Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:05:23 GMT

بارش های پاییزی ایلام شروع شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۳۸۷۷

بارش های پاییزی ایلام شروع شد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: طبق مطالعه نقشه ها و الگوهای ماهواره ای نخستین بارش های موثرپاییزی در استان به تدریج از پایان هفته جاری شروع می شود.

سمیه عزیزمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اولین بارش های موثر پاییزی از روز جمعه تا شنبه هفته آینده در سطح استان ایلام رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به ابرناکی منطقه امروز احتمال بارش باران خفیف و پراکنده و غیر موثر در مناطق کوهستانی و ارتفاعات دور از ذهن نیست.
عزیزمنش وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نقاط مختلف استان ایلام را از دیگر پدیده های جوی برشمرد و به کاهش تدریجی و محسوس دمای هوا از امروز اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به وجود وزش باد در کشور عراق و ایجاد گرد و غبار بخشی از این توده به صورت رقیق وارد استان ایلام شده و دامنه فعالیت گرد و غبار در مناطق جنوبی و مرزی بیش دیگر نقاط استان است.
وی با بیان اینکه جهت اصلی گرد وغبار شکل گرفته در عراق شمالی است، اظهار کرد: گرد وغبار وارد شده به استان ایلام رقیق بوده و تا روز سه شنبه ادامه دارد.
بنا بر مطالعه نقشه های هواشناسی استان ایلام در ماه های آبان و آذر شاهد بارش های نرمال و موثر جوی خواهد بود.
استان ایلام در سال گذشته نیز با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 - 96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.
این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
امسال استان ایلام بر خلاف سال گذشته شاهد کمترین روزهای گرد و غبار بود بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون 19 روز غبارآلود در آسمان استان ثبت شد این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به تداوم بارندگی در استان هشدار داد: دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی در این بارش ها خسارت هایی را متحمل می شوند که با بیمه کردن بخشی از این خسارت ها جبران می شود. علیرضا نیکروز تاکید کرد: تکرار سامانه بارشی تا پایان سال دور از انتظار نیست و ضرورت داد عشایر، کشاورزان اعم از باغداران، صیفی جات و حتی شیلات استان بیمه محصول خود را جدی بگیرند تا بخشی از خسارت ها با بیمه جبران شود. وی با اشاره به خسارت های سامانه بارشی سه روز گذشته گفت: علاوه بر خسارت های محصولات کشاورزی در شهرستان گچساران و باشت برخی راه های روستایی شهرستان کهگیلویه مسدود شده است که همکاران راهداری در حال بازگشایی آنها هستند. نیکروز با اشاره به ریزش جاده پاتاوه- دهدشت حد فاصل "قلعه دختر" و "قلعه گل" (همجوار روستای "دشت قاضی") ادامه داد: بلافاصله پس از ریزش، این جاده ملی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به دیگر خسارت های بارندگی در استان گفت: راه های عشایری و برخی از عشایر ما دچار آبگرفتگی شدند که امدادگران هلال احمر استان کمک های لازم را انجام دادند.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند