Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:02:26 GMT

کاهش 13 درصدی پرونده های قاچاق در کردستان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۹۱۰۸

کاهش 13 درصدی پرونده های قاچاق در کردستان

سنندج - ایرنا- دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از اول امسال تاکنون سه هزار و 502 فقره پرونده قاچاق در استان تشکیل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 13 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی روز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان در سنندج افزود: در این راستا 2 هزار و 149 نفر متهم دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: دستگیری متهمان با پرونده های قاچاق در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 18 درصدی روبرو شده است.
دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: همچنین امسال 37 باند در این راستا متلاشی شده که نسبت به سال گذشته کاهش 12 درصدی نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: از اول امسال تاکنون 56 میلیون و 49 هزار و 320 نخ سیگار در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش پیدا کرده است.
میرزایی همچنین با اشاره به کشف چهار میلیون و 910 هزار و 346 قلم لوازم آرایشی و افزایش 91 درصدی قاچاق این اقلام نسبت به سال گذشته اظهار کرد: همچنین در سال جاری 2 میلیون و 489 هزار و 65 قلم داروی قاچاق در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 15 درصدی روبرو شده است.
دبیرشورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: همچنین امسال 30 هزار و 528 دستگاه گوشی تلفن همراه، 215 هزار و 472 لیتر سوخت و 339 هزار و 546 ثوب البسه قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با 20 درصد و 16 درصد افزایش و 25 درصد کاهش در این حوزه ها روبرو شده ایم.
وی همچنین به کاهش 92 درصدی کشف لوازم صوتی و تصویری قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 10 هزار و 828 دستگاه انواع لوازم صوتی و تصویری قاچاق در استان کشف شده است.
به گفته وی امسال 2 هزار و 241 فقره لوازم خانگی نیز در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته 41 درصد کاهش نشان می دهد.
میرزایی کاهش 60 درصدی برنج قاچاق، افزایش یک درصدی چای، کاهش 40 درصدی پارچه و افزایش 37 درصدی احشام قاچاق را از دیگر کشفیات استان در سال جاری عنوان کرد.
مدیرکل اموال تملیکی کردستان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون انبارهای ما پر از کالایی است که تاریخ انقضای آنها رو به پایان است اما دولت برای تعیین تلکیف این کالاها تاکنون کاری انجام نداده است.
محمد الله مرادی افزود: در این راستا تاریخ انقضای 20 هزار حلقه لاستیک در انبارهای ما به پایان رسیده بود که با مسئولیت خود ارتش برای استفاده به آنها تحویل شد.
وی اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته از ابتدای امسال ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی هم کشف شده که برآورد ارزش ریالی آن ۵۵ میلیارد ریال است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
رحیمی آذر افزود: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.
وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان