Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکود و عدم رونق اقتصادی در زابل سبب کسادی بازارها شده و این معضل مشکلات فراوانی را برای بازاریان ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازاوشیدا؛ در گذشته های نه چندان دور به دلیل باز بودن مرز و همچنین پرآبی تالاب هامون وضعیت مالی مردم سیستان بسیار خوب بود و حتی بسیاری از مردم از سایر نقاط کشور به زابل آمده و اقدام به کسب و کار می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با خشکی هامون و انسداد مرز یکباره فقر و بیکاری دامنگیر سیستان شد به طوری که بسیاری از مردم محتاج نان شب خود شدند.

این فقر و بیکاری کوچ شمار بالایی از سیستانیان صبور و ولایتمدار را رقم زد به طوری که تنگه احد به یکباره با مهاجرت صدها خانواده مواجه شد.

روستاهای سیستان به ویژه روستاهای مرزی خالی از سکنه شد که این موضوع نشان از وخامت اوضاع در منطقه دارد.


علیرغم مشکلات اقتصادی فراوان در سیستان همچنان مالیات بر ارزش افزوده در منطقه بالاست در حالی که انتظار می رود به منظور ایجاد رونق اقتصادی در منطقه تخفیف های مالیاتی برای این منطقه در نظر گرفته شود.

مالیات بر ارزش افزوده تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی را در زابل رقم زده است

رییس اتاق اصناف زابل عنوان کرد: تمام هم و غم اتاق اصناف زابل کسب رضایت مردم است و در این راستا هیچ کدام از هیئت رییسه اصناف حقوق نمی گیرد و از کار خود همیشه به عنوان باقی الصالحات یاد می کنند.

رضوانی به خبرنگار اوشیدا گفت: مهم ترین مشکل و گرفتاری بازاریان زابل مالیات است به طوری که به دلیل ۱۸ سال خشکسالی در حوزه سیستان، بدی آب و هوا و کمبود درامدها بازاریان زابل محتاج و توانایی تامین معیشت زندگی خود را ندارند به همین دلیل پروانه های کسب زیادی در سالهای اخیر باطل شده است.

وی افزود: علیرغم تمام این مشکلات و با وجود مکاتبات فراوان با همه مسئولان مرتبط از قبیل فرمانداری، استانداری و نمایندگان مجلس متاسفانه هنوز پاسخ مناسبی دریافت نشده و بازاریان همچنان ناراضی هستند.

رضوانی بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده مشکلات حادی را برای بازاریان رقم زده به طوری که بسیاری از بازاریان به دلیل پرداخت مالیات ارزش افزوده سنگین مجبور می شوند واحدهای صنفی خود را تعطیل و از این شهر کوچ کنند.

رئیس اتاق اصناف زابل تصریح کرد: به عنوان مسئول اتاق اصناف بارها این مشکل را گزارش کردم اما کارهایی که در این راستا انجام شده به هیچ عنوان راضی کننده نیست.

وی اضافه کرد: با وجود رکود بالا در بازار زابل و همچنین مکاتبات بسیار در این خصوص، اداره دارایی شهرستان زابل رسیدگی لازم را نداشته و این موضوع باعث نارضایتی همشهریان حوزه سیستان شده است.

رضوانی با عنوان اینکه اتاق اصناف زابل ۲۷ اتحادیه زیر مجموعه دارد، اظهار داشت: کنترل قیمت های بازار و همچنین نظارت بر کالاها و خرید و فروش توسط واحد بازرسی اتاق اصناف انجام می شود.

معترضان به دادستانی مراجعه کنند

مسول دفتر دادستان زابل گفت: پس از اعتراض جمع زیادی از کسبه شهر زابل در خصوص عملکرد اداره امور مالیاتی با دستور دادستان شهرستان زابل به منظور رفع هر گونه ابهام و تبعیض احتمالی و با تاکید بر ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی مواردی به اداره امور مالیاتی شهرستان زابل در خصوص نحوه اجرای وصول مالیات در حوزه شهرستان ابلاغ شد.

سعید غفاری مقدم اظهار کرد: یکی از حقوق متقابل دولت و مردم حق دریافت مالیات برای دولت و تکلیف پرداخت از جانب مردم است، لیکن اجرای آن حق نیز تابع قواعد خاص خود می باشد.

وی ابراز کرد: در این خصوص دادستان شهرستان زابل در نامه ای خطاب به اداره امور مالیاتی شهرستان زابل و با تاکید بر ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی که مقرر می دارد: «هر یک از مسئولین دولتی و مستخدمین و مأمورانی که مامور تشخیص یا تعیین یا محاسبه یا وصول وجه یا مالی به نفع دولت است بر خلاف قانون یا زیاده بر مقررات قانونی اقدام و وجه یا مالی اخذ یا امر به اخذ آن کند به حبس از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد مجازات مذکور در این ماده در مورد مسئولین و مامورین شهرداری نیز مجری است.


غفاری تصریح کرد: خوشبختانه پس از ارسال نامه فوق جلسه ای با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان و ریاست اداره امور مالیاتی شهرستان زابل در دفتر دادستان زابل تشکیل، که مقرر شد موارد گفته شده با جدیت بیشتر پیگیری شود تا منافع مردم و حاکمیت بهتر تامین شود.


وی در ادامه بیان کرد: مؤدیان شاغل در صنوف مختلف در صورتی که از رهگذر عدم اجرای صحیح موارد فوق الذکر متضرر شده اند می توانند با مراجعه به دفتر دادستان مطالبه حقوق خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است

 موضوع اجرای سامانه جامع تجارت در روزهای اخیر همانند سال گذشته اعتراض و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای بزرگ دادوستد طلا در شهرهایی نظیر تهران و تبریز را به همراه داشته است. بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علاوه بر تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در پایتخت، در مورد بی‌توجهی به درخواست‌ طلافروش‌ها مبنی بر ایجاد تغییرات در سامانه جامع تجارت صحبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، الزام به اجرای سامانه جامع تجارت از ابتدای سال گذشته اعتراض‌های جسته‌گریخته این صنف را در سراسر کشور در برهه‌های زمانی مختلف به همراه داشته است؛ در جریان راه‌اندازی و اجرای این سامانه در مقطعی از سال ۱۴۰۲ حساب‌های بانکی برخی از فعالان صنف طلا بسته شد.

بعد از کشمکش‌های فراوان، فعالان این صنف ملزم به اجرای سامانه تجارت از هفتم فروردین امسال شدند که در روزهای اخیر بار دیگر اعتراضات و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای طلا در شهرهای بزرگ را به دنبال داشته است.

سامانه جامع تجارت بدون اصلاحات لازم‌الاجرا شد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران با تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در تهران به تجارت‌نیوز گفت: «فعالان صنفی به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت و بی‌تفاوتی به درخواست‌هایی که صنف طلا درباره ایجاد اصلاحات در مساله مذکور داشته‌اند اعتراض دارند؛ زیرا بعد از گذشت سه ماه هیچ تغییری حاصل نشده است.»

او با اشاره به اینکه به طور رسمی اعلام شده اجرای سامانه جامع تجارت بی‌کم‌وکاست لازم‌الاجراست اظهار کرد: «طلافروش‌ها نیز نسبت به بی‌توجهی به اعتراضات‌شان و اصلاح نشدن مواردی از این سامانه واکنش نشان داده‌اند.»

بذرافشان تاکید کرد: «در خصوص شرایط صنف طلا و چرخه تولید و توزیع، جلسات متعددی برگزار شده است؛ زیرا در بسیاری از مسائل این سامانه برای صنف طلا قابل اجرا نیست.»

اعتراض از ترس دریافت مالیات بر عایدی 

او موضوع ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت را غیرقابل اجرا دانست و افزود: «صنعت و صنف طلا و جواهر فرایند خاصی در چرخه تولید و توزیع دارد. علاوه بر این، بسیاری از فعالان صنفی بابت دریافت احتمالی مالیات بر عایدی در آینده نگران‌اند و این موضوع باعث شده به اجرایی شدن مجدد این سامانه واکنش نشان دهند.»

رئیس اتحادیه طلا خاطرنشان کرد: «طی جلساتی که برگزار شد، قرار بود یکسری اصلاحات انجام شود اما هیچ‌گونه تغییری در این سامانه صورت نگرفته و از هفتم فروردین استفاده از این سامانه را لازم‌الاجرا کرده‌اند و اعتراضات کسبه این صنف به همین دلیل است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک طلافروشی با گردش مالی 9 هزار میلیارد تومان کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم) مالیات حدود نصف طلافروشان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه!

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد