Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امیدواریم با روندی که در پیش گرفته ایم تا نیمه آذر ماه سال جاری بیمارستان رازی به طور کامل فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قائمی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با پیگیری هایی مکرر انجام شده در هفته گذشته دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان رازی نصب شده و آماده بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر این دستگاه در شیفت صبح و عصر به مردم و در شیفت شب نیز به بیماران بستری خدمت ارائه می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دستگاه آنژیوگرافی نیز در حال حاضر نصب شده و در مرحله دستگاه هستیم، اظهار امیدواری کرد: تا هفته آینده دستگاه آنژیوگرافی به طور کامل بهره برداری برسد.

افتتاح بخش «ای آر سی پی» در بیمارستان رازی بیرجند

قائمی همچنین به افتتاح بخش «ای آر سی پی» در بیمارستان رازی بیرجند اشاره کرد و گفت: این بخش یک تکنیک جدید جراحی غیرتهاجمی برای عمل های جراحی شکم است که امیدواریم با افتتاح این اتاق عمل در بیمارستان رازی طی یک هفته یا دو هفته آینده نیاز به اعزام بیماران به مشهد و سایر استان ها نباشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ها در حال حاضر بخش قلب، جراحی قلب و سی سی یو و پو سی سی یو آماده انتقال به بیمارستان رازی است، عنوان داشت: همچنین بخش جراحی مغز و اعصاب قابل انتقال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به فعال بودن ارولوژی در این بیمارستان، بیان داشت: در بخش جراحی عمومی نیز اعمال جراحی غیر اورژانس به بیمارستان رازی منتقل و اورژانس ها مختص بیمارستان امام رضا(ع) خواهد بود.

قائمی با بیان اینکه طی چند روز گذشته اعمال جراحی فک و صورت نیز در این بیمارستان فعال شده است، افزود: تمایل ما به سمت جراحی فوق تخصص در بیمارستان رازی است که  بیشتر در این زمینه کار خواهیم کرد.

دستاوردهای سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه امیدواریم با روندی که در پیش گرفته ایم تا نیمه آذر بیمارستان رازی به طور کامل فعال شود، بیان کرد: همچنین پیش بینی می شود تا آخر آذر ساختمان الحاقی و زیباسازی  را به اتمام برسانیم و بیمارستان به بهره برداری کامل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین به سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز استان به راه اندازی سه تا چهار پایگاه اورژانس جاده ای دکتر کولیوند در این سفر قول همکاری ویژه در این زمینه را داده اند.

قائمی اضافه کرد: همچینن رئیس سازمان اورژانس در این سفر برای اختصاص شش تا هفت دستگاه آمبولانس به استان قول مساعد داده اند که یکی از این آمبولانس ها تاکنون تحویل استان شده است.

مطالبات ۱۳۴ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر

وی همچنین میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر را ۱۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان طلب پرسنل و پزشکان از دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با پیگیری انجام شده وزارت بهداشت و درمان قول داده که تا آخر آبان ها بخش قابل توجهی از این طلب پرسنل را پرداخت کند که در صورت تحقق این امر تلاش می شود حقوق دو تا سه ماه پرسنل و پزشکان پرداخت شود.

قائمی یادآور شد: در حال حاضر کارانه پرسنل و پزشکان به طور متوسط ماهیانه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است که پرداخت این حقوق از عهده دانشگاه خارج است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کمبود نیرو در بیمارستان میلاد بیرجند، عنوان داشت: راه اندازی این بیمارستان یکی از نیازهای استان بود و به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی تاکنون نهایت همکاری را در صدور مجوزها برای این دانشگاه داشته است.

قائمی با تأکید بر اینکه تمام سیاست دانشگاه بر مبنای تعامل با سازمان تامین اجتماعی است، بیان کرد: طبق قانون نیروهای طرحی زیر نظر دانشگاه به هیچ عنوان اجازه فعالیت در خارج از مراکز دانشگاهی را ندارند اما دانشگاه پزشکان آزاد را برای فعالیت در مراکز غیر دانشگاهی آزاد گذاشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با سیاست های اخیر و تغییرات در طرح تحول سلامت در آینده دست دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیرو این بیمارستان بازتر باشد و بتوانیم بخشی از نیاز آن ها را برطرف کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است