیه طرح هجرت، مسابقات پینت بال محلی، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه پیشگامان، مسابقات ورزشی تحت عنوان «دو رهروان» هر دانش‌آموز به نمایندگی از یک شهید دانش‌آموز، حضور در نماز عبادی جمعه و راهپیمایی روز استکبارستیزی 13 آبان، اعزام راهیان نور دانش‌آموزی بخشی از 150 عنوان برنامه‌ این هفته در استان است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اعزام راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: این اقدام بزرگ فرهنگی با هدف آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود که در این هفته نیز پایان اعزام مرحله نخست کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی در بخش برادران را خواهیم داشت.

2000 دانش‌آموز استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند

گلشن‌زاده با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 2000 دانش‌آموزان در قالب کاروان راهیان نور دانش‌آموزی از استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند، گفت: سهیمه استان امسال بیش از 8 هزار دانش‌آموز در نظر گرفته شده ولی باتوجه به استقابلی که از این اردوهای معنوی تاکنون انجام شده محدودیتی یا سقفی برای اعزام نداریم و تا هر زمان که دانش‌آموزان متقاضی حضور در این اردوها باشند، اعزام‌ها نیز براساس برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

وی اجرای طرح هجرت دانش‌آموزی را از اقدامات موثر در بخش بسیج دانش‌آموزی برشمرد و گفت: در طرح هجرت دانش‌آموزی آینده‌سازان کشور با دستان کوچک کارهای بزرگی را در راستای پیشرفت و ابادانی کشور رقم می‌زنند که تنها در سنوات گذشته در یکی از شهرستان‌های کوچک شاهد برگشت 100 میلیون تومان منابع با تعمیر میز و نیمکت برای آموزش و پرورش بودیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران