Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۸۰۰۰ زائر خراسان شمالی برای حضور در همایش میلیونی اربعین حسینی خود را به کربلای معلی رسانده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۰ هزار نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ در حالی که کمتر از 3 روز به اربعین حسینی در عراق باقی مانده است٬ خیل عظیم زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) از جای جای ایران اسلامی خود را به کربلای معلی رسانده‌اند تا در این همایش عظیم بصیرت دینی حضور داشته و پیام آزادی‌خواهی شیعیان را به سراسر دنیا مخابره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است تاکنون بیش از 8300 زائر خراسان شمالی از طریق مرزهای مختلف زمینی و هوایی خود را به عتبات عالیات رسانده و رسیدن این عدد به 10 هزار نفر بعید نیست.

هر چند بر اساس اعلام اولیه ستاد اربعین خراسان شمالی٬ مرز بین‌المللی مهران برای عبور زائران این استان تدارک دیده شده بود٬ اما بر اساس اعلام جدید این ستاد٬ زائران خراسان شمالی باید خود را از طریق مرز چذابه به کربلای معلی برسانند. این تغییر موجبات برخی از انتقادات را در بین زائران استان فراهم کرده است.

مواکب استان خراسان شمالی نیز در مرز مهران و کربلای معلی٬ پذیرای روزانه بیش از 5000 زائر خراسان شمالی هستند. خبرها حاکی است٬ اسکان و تغذیه زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) در موکب‌های استان به خوبی در حال انجام بوده و روند بازگشت زائران نیز از اوایل هفته جاری آغاز شده است.

حضور نیروهای پلیس خراسان شمالی در مرزهای خروجی

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از حضور نیروهای یگان ویژه این استان در مرزهای خروجی کشور خبرداد. بنا براین گزارش نیروهای یگان ویژه پلیس استان٬ همراه با سایر نیروها از دیگر مناطق ایران اسلامی در حال کمک و خدمت به زائران حسینی برای تسهیل عبور و مرور در مرزهای منتهی به کشور عراق هستند.

هم‌چنین پلیس استان در اطلاعیه‌ای از شهروندان و زائرانی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند خواسته‌است٬ نکات ایمنی را در هنگام پارک خودروی خود در پارکینگ‌های مرزها و هم‌چنین نکات راهنمایی و رانندگی را در عبور و مرور در جاده‌های منتهی به مرزها رعایت کنند.

ستاد اربعین ستان نیز از زائران خواسته برنامه بازگشت خود را مدیریت کرده و بازگشت را ب روزهای پایانی موکول نکنند.

مراقب سودجویان و ویزا‌های جعلی باشید

با نزدیک شده به ایام اربعین حسینی و با توجه به اینکه روند صدور ویزای اربعین تا چهارشنبه ادامه دارد٬ برخی از اقدامات سودجویانه در این زمینه رشد داشته است. پلیس فتای خراسان شمالی٬ از مردم استان خواسته در این زمینه مراقبت بیشتری به خرج دهند.

رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از امکان کلاهبرداری مجرمان از زائران عتبات عالیات با ترفند صدور ویزای سریع اربعین خبر داد. سرهنگ علی اعتمادی گفت: با نزدیک شدن به اربعین حسینی وهجوم زائران عتبات عالیات برای دریافت ویزا٬ کلاهبرداران درفضای سایبری نیز دست به کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه صدور ویزا دارای ساز و کارهای قانونی واز طرف کنسولگری کشور عراق صادر می شود تصریح کرد: متاسفانه برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی با ایجاد صفحات جعلی سعی در کلاهبرداری از زائران عتبات عالیات را دارند.

اعتمادی افزود: پلیس فتا با تشکیل تیمی از کارشناسان مجرب به‌صورت 24ساعته اقدامات فضای سایبری را رصد می کند. پلیس با افرادی که درفضای مجازی قصد کلاهبرداری از زائران را داشته باشند با قاطعیت برخورد می کند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی اظهار داشت: زائران عتبات عالیات سعی کنند ویزای خروج از کشور را از مراکز معتبر تهیه کرده و به تبلیغاتی که درفضای مجازی مبنی بر صدور ویزا به‌صورت آنلاین منتشر می شود توجه نکنند.

تهیه ویزا فقط از طریق دفاتر مجاز امکان پذیر است

مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی نیز از مردم این استان خواسته است برای دریافت ویزای سفر اربعین از طریق سامانه سماح و دفاتر زیارتی مجاز اقدام کنند.

محمد قاصری در این زمینه اظهار داشت: 24 دفتر زیارتی مجاز در سطح استان٬ وظیفه تامین ویزای زائران اربعین را برعهده دارند و سایر دفاتری که در این زمینه اقدام می‌کنند مورد تایید حج و زیارت نیست.

وی از شناسایی چندین گروه آزادبر در این زمینه خبرداد و گفت: چند فرد و گروه که به صورت آزاد و خارج از ضوابط سامانه سماح٬ اقدام به تهیه ویزا جهت سفر اربعین می‌کردند شناسایی و مراحل جهت معرفی این افراد به محاکم قضایی در دست اقدام است.

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود