Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول خبرگزاری حوزه با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص حوزه گفت: بسیاری از مخاطبان حوزه از آنچه در حوزه می‌گذرد، مطلع نیستند.

حجت‌الاسلام حسین کوهساری، مدیرمسئول خبرگزاری حوزه و مسئول ارتباطات بین‌الملل حوزه های علمیه با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به ارزیابی خود از تحولاتی که در حوزه رخ می دهد، گفت: برنامه‌های تحولی که در حوزه انجام می شود محورهای متعددی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محورها بر اساس نیازهای واقعی جامعه با عنوان کارویژه در حوزه طراحی شده است و حوزه های علمیه متناسب با نیاز جامعه نیروی خود را در 4 سطح تربیت می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه نیروهای خود را در سطح جامعه، نظام اسلامی، عرصه کار و عرصه بین‌الملل تربیت می‌کنند، اظهار کرد: حوزه های علمیه با حوزه های علمیه قبل از انقلاب تمایزهای بسیاری دارند و امروز عرصه دین عرصه انزوا نیست و باید حضور و مشارکت فعال در جامعه داشت.

وی با بیان اینکه روحانیت باید در عرصه های مختلف جامعه حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر روحانی بخواهد در مساجد حضور یابد باید از سطحی از بینش و آگاهی برخوردار باشد یا به عنوان مثال در برخی از مناصب دولت و برخی از قوای سه‌گانه نیازمند حضور روحانیون هستیم و یا در بخشی از ارگان ها و نهادهای حکومتی نیاز به حضور طلاب وجود دارد و بخش آخر نیز بخش بین المللی است.

وی ادامه داد: در بخش بین الملل با توجه به اینکه انقلاب ابعاد بین المللی یافته است نخبگان و جامعه منتظر پیام حوزه هستند، بر همین اساس باید با توجه به نیازهای روز در دنیا طلاب تربیت شوند. مسئول ارتباطات بین‌الملل حوزه های علمیه ادامه داد: برنامه‌هایی که برای تربیت طلاب دیده شده در قالب برنامه‌های بلندمدت صرفا قابل دسترسی نیست و در کنار آن باید نظام آموزشی کوتاه مدت و مهارتی نیز پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی حوزه تحولاتی را در پی داشته است، تصریح کرد: این تحولات در برنامه‌های بلندمدت، کوتاه مدت و برنامه های مهارتی برنامه ریزی شده است. حجت الاسلام کوهساری خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی حوزه های علمیه تولید فکر است که در سه عرصه تعریف می شود که یکی از آنها تربیت نیرو برای منافع اسلامی و دینی است دوم تولید محتوا و فکر و سوم ترویج افکار و اندیشه در عرصه های مورد نیاز تربیتی و جامعه است.

وی ادامه داد: تمامی این اهداف جز در سایه مطالبات راهبردی و آینده پژوهی میسر نخواهد شد به همین جهت ساماندهی خوبی انجام شده که یکی از این برنامه ها در حوزه ساماندهی تاسیس دفتر اجتماعی سیاسی، آسیب ها و چالش ها است که آسیب ها و چالش های سیاسی و اجتماعی را شناسایی می کند. وی ادامه داد: در این دفتر محققان حوزوی و دانشگاهی مشغول پژوهش و تحقیق و ارایه راهکار هستند.

حجت الاسلام کوهساری با بیان اینکه تحولات در حوزه ریشه در گذشته داشته است و همواره مدیران و بزرگان حوزوی تحول در حوزه را پی‌گیری می کردند، تصریح کرد: اکنون این تحولات با عزم و رویکرد جدی تری دنبال می شود. وی گفت: ما در عرصه آموزش، پژوهش و تبلیغ نیازمند تحول رسانه ای هستیم، مدیریت رسانه می تواند این تحولات را نظارت و مدیریت نماید و به مخاطبان خود انتقال دهد.

مدیرمسئول خبرگزاری حوزه تصریح کرد: بسیاری از مخاطبان حوزوی از آنچه در حوزه می گذرد، مطلع نیستند؛ به همین جهت تحولات محتوایی در حوزه های علمیه باید همراه با مدیریت رسانه ای هدایت شود تا اطلاع رسانی و فرهنگسازی شود. وی با بیان اینکه تفکر و اندیشه در نظام دینی باید از عرصه تفکر عبور کند تا به گفتمان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: پس از رسیدن به مرحله گفتمان باید به جریان سازی و فرهنگ مبدل شود و از فرهنگ به تمدن برسد. در حقیقت مقوله رسیدن به شکل و گفتمان باید در میان نخبگان پذیرفته شود تا به جریان و فرهنگ تبدیل و نهادینه شود.

وی افزود: حوزه های علمیه پیام دین را دادند، این پیام باید با مدیریت راهبردی نخبگان و حوزویان به تمدن برسد که در این مسیر رسانه ها باید گام به گام با آن حرکت کنند. وی اظهار کرد: در حال حاضر نگاه روشن و خوبی در میان فرهیختگان حوزوی نسبت به رسانه وجود دارد، به همین جهت نگاه جامع رسانه ای به تصویب رسیده است. در این نظام جامع رسانه ای افق های خوبی پیش روی حوزه باز شده و حمایت شورای عالی حوزه نیز از رسانه های حوزوی وجود دارد. وی گفت: نظام جامع رسانه ای با نگاه سیستماتیک در حوزه فعال تر شده و در این مسیر از ظرفیت های فعالان رسانه ای طلاب حتما استفاده می شود.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس) پیامی صادر کرد.   متن پیام بدین شرح است:   بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ   انا لله وانا الیه راجعون   ضایعه درگذشت والده شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ (حق شناس) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. از خداوند منان برای آن مرحومه همنشینی با فرزندان شهیدش و حشر با سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و سکینه مسئلت می‌نمایم.        

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی