Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفته آینده آیین نامه اجرایی اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ابلاغ خواهد شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی که عصر سه شنبه به منظور بازدید و شرکت در جلسه شورای اداری و کارگروه اشتغال گلپایگان و خوانسار که در شهرستان گلپایگان حضور یافت در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز طی هشتمین سفر به استان اصفهان به منظور بررسی مسایل مختلف در این منطقه با مسئولین ذیربط استان و شهرستان های غرب استان مسایل مورد بحث، رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مواردی که مورد درخواست مدیران بخش های مختلف صنعتی و ... بود در بحث تکنولوژی، مدیریت و تسهیلاتی که گرفته اند و تقاضاهایی که داشتند مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد یک کارگروه نسبت به جمع بندی آنها اقدام و موارد را به وزارتخانه و یا از طریق استانداری منعکس کند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به منظور سهم بندی اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر لازم بود آماده سازی آن در شورای کارگروه های اشتغال دو شهرستان ایجاد شود، تصریح کرد: هفته آینده آیین نامه اجرایی اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ابلاغ خواهد شد و در ماه گذشته نیز آیین نامه اشتغال فراگیر ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: تلاش ما این است که بتوانیم منابع اشتغال فراگیر را ارزان تر کنیم. البته مطابق برنامه و رسته های اعلام شده این امر صورت خواهد گرفت علاوه بر این سفر امروز به غرب استان اصفهان با برنامه ریزی ساخت یک درمانگاه تأمین اجتماعی در غرب استان و شهرستان خوانسار که عملیات آن طی چندماه آینده آغاز و به زودی برای افتتاح آن به این شهرستان خواهم آمد، همراه است.

وی به بحث گسترش درمان در استان اشاره کرد و افزود: در بازدید امروز بنابر گزارشات اعلام شده از سوی اورژانس اجتماعی، در غرب استان به ویژه در شهرستان های گلپایگان و خوانسار نرخ آسیب های اجتماعی نسبت به سایر نقاط کشور پایین است.

ربیعی با تأکید بر اینکه مقرر شد در راستای اشتغال مددجویان وام های مورد نیاز لحاظ شود، تصریح کرد: دولت با دو رویکرد فقرزدایی و افزایش رفاه اجتماعی وارد عرصه زدودن فقر شدید و رسیدگی به فقر مطلق را مورد نظر دارد که ابعاد مختلف این طرح شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین مسائل سوءتغذیه مادران و کودکان و مسکن مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در خصوص ایجاد مسکن با محدودیت مواجه شدیم و در این راستا از خانواده های دو نفر به بالا در شهر و روستا شروع کردیم و در این زمینه مددجویان کمیته امداد نیز عملکرد مناسبی هر چند محدود داشتند ولیکن به لحاظ هدف گذاری صورت گرفته اثربخش بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشینان شهری بیمه شده و در این راستا خوشبختانه فقر درمان کنترل شده است، گفت: برنامه ای که دولت در سال ۱۳۹۶ اتخاذ کرد بر مبنای آن مستمری مددجویان را ۲.۳ درصد افزایش داد و در این راستا ترتیبی اتخاذ شد که خانواده های ۴ یا ۵ نفره مددجو با یارانه حدود ۶۴۰ هزار تومان در ماه دریافتی خواهند داشت.

وی در پایان تصریح کرد: سعی ما بر این است که برنامه کاهش فقر شدید و محدود کردن فقر مطلق را در بخش های مددجو به حداقل مزد نزدیک کنیم و از طرفی با برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و متصل کردن اینها به توانمند شدن سالی ۲۰ درصد مددجویان را از چرخه مستمری بگیری خارج کنیم تا بتوانیم به اقشار جدید خدمت رسانی داشته باشیم.

آمادگی بیمارستان آیت الله گلپایگانی گوگد برای خدمت رسانی

در ادامه نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستیابی مجلس و دولت به ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری در بخ شهای مختلف صنعتی که بتواند زمینه بکارگیری نیروهای بیشتر را ایجاد کند، اظهار داشت: مشکلات شهرک های صنعتی و بیکاری در روستاها مجلس را برآن داشت تا با اجازه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کارآفرینی اقدام کند.

وی افزود: در راستای ایجاد زمینه های اشتغال و کارآفرینی در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم این منابع را در جایی سرمایه گذاری کنیم که بتواند در رفع بیکاری تأثیرگذاری مستقیم داشته باشد.

علی بختیار یادآور شد: وجود زیرساخت های مهم در شهرک های صنعتی دو شهر گلپایگان و خوانسار و نیروهای متخصص زبده و آموزش دیده بیانگر آمادگی استفاده از منابع کارآفرینی و سرمایه گذاری را داراست و ما باید درصدد برنامه ریزی برای استفاده مطلوب از این منابع در جای مناسب باشیم.

وی تصریح کرد: با فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری در شهرستان های گلپایگان و خوانسار آمادگی برای ایجاد سرمایه گذاری جدید فراهم بوده و می توانیم به سهولت در راستای زمینه های ایجاد اشتغال برنامه ریزی کنیم.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس بیان داشت: نظام اجتماعی توسعه یافته که از مدت ها قبل از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بحث بوده مجلس نیز با اطلاعات واصله نسبت به وضعیت موجود در کشور به ویژه در بحث قشرهای آسیب پذیر آمادگی خود را در راستای کمک به اهداف نظام اجتماعی توسعه یافته اعلام می داریم.

وی با اشاره به وضعیت مراکز درمانی در شهرستان های گلپایگان و خوانسار اظهار داشت: بسیاری از امکانات و نیازهای مراکز درمانی در این دو شهرستان از سوی خیرین و نیکوکاران آماده و مورد بهره برداری قرار می گیرد و با توجه به نیاز منطقه غرب استان به یک مرکز پیش درمانی برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی بیمارستان خیریه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی گوگد می تواند به عنوان بیمارستان تأمین اجتماعی در راستای خدمات رسانی به بیمه شدگان شهرهای مختلف استان اصفهان و استان های همجوار مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد

به گزارش قدس آنلاین، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای با اشاره به تصویب و اجرایی شدن ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و افزایش مبلغ گواهی اسقاط محصولات مونتاژی، اعلام کرده است که گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره‌گذاری محصول هایما از ۲۵ درصد گواهی اسقاط به ۱.۵ گواهی اسقاط معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 قانون ساماندهی صنعت خودرو بالغ بر ۴.۵ سال پیش، مورد بحث مجلس وقت قرار گرفت و در گیرودار رفت‌وآمد به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نهایت پس از سه سال، در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید؛ پس از تصویب آن، سه ماه به دولت مهلت داده شد تا آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را تدوین، تصویب و ابلاغ کند؛ اما به‌جای آنکه این آیین‌نامه تصویب و ابلاغ شود، ماده ۱۰ این قانون را اصلاح کردند و نام "قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو" را بر آن نهادند. به عبارت دیگر درست در شهریور ماه ۱۴۰۱ که قرار بود آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تصویب شود، ماده ۱۰ را اصلاح کردند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و ابلاغ آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ۱۵ ماهی معطل و بلاتکلیف باقی ماند تا در نهایت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، بالاخره این آیین‌نامه ابلاغ شد.

در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.

به دنبال این موضوع، برخی سایت‌ها و در فضای مجازی موضوعی تحت عنوان "افزایش قیمت محصولات مونتاژی ایران‌خودرو" مطرح شد که براساس آن گفته شده بود "افزایش تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری خودروها، سبب افزایش قیمت محصولات مونتاژی شده است."

ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است 

در پی ابلاغ آیین‌نامه مذکور گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

" براساس مصوبه هیئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره‌گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما، از ۲۵ درصد گواهی اسقاط به ۱.۵ گواهی اسقاط (معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) افزایش یافته است؛ فلذا مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده‌سازی شده و آیتم ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ ۵۲۵ میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای تمامی تعهدات الزامی است.

شایسته است نمایندگان در خصوص اطلاع‌رسانی موضوع فوق به مشتریان شرکت ایران‌خودرو اهتمام ورزند."

البته به تاکید این گروه صنعتی، افزایش قیمت در محصولات هایما رخ نداده و قیمت این محصولات افزایشی نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد