Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:43:56 GMT

حسین فهمیده، دانش آموز نخبه ای که شهادت را برگزید

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۰۹۷۳

حسین فهمیده، دانش آموز نخبه ای که شهادت را برگزید

کرج - ایرنا- خواهر شهید فهمیده که مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج را نیز بر عهده دارد، گفت: شهید فهمیده یک دانش آموز نابغه بود که این مهم در کارنامه های تحصیلی اش مشخص است.

فرشته فهمیده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهید محمد حسین فهمیده در شانزدهم اردیبهشت 1346 در روستای سراجه قم زاده شد و در سال 52 به دبستان روحانی قم رفت و از مهرماه سال 56 تحصیلاتش را در مدرسه راهنمایی حافظ در شهر قم ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از مهاجرت به کرج محمد حسین از مهرماه 58 در مدرسه خیابانی مشغول به تحصیل شد.
خواهر شهید فهمیده اظهار کرد: شهید محمد حسین از بچگی اخلاق خاصی داشت به پدر و مادرم بسیار احترام می گذاشت و به درس خواندن اهمیت ویژه ای می داد.
وی گفت: او عاشق امام خمینی (ره) بود و در تمام حرف هایش از ایشان سخن می گفت و تا لحظه آخر به درس خواندن خود ادامه داد و همچنین با شرکت در تمام فعالیت های سیاسی به اعتقادات خود پایبند بود.
وی خاطر نشان کرد:پخش اعلامیه‌های سید روح‌الله خمینی در سال‌های 56 و 57 در سن حدود 10 تا 11 سالگی ، شرکت در تظاهرات انقلاب اسلامی زمستان 57 و شرکت در درگیری‌های خوزستان از جمله اقدامات اوست.
وی با اشاره به اینکه شهید فهمیده زودتر از همه شیپور جنگ را شنید یادآور شد: وی یک هفته پیش از اعلام رسمی آغاز جنگ همراه نیروی مقاومت بسیج به جبههٔ خرمشهر اعزام شد.
خواهر شهید فهمیده بیان کرد: محمد حسین سخنرانی های امام خمینی (ره) را در زمان انقلاب در کرج توزیع می کرد ولی در روز ورود امام نتوانست به دیدار ایشان برود زیرا تصادف کرده و در بیمارستان بستری بود.
وی تصریح کرد: محمد حسین اوایل مهر ماه 59 برای دومین بار به جبهه رفت و می گفت امام هرجا که بگوید می روم.
فهمیده ادامه داد: خبر شهادت محمد حسین را از رادیو شنیدیم اما در روز 8 آبان ما پیکر نیمه سوخته حسین را در بهشت زهرا تحویل گرفتیم و برادرم داود نیز سه سال بعد در سال 61 در اثر اصابت ترکش در عملیاتی در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.
فهمیده تصریح کرد:به مناسبت سالگشت شهادت محمدحسین فهمیده ، 8 آبان ماه به عنوان روز بسیج دانش آموزی نامیده شده است.
وی اضافه کرد: بسیج دانش آموزی نهادی است در جهت تحقق منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی . این نهاد ، در جهت زنده نگهداشتن اندیشه بسیجی و همچنین ترویج روح ایثارگری آنان در میان دانش آموزان تلاش می کند. وی تاکید کرد: رسالت مهم دانش آموزان در شرایط کنونی پاسداشت از ارزش ها ، پیروی از ولایت و تلاش در عرصه علمی با هدف رشد و بالندگی کشور است.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!

به گزارش "ورزش سه"، اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ روزهای ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم های ملی کشتی برگزار می شود. 

اسامی نفرات دعوت شده که می باید، به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز، محمد حسیوند پناهی
۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده بزرگی، مهدی محسن نژاد، پویا ناصرپور
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی، محمد مهدی کشتکار
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، حجت رضایی
۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی، علی دارابی
۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد، غلامرضا فرخی، محمدرضا مختاری
۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی فر، شاهین بداغی
۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ناصر علیزاده، محمد حسین محمودی، بهروز هدایت
۹۷ کیلوگرم: محمد هادی ساروی، شایان حبیب زارع، حسین بالی
۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر، مهرداد کلیوند

سرمربی: حسن رنگرز
مربیان: حسن حسین زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت پور، فرزاد ایمانعلی زاده
سرپرست: امید شایگان

جالب اینکه همچنان نامی از محمدعلی گرایی بعد از پایان محرومیتش در لیست تیم ملی دیده نمی شود. این در حالی است که چند روز قبل فدراسیون اعلام کرده بود گرایی می تواند در وزن 82 کیلوگرم کار خود را در چرخه انتخابی برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی آغاز کند.

از سوی دیگر در برخی اوزان که تکلیف نفر اعزامی به المپیک مشخص است، 3 یا 4 نفر از سوی رنگرز دعوت شده اند که این موضوع نیز در نوع خود جالب به نظر می آید.

دیگر خبرها

  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)