Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، عبدالحمید احمدی شامگاه یک شنبه در نشست با روسای هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد استان کردستان که در  محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، گفت:‌ توجه به استان های محروم از تاکیدات وزارت ورزش و جوانان است.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگی بودن کردستان، اظهار کرد:‌ استان کردستان ویژگی های منحصر به فردی دارد الحق که از همه جای آن فرهنگی بودن می جوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بابیان اینکه کردستان با توجه به ویژگی های جغرافیایی و خاص منطقه بسیار مورد توجه است، گفت:‌ خیلی ها زبان کوردی را متوجه نمی شوند اما با فرهنگ این مردم ارتباط برقرار می کنند.

احمدی گفت:‌بررسی های اخیر که در حوزه سلامت کشور انجام شده حاکی از آن است که میزان تحرک و فعالیت بدنی مردم کردستان دربخش مردان ششم و در بخش زنان در رتبه چهارم است.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: مسئله تخصیص اعتبار به ورزش از ابتدا وضعیت خوبی نداشته و به نسبت اعتبار تخصیص یافته با هزینه های ورزشکاران و هیات های ورزشی تناسب ندارد. 

وی با بیان اینکه یکی از بنیادی ترین مشکلات ورزش مسئله اعتبار است، گفت: وزارت ورزش پیگیر این مشکلات است اما باید بدانید که به این زودی قابل حل نیست.

به گفته وی، وضعیت بودجه ای وزارت ورزش وجوانان نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده اما نتوانسته که تاثیر خوبی داشته باشد.

احمدی افزود: نمایندگان مجلس با ارائه یک جدول به وزارت ورزش ۵۵ درصد از مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را میان استان ها تقسیم کرده و وزارت ورزش در تخصیص این رقم دخالتی نداشته است.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در این جدول که نمایندگان به وزارت ورزش دادند سهم استان کردستان ۲۵ میلیارد تومان از ۵۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که در تاریخ ورزش استان بی سابقه بوده است.

وی افزود: علاوه بر این رقم ۴۵ درصد باقی مانده آن خرج ورزش و جوانان در کشور می شود که تا کنون آیین نامه آن به وزارت خانه ابلاغ نشده است.

احمدی گفت: مدیران ورزش و جوانان به لحاظ بودجه ای در شرایط سختی قرار گرفته اند و باید این وضعیت درک شود.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد:‌ در حوزه فرهنگی ریالی به فدراسیون های ورزشی کمک نمی کنیم و این مستقیم به استان ها داده می شود.

وی افزود: صرف بیان مطالبه اعتبارات در حوزه ورزش و جوانان تنها به وزارت ورزش باز نمی گردد و قسمتی از آن نیز به سازمان مدیرت برنامه و بودجه و غیره مرتبط می شود.

احمدی گفت: در چهار سال گذشته وزارت ورزش ریالی برای باشگاه ها و ورزش حرفه ای کمک نکرده است و این خلاف قانون است.

وی گفت: مشکل قانونی برای برخورد با ماده ۸۸ داریم که نمی توانیم بدون توجه به قانون کاری را انجام دهیم اما در راستای اصلاح آن قانون تلاش هایی را انجام داده که امید است به نتیجه برسد.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ظرفیت خوبی در سمن های استان کردستان وجود دارد و وزارت خانه نیز از طرح های اجتماعی و فرهنگی سمن ها در این استان حمایت خواهد کرد.

عبدالحمید احمدی در سفر به سنندج کلنگ خانه جوان این شهر را بر زمین زد و مجتمع هنر و رسانه جوانان کردستان را افتتاح کرد.

true برچسب ها : باشگاه های ورزشی عبدالحمید احمدی وزارت ورزش و جوانان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بانوان رده سنی نوجوانان و جوانان کشور و انتخابی تیم ملی از شامگاه یکشنبه به میزبانی همدان آغاز به کار کرد.

دختران شایسته تیم وزنه برداری استان کردستان در روز نخست این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال سیمین نقره شدند.

در روز اول این پیکارها و در دسته ۵۵ کیلوگرم رده سنی جوانان، «آنیتا فیضی» وزنه‌بردار خوش‌آتیه و صاحب عنوان تیم کردستان به مصاف حریفان خود رفت و توانست در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۷۰ کیلوگرمی نشان ارزشمند نقره را کسب کند.

کد خبر 6097731

دیگر خبرها

  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها