Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیرش رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هماهنگی و تقسیم کار استانی و برنامه های ساماندهی امور جوانان در حوزه های اوقات فراغت، هویت، مشارکت های اجتماعی، ازدواج، اشتغال و مسکن بر عهده این ستاد است.
وی ابا بیان اینکه این مصوبات اغلب در حوزه اوقات فراغت، اشتغال و آسیب های اجتماعی حوزه جوانان است، افزود: 21 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سال 96 برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی تاکید کرد: این جلسات 110 مصوبه داشته است که از این تعداد، 77 مصوبه اجرا، هفت مصوبه در حال اجرا و 26 مصوبه نیز بدلایل اعلام شده، اجرا نشده است.
به گفته وی، عدم حضور مدیران و روسای دستگاه های اجرایی در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، منجر به عدم دسترسی اطلاعاتی این ستاد بر آمار حوزه اشتغال، آسیب های اجتماعی، اوقات فراغت و نحوه فعالیت های جوانان در حوزه کاری ادارات بویژه دانشگاه ها می شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: با توجه به اهمیت این موضوع و اشرافیت مدیران بر دستگاه های حوزه مدیریت خود و اختیار کامل، انتظار است که مدیران اجرایی خود در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شرکت کنند.
رضایی با بیان اینکه اغلب دستگاه های حاضر در جلسات نیز در سطح کارشناس حضور دارند، اضافه کرد: تشکیل جلسات این ستاد، بیشتر با هدف رفع موانع اشتغال، ازدواج و مشارکت های اجتماعی جوانان است بنابراین امیدواریم با حمایت های استاندار و توجه ویژه وی به بحث جوانان، مدیران کل دستگاه ها نیز به امور جوانان و رفع مشکلات این قشر، اهمیت بیشتری دهند.
وی به برخی از ارگان هایی که در جلسات و برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان شرکت ندارند اشاره کرد و گفت: دانشگاه های پیام نور، کردستان، آزاد اسلامی و اداره کل حفاظت از محیط زیست از جمله این دستگاه ها هستند که تاکنون در هیچ جلسه ای حضور نیافته و همکاری با ستاد نداشته اند.
به گفته وی، مدیران و روسای آموزش و پرورش، کمیته امداد امام (ره)، سپاه پاسداران، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و جهاد کشاورزی حضوری مستمر در جلسات ستاد ساماندهی امورجوانان استان داشته اند.
رضایی با بیان اینکه در سطح شهرستان ها هم امسال کمترین جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در بانه و قروه (یک جلسه) تشکیل شده است، اضافه کرد: در ستاد ساماندهی جوانان بانه، فرماندار هم حضور نداشته است در حالیکه فرمانداران باید به عنوان رئیس ستاد در جلسات حضور داشته باشند.
به گفته معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، در سال جاری فرمانداران شهرستان های سنندج و کامیاران بیشترین جلسات و فعالیت را در تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان و ارائه برنامه داشته اند.
رضایی تاکید کرد: انتظار است فرمانداران شهرستان ها حضوری مستمر در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان حوزه مدیریتی خود داشته باشند زیرا اثربخشی جلسات در شهرستان ها با حضور آنان بیشتر است.

** 26 درصد از جمعیت کردستان را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می دهند
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه 26 درصد جمعیت این استان را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می دهند تاکید کرد: دغدغه و مشکل اصلی قشر جوان به ویژه افراد تحصیلکرده استان، بیکاری و اشتغال است که تا این معضل مرتفع نشود هیچ برنامه دیگری در این حوزه قابل اجرا نیست.
رضایی، بحث اشتغال را بحرانی فراگیر در سطح خانواده های کردستانی دانست و یادآور شد: رفع بیکاری جوانان، نیازمند برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلند مدت با حضور و همکاری تمامی ادارات و ارگانهای استان است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که ادارات و مسئولان، نگاه حاشیه ای به جوانان داشته باشند، هیچ برنامه ای قابل اجرا و موفقیت آمیز نیست.
وی به نیاز ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان به اشراف اطلاعاتی و داشتن آمار صحیح از وضع موجود در بسیاری از حوزه ها اشاره و اضافه کرد: این امر مستلزم همکاری تمامی دستگاه ها است و این در حالی است که برخی ادارات، اطلاعات و آمار مربوط به اوقات فراغت سال 95 را هم به این ستاد اعلام نکرده اند.

** مدیران ارشد استان، جوانان را به عنوان مشاوران خود انتخاب کنند
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، خواستار توجه ویژه مدیران ارشد استان به جوانان شد و بیان کرد: پیشنهاد می شود که مدیران از جوانان به عنوان مشاور حتی به صورت غیررسمی در ادارات خود بهره برده تا اطلاعات صحیحی راجع به وضعیت جوانان استان به آنان داده شود و متعاقب آن برنامه ریزی صحیحی نیز صورت گیرد.
رضایی با بیان اینکه جوانان کردستانی همواره در صحنه های مختلف از جمله در انتخابات مشارکتی پررنگ داشته اند ادامه داد: امیدواریم مدیران استان کردستان در دولت دوازدهم، با انتصاب و انتخاب جوانان به عنوان مشاوران خود، در این حوزه پیشتاز باشند.
وی به اعتبارات امسال امور جوانان استان در حوزه اشتغالزایی اشاره و اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان، امسال 2 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های کارآفرینی در حوزه های مختلف به امور جوانان استان اختصاص داده است.
رضایی افزود: این اعتبارات به جوانان فعال مدنی دارای طرح در حوزه کارآفرینی اجتماعی و سازمان های مردم نهاد پرداخت می شود تا از این طریق وارد بازار کار شوند.
او اظهار امیدواری کرد وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای داشته و تا پایان امسال، اعتبارات بیشتری به حوزه اشتغالزایی جوانان در کردستان اختصاص دهد.
براساس آمار سال 95، هم اکنون جمعیت استان کردستان، یک میلیون و 603 هزار نفر و جمعیت جوان 15 تا 29 سال این استان هم، حدود 425 هزار نفر است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس