Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جواد نظری روز یکشنبه در برنامه نمادین استانی وارنیش فلوراید تراپی و رونمایی از کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: 80 هزار نفر از دانش آموزان استان مرکزی در سال تحصیلی قبل توسط دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و بقیه توسط دانشگاه های علوم پزشکی شهرستان های ساوه و خمین تحت پوشش وارنیش فلوراید تراپی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: فلوراید تراپی یکی از روش‌های مناسب برای پیشگیری و کاهش پوسیدگی در دندان کودکان است که تا 70 درصد از پوسیدگی دندان های کودکان جلوگیری می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یاد آور شد: برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، دانشگاه علوم پزشکی اراک طرح فیشور سیلانت را در بین 11 هزار کودک این شهرستان اجرا کرد.
دکتر نظری با یادآوری افتتاح خدمات دندان پزشکی در تمامی مراکز خدمات بهداشتی استان مرکزی در دولت یازدهم، افزود: 11 هزار و 700 مورد ترمیم دندان سال گذشته برای افزایش بهداشت دهان و دندان کودکان در این مراکز انجام شد.
وی پیش بینی کرد: تمامی دانش آموزان مدارس اراک تا پایان آذرماه توسط دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تحت پوشش وارنیش فلوراید تراپی قرار می گیرند.
وی از رونمایی کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و افزود: این کلینیک با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای ارایه خدمات دهان و دندان به صورت رایگان در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها ایجاد شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف افزایش هرچه بیشتر بهداشت دهان و دندان در استان و جلوگیری از پوسیدگی دندان افراد جامعه در مدارس اجرا می شود.
مهدی دمنه افزود: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اجرای طرح مدرسه محوری و سلامت محوری را در راستای اجرای سیاست های سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و پیشگیری از آسیب های اجتماهی و افزایش سلامت در جامعه را در دستور کار خود قرار داده است.
در این آیین شماری از دانش آموزان دبستان دخترانه رضوان شهرستان اراک به صورت نمادین تحت پوشش معاینه دهان و دندان و فلوراید تراپی قرار گرفتند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی