Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - قائم‌ مقام وزیر امور خارجه گفت: ایجاد یک محیط کاملا امن و مطمئن برای فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش تعاملات اقتصادی، سیاست دولت تدبیر و امید بویژه وزارت امورخارجه برای رونق فعالیت های اقتصادی است.

ه گزارش ایرنا، مرتضی سرمدی شامگاه دوشنبه در آئین آغاز چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس) در جزیره کیش افزود: دولت تدبیر و امید مصمم است تا بزودی معاونت دیپلماسی اقتصادی را با هدف تمرکز بیشتر بر دیپلماسی اقتصادی برای کمک به اقتصاد داخلی در وزارت امور خارجه راه اندازی و فعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بعد از توافق برجام وزارت امور خارجه تلاش کرد علاوه بر برجام و عملی شدن این توافق، در یک روند همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند و آثار آن در اقتصاد خارجی تسهیل کننده باشد.
وی اظهار کرد: از ابتدای دولت دوازدهم این تصمیم در راستای ساختار و تشکیلات امور خارجه و تشکیل معاونت دیپلماسی در دستور کار قرار گرفته و در هفته های آتی تشکیلات جدید وزارت امور خارجه با تمرکز بیشتر در امور اقتصادی به عنوان کمک حال به توسعه اقتصادی کشور و برطرف کردن موانعی که روابط اقتصادی خارجی با آن روبرو است در این معاونت عمل خواهد کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: با وجود رفع تحریم ها و بحث برجام هنوز در برخی حوزه ها مشکلاتی وجود دارد و طبیعی است که وزارت امور خارجه لازم است برای رفع مشکلات قدم بردارد که یکی از آنها بحث بانک است.
سرمدی افزود: در حقیقت ایران نه به واسطه نداشتن استانداردهای لازم در لیست تحریم قرار گرفته بلکه به واسطه مسایل سیاسی بود و هر چه در راستای رفع آثار تحریم سیاسی تلاش می شود در حوزه اقتصاد شاهد نتایج آن هستیم.
وی گفت: وظیفه ما در وزارت امور خارجه در راستای بهبود اقتصاد و کمک به اقتصاد مقاومتی بیین شده است و به همه نمایندگی های وزارت امور خارجه در خارج از کشور اعلام شده که 6 هدف را دنبال کنند که شامل صادرات کالای غیر نفتی، خدمات فنی مهندسی و نیروی بازار کار، بازار و واردات سرمایه گذاری، تکنولوژی و گردشگری است.
سرمدی تصریح کرد: در مذاکرات برجام و در بعد منطقه، آن چه سیاست جمهوری اسلامی ایران بوده که در سال های اخیر نیز شاهد آن هستیم، حاکم شدن راه حل سیاسی برای حل بحران ها، نقش آفرینی مردم برای تعیین سرنوشت خود بدون مداخله خارجی و تفکر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بوده است.
وی در تبیین نتیجه این اهداف گفت: اگر منطقه را با سه سال قبل مقایسه کنید وضعیتی که تروریسم و افراط گرایی در عراق و سوریه در چند سال گذاشته داشته و دو سوم خاک عراق و سوریه در دست تروریسم ها بود را می بینیم اما امروز از نظر جغرافیا داعش جایگاهی در منطقه ندارد.
معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی یکی از اصلی ترین طرف هایی بوده که بحث مبارزه با تروریسم را دنبال کرده است و ایران در منطقه تلاش کرده راه حل سیاسی به جای راه حل نظامی و مسلح کردن گروههای تروریست حاکم شود و دورنمای این راه حل سیاسی را می توان در منطقه دید.
سرمدی بیان کرد: در برجام رویکرد تعامل مثبت و برد برد و هم رویکرد در قبال منطقه را نشان دادیم و نقش مردم و غلبه راه حل سیاسی به عنوان وجه قالب در سیاست دیده شده است.
چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2017 ) به عنوان بزرگ ترین رویداد اقتصادی کشور و بخش خصوصی شامگاه دوشنبه در جزیره کیش گشایش یافت.
چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در قالب رویداد بزرگ اقتصادی کشور با عنوان کیش اینوکس 2017 تا یازدهم آبانماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش دایر است.
این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع با حضور 260 شرکت کننده داخلی و 60 شرکت خارجی در قالب هیأت های بین المللی مشارکت کننده و بازدید کننده از 25 کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شده است.
رویداد کیش اینوکس 2017 می تواند همسو با اقدامات دولت در گسترش تعاملات اقتصادی بین المللی و سیاست های ابلاغی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی، با دستاوردهای قابل توجه اقتصاد برای کشورمان همراه باشد.
نمایشگاه کیش اینوکس 2017 و فرصت های سرمایه گذاری کشور در ابعاد مختلف بویژه بین المللی پر محتوا است و این رویداد مهم در واقع مهر تاییدی بر سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
بیش از 200 سازمان و شرکت داخلی و خارجی در سومین نمایشگاه کیش اینوکس 2016 که سال گذشته در کیش برگزار شد، حضور داشتند.
جزیره کیش با مساحت91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993/7408
خبرنگار: اکبر بهاروند * انتشار: اکبر بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: مطابق با مصوبات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مسئولیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این سازمان سپرده شده است.


مرادی روزبهانی افزود: بر این اساس، ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها، جانمایی محل‌های نصب علائم و تابلو‌های خروج اضطراری، شناسایی فضا‌های تخلیه امن اضطراری و تدقیق مسیر‌های ویژه امدادی، جانمایی و تعیین محل‌های استقرار نفرات، تجهیزات و ماشین‌آلات عملیاتی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، از اهم اقدامات ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیش از آغاز این رویداد است.


وی گفت: ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ عضو از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله نمایندگانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران؛ سازمان اورژانس استان تهران؛ نیروی انتظامی تهران بزرگ؛ پلیس راهنمایی و رانندگی؛ مرکز بهداشت شمال تهران (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)؛ مرکز بهداشت جنوب تهران (دانشگاه علوم پزشکی تهران)؛ جمعیت هلال‌احمر استان تهران؛ ستاد اجرایی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) (نمایندگان امور اجرایی، رفاهی و حراست)؛ مجموعه مصلی امام خمینی (ره)؛ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛ معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران؛ مدیریت بحران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه؛ ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۷ و ستاد‌های مدیریت بحران مناطق معین (۳، ۶ و ۱۲) تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از این رو، بازدید میدانی از محل برگزاری نمایشگاه برگزار و نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت به منظور هماهنگی و تشریک مساعی بین اعضا در محل مصلی تهران برگزار و ضمن بررسی موقعیت و شرایط میدانی با همکاری کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه، نسبت به بررسی پیش‌نویس دستورالعمل کمیته ایمنی و سلامت، جمعبندی نظرات و پیشنهادات اعضای کمیته و بررسی نحوه استقرار نیرو‌های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان، تشکیل شد.


وی گفت: تهیه و ارائه نقشه کدگذاری‌شده از محل برگزاری، نظارت بر فرایند استقرار غرفه‌ها و آماده‌سازی فضا‌های نمایشگاهی، ارائه آموزش‌های ایمنی، اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه به مسئولان برگزاری و غرفه‌داران، تعیین محل تشکیل ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه، توزیع بیسیم واحد امدادی در زمان برگزاری نمایشگاه، رعایت موارد ایمنی در سیم‌کشی برق غرفه‌ها، الزام غرفه‌داران جهت تأمین و استقرار کپسول‌های اطفاء حریق در غرفه‌ها، برگزاری یک تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری قبل از برگزاری نمایشگاه و تشکیل یک گروه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و ... از جمله برخی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بشمار می‌رود.


بر اساس این گزارش، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین