Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پاپی زاده، رییس مجمع نمایندگان خوزستان در نشست مجمع نمایندگان خوزستان باحضور وزیر نیرو در استانداری خوزستان اظهار داشت: هر خوزستانی 300 تا350 هزار ریال هزینه قبض برق بیش تری نسبت به سال های قبل و حتی استان های دیگر پرداخت می کند که با توجه به گرمسیر بودن استان، ظلمی به مردم آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس بند (ه) بودجه 96، برای هر کیلو وات، از هر مصرف کننده 50 ریال هزینه دریافت می شود این بدان معنا است که هر خوزستانی مبالغ بیش تری نسبت به دیگر استان ها پرداخت می کند و سرجمع این هزینه 85میلیارد تومان است.

پاپی زاده با اشاره به اینکه سازمان انرژی های نو قصد دارد بیش از 70 درصد مبلغ ذکر شده را دریافت کند اذعان کرد: هر کیلو وات 6هزار ریال حساب می شود که این رقم از جیب مردم خوزستان پرداخت می شود در حالی که هم اکنون هر کیلو وات با هزینه ای معادل یک هزار ریال تولید می گردد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت: همچنین انتظار می رود مبالغی در خوزستان برای بازسازی شبکه های برق هزینه شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در فصل تابستان با توجه به وجود ریزگردها و بالابودن مصرف برقِ دستگاه تهویه هوا و کولرها مردم خوزستان برای تامین دمای مشابه یک استان سردسیر باید 5 برابر انرژی مصرف کنند که موجب بالاتر بودن پیک مصرف می شود که مطالبه مردم خوزستان کاهش بهای برقشان است.

عباس پاپی زاده متوسط پرداخت قبض برق در خوزستان را یک میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: مبالغ 5 میلیون و 10 میلیون ریال قبض برق برای مردم خوزستان که اغلب نیز کارگر هستند عادی است در حالی است که از لحاظ درآمدی جزء طبقه متوسط رو به پایین هستند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان مهم ترین استان در کشور از نظر درآمد و تولید انرژی است اذعان داشت: نمایندگان خوزستان از نظر تعداد و حضور در کمیسیون های مهمی چون انرژی و کشاورزی پیگیر مطالبات مردم هستند.

پاپی زاده با بیان این که نمایندگان خوزستانی از نمایندگان موثر مجلس به شمار می روند بیان کرد: در بحث کمیسیون تلفیق هر سال چند نفر از نمایندگان خوزستان حضور دارند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در حوزه وزارت نیرو مردم دچار مشکل شده اند و مدیران وزارت نیرو برخی تصمیماتی که اشتباه بوده و موجب ایجاد مشکل شده را پذیرفته اند که جای خوشحالی دارد و مجمع نمایندگان استان را نسبت به آینده وزارت نیرو امیدوار کرده است.

وی بحث انتقال آب را یکی از مسایل و مطالبه جدی مردم خواند و اظهار کرد: رعایت حق آبه ها و حل مشکلات ناشی از انتقال آب مثل ریزگردها از انتظارات مردم استان است.

پاپی زاده با اشاره به وجود اتفاق نظر بین نمایندگان خوزستان و کارشناسان وزارت نیرو اذعان داشت: معتقدیم میزان حق آبه و آورد آب در خوزستان نسبت به گذشته تغییر کرده و ما با کاهش دبی آب رودخانه ها روبرو هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: پیش از سال 86 آورد آب رودخانه دز 7.6میلیارد متر مکعب بوده، اما اکنون این میزان با کاهش 40 درصدی به 4.8میلیارد مترمکعب رسیده است.

عباس پاپی زاده در ادامه افزود: همچنین پیش از سال 86 میزان ورودی آب رودخانه کارون 11.7میلیارد مترمکعب بوده که امروز به 6.7میلیارد متر مکعب رسیده است.

وی با بیان این که در رودخانه کارون شوری آب به تناسب کاهش میزان ورودی آب افزایش یافته است بیان داشت: بین سال های 71 تا 75 شوری آب کارون از هزار و 400 میکروموس بر سانتیمتر مکعب به بیش از 2 هزار و 600 میکروموس بر سانتیمتر مکعب رسیده که نشان از تغییرات رژیم رودخانه دارد.

این مقام مسئول به لزوم بازنگری در سیاست های پیگیری طرح های انتقال آب و عوارض ناشی از سد گتوند پرداخت.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به تامین آب طرح 550 هزار هکتاری تصریح کرد: وزارت نیرو تاکنون از تامین و تخصیص آب در فاز دوم این طرح خودداری کرده است.

وی توضیح داد: سال گذشته سه میلیارد متر مکعب از حق آبه استان به بهانه تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری کم شد و به جای آن یک میلیارد متر مکعب به 229 هزار هکتار تخصیص یافت که تنها جوابگوی صد هزار هکتار است.

پاپی زاده افزود: 12 شهرستان از این موضوع متضرر شده اند و جهاد نصر برای تامین حق آبه با مشکل مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای استان برای تامین آب شرب دچار مشکل هستند و برخی شهرها با تانکر آبرسانی می شوند و زمانی میتوان گفت خوزستان آب اضافه دارد که آب شرب کشاورزی و صنعت را برای این استان تامین کرده باشد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: طرح غدیر بیش از یک دهه است که در دست اجرا است و با وجود مشکل کمبود آب در استان به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به مصوبه 15 فرودین در بحث تامین آب و برق خوزستان گفت: این مصوبه می تواند مشکلات استان را برطرف کند.

پاپی زاده اظهار کرد: خوزستان با وجود اینکه قطب انرژی کشور است اما شبکه برق آن فرسوده است و بار وارد شده بر ان بیشتر از استان های سردسیر است.

انتهای پیام/گ

هزینه بالای قبض های برق در خوزستان ظلم به مردم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟