Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: بازارهای مالی جزء ابزارهای توسعه پایدار است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عبدالناصر همتی گفت: بدون وجود بازارهای مالی جامع وتکامل یافته نمی توان قدم های محکمی برای توسعه کشور برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام این مطلب که از سه هزار میلیارد دلار ریسک نهفته در مجموعه هنگفت سرمایه گذاری خاص کشور فقط هزار میلیارد دلار آن تحت پوشش بیمه قرار دارد، گفت: دلایل مهمی باعث شده است بخش عظیمی از سرمایه کشور تحت پوشش بیمه نباشد و
برغم ظرفیت های بالای صنعت بیمه تقاضا برای پوشش بیمه 30 درصد ریسکهاست برای نمونه می توان به سهم 13 درصدی تعداد بیمه بدنه خودرو ها 11درصدی بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و 14 درصدی بیمه های عمر اشاره کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نقش بیمه های عمر در بازارهای مالی گفت: در حال حاضر سهم منطقه منا از بیمه های عمر 25 درصد و در جهان حدود 60 درصد است که خوشبختانه در کشور ما نیز در دو سال گذشته به خاطر توجه مردم به آتیه خود و خانواده شان 70 درصد رشد داشته است.
همتی رشد بیمه را 4.5 برابر رشد تولید ناخالص ملی در بیست سال گذشته دانست و گفت: این روند نشانه ظرفیت بالای صنعت بیمه است که می توانیم با سرعت بیشتری از رشد تولید ملی حرکت کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی بازار بیمه کشورمان را فضای بکری برای سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: تاکنون با شرکت های تراز اول اتکایی جهان مذاکرات خوبی داشتیم و تمایل زیادی برای فعالیت در بازار ایران داشتند.
وی افزود: بعد از برجام روابط خوبی در میان صنعت بیمه کشور و شرکت های بیمه اروپایی شکل گرفت و برای اولین بار در سال گذشته مجوز پوشش بیمه عمر را به یک بیمه اتکایی آلمانی دادیم و امسال هم برای ریسک های فاجعه آمیز پوشش های لازم از شرکت اتکایی فرانسوی گرفتیم.
وی گفت: همچنین دو تقاضا از شرکت های بیمه ایتالیایی و آلمانی برای خرید بخشی از سهام شرکت های بیمه را در دست بررسی داریم و مذاکرات جدی را شروع کردیم و تصمیم دولت هم بر این است که سهم دولت در دو شرکت بیمه آسیا و دانا واگذار شود که زمینه خوبی برای سرمایه گذاری خارجی را فراهم آورده است.
همتی با تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه برای ایجاد انسجام میان بازارهای مالی گفت: با توجه به نیاز مبرم کشور به شورای ثبات بازارهای مالی، خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در طرحی تشکیل شورای ثبات با حضور وزیر اقتصاد و روسای بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس رامطرح کرده است تا بتوانند هماهنگی و ثبات را در بازارهای مالی ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود