Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:51:52 GMT

زیارت 20 میلیونی با پای دل

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۲۸۲۳

زیارت 20 میلیونی با پای دل

ایلام - ایرنا - گوش کنی صدای نجواهای عاشقانه شان در غوغای پیاده روی مسیر عشق را می شنوی، زائرانی که از هر کوی و برزن خود را امروز به میعادگاه عاشقان کربلای معلی و بین الحرمین رسانده اند.

به گزارش ایرنا، زائرانی که از همان ابتدا کوله بار سفر را بستند هر کدامشان داستان رفتنشان شنیدن دارد، از زائران کودک گرفته تا پیر و جوان، از زن و مرد تا کودک و خردسال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا کسبه و کارمندی که کار دنیا را رها کرده و خود را قطره قطره به دریای عشق حسین(ع) رسانده اند.
عاشقانی که چندین روز است نه رنج سفر بلکه عشق سفر را به شوق دیدن بارگاه نورانی اباعبدالله(ع) و غوغای بین الحرمین به جان خریده و امروز این مسیر عشق را با رسیدن به زیارت 20میلیونی به سرانجام رسانده اند.
عاشقان اباعبدالله(ع) از جای جای ایران اسلامی از کرد و لر و ترک و بلوچ گرفته همه گرد هم آمده و بی نظیرترین تجمع شیعیان را هم در مهران و امروز در کربلای معلی همراه با سایر شیعیان جهان به نمایش گذاشته اند.
جاده مسیر عاشقان اباعبدالله(ع) که به کربلای معلی ختم می شود سرشار از تصاویر دلدادگی است که این روزها زائران اربعین خلق کرده اند.
براستی که عشق به حسین(ع) کوچک و بزرگ نمی شناسد، اینجا عشق حسین(ع) را در گام های استوار زائران که در سرما و گرما خود را به مهران و سپس کربلا رسانده، در ترنم اشک ها، در بغض های شکسته نرسیده به حرم و در چهره هایی که فرزند فاطمه(س) را می خواند می توان یافت.
زائرانی که می خواهند خود را در اربعین اربابشان به حرمش رسانده و نه از دور بلکه در جوار مولایشان سلام به او داده و زیارت اربعین را به عنوان میهمان در خانه میزبان قرائت کنند.
امروز اوج دلدادگی زائران حسینی مشهود است، میلیونها زائر حسینی از مناطق مختلف جهان در نقطه ای که قلب میلیون ها شیعه به عشقش می تپد نه با پای جسم بلکه با پای دل گرد هم آمده تا ارادت خود را در زیارتی 20میلیونی به نمایش بگذارند.
امروز دل میلیون ها زائر در بین الحرمین چشمانشان را به ضریح شش گوشه حسین (ع) دوخته تا اربابشان گوشه چشمی به آنها نظر کرده و خستگی کیلومترها راه عاشقی را از تن آنها به در کند.
عاشقان اباعبدالله(ع) اگرچه یک هزار و 400سال پیش در صحرای کربلا نبودند که سپر مولایشان شوند ولی امروز خود را با پای پیاده به حرمش رسانده تا عشقشان به مولا را با گفتن حب الحسین(ع) در حماسه ای عظیم از وحدت شیعیان فریاد زنند.
ایلام به عنوان قدمگان زائران عتبات عالیات نیز که از 10روز گذشته پذیرایی اش را از عاشقان اباعبدالله(ع) آغاز کرده، از امروز نیز خود را برای بازگشت عاشقان اباعبدالله(ع) از پیاده روی اربعین حسینی آماده می کند.
مردم استان ایلام و بویژه شهرستان مهران که فاصله کوتاهی را تا عزیمت به کربلا دارند اما این روزها میزبانی از زائران حسینی را به حضور در کربلا ترجیح داده و شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران هستند.
میزبانی و پذیرایی بسیار مطلوب مردم، نزدیکی به کربلا و امنیت مرز مهران سه عامل مهمی است که موجب شده از مجموع زائران اربعین حسینی که از سه مرز شلمچه، چزابه و مهران به عتبات عالیات عزیمت می کنند بیش از 50 درصد مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند.
با توجه به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی از امروز تمهیدهای لازم برای پذیرایی و خدمات دهی به این افراد در مرز مهران و سایر مناطق این استان اندیشیده شده است.
خدمات دهی به زائران اربعین حسینی از خدمات امدادی و اسکان گرفته تا پذیرایی و غیره با مشارکت ارگان ها و دستگاه های مختلف در حال انجام است.
علاوه بر این شمار زیادی از مردم این استان چه بصورت حضوری و چه غیر حضوری با اهدا نذورات خود در حال خدمت رسانی به عاشقان و شیفتگان اباعبدالله(ع) هستند.
*** بازگشت 820 هزار زائر اربعین به کشور
فرمانده قرارگاه ناجا مستقر در مرز مهران گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از 820 هزار نفر از زائران اربعین از طریق مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه به کشور بازگشته اند.
سردار محسن فتحی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون شاهد اوج بازگشت زائران به کشور هستیم و طی امروز امروز و فردا حجم بازگشت زائران به کشور افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به بازه زمانی بسیار کوتاه تردد زائران در ایام اربعین بویژه در برگشت زائران به کشور، افزود: تنها در روز گذشته تا ساعت 21 شب، 161 هزار نفر از زائران به کشور بازگشته اند.
سردار فتحی زاده با اشاره به تمهیدات لازم برای موج بازگشت زائران طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری گفت: برای پذیرش زائران در مرزهای سه گانه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی تاکید کرد: برای تسهیل در تردد زائران، مسیر مهران به سمت ایلام توسط پلیس یکطرفه شده است که نقش مهمی در روان شدن تردد در این مسیر دارد.
فرمانده قرارگاه ناجا مستقر در مرز مهران با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر از عوامل عملیاتی پلیس راه بر مسیر های تردد زائران در استان ایلام نظارت می کنند، اظهار کرد: جریان یک طرفه بودن مسیر مهران به ایلام تا 48 ساعت آینده ادامه دارد و در صورتی که جریان تردد به حالت عادی بازگردد مسیرها دوطرفه خواهد شد در غیر این صورت یکطرفه بودن این مسیر تمدید می شود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
تاکنون بیش از 50 درصد زائران مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.
گزارش از: آزاده خرم**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انجام همه تمهیدات لازم برای اعزام حجاج به سفر معنوی حج گفت: حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع ۱۴۰۳ می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع 1403 در مشهد گفت: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج صورت گرفته و حجاج ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع خواهند شد.

وی افزود: نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه ها 319 دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمتها شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی تصریح کرد: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان است.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم زائران با رعایت توصیه‌های هیئت پزشکی و همکاری با خادمان در کاروان‌ها و مجموعه های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز گفت: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است.

وی افزود: اگر زائری نیت و برنامه ریزی نداشته باشد این سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: زائران باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کنند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند