Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌های خارج از محیط مدرسه با اهداف اقتصادی و تجاری ارائه می‌شود نسبت به اثرات نامطلوب این آموزش‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صابری تولایی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: اینکه دانش آموزان ما به سمت آموزش‌های غیررسمی گرایش داشته باشند مورد پسند ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: البته اگر آموزش‌‌های غیررسمی و خارج از محیط مدرسه در راستای اهداف آموزش و پرورش باشد اشکالی ندارد ولی متأسفانه چون این آموزش‌‌ها با اهداف اقتصادی و تجاری ورود پیدا می‌کنند قطعاً نمی‌توانند هدف‌‌های آموزش و پرورش را محقق کنند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در همین راستا ما برنامه‌هایی را برای گرایش کمتر دانش‌آموزان به آموزش‌‌‌های غیررسمی تدارک دیده‌ایم از جمله این که اقدام به تشکیل و برپایی مراکز اعتکاف علمی، هم در ایام تعطیلات نوروز و هم در ایام تابستان کرده‌ایم.

 

صابری تولایی افزود: همچنین قرائت‌خانه‌هایی را در برخی نواحی، مناطق و شهرستان‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم که از جمله در همین شهرستان کاشمر نیز قرائت‌خانه‌هایی پیش‌بینی شده است تا دانش‌آموزان ما در اوقات غیر آموزشی بتوانند در این فضاها ورود پیدا کرده و استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش این است که بستری را فراهم کند تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها بتوانند نیازهای خودشان را در درون مدارس تأمین کنند و لازم نباشد برای تأمین این نیازها به مراکز بیرون از مدارس مراجعه کنند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما هم اکنون نگران این هستیم که مراکز خارج از آموزش و پرورش که حتی در برخی موارد به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند اثرات نامطلوب تربیتی و آموزشی بر روی دانش‌آموزان ما داشته باشند.

 

صابری تولایی همچنین در مورد کمبود نیرو در آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با هماهنگی که با وزارتخانه انجام داد کمبود نیرو را به صورت اضافه کار تأمین کرد و لذا ما هم اکنون در سطح استان با کمبود نیرو مواجه نیستیم و همکاران ما چه به صورت موظفی و چه به صورت غیر موظف کلاس‌های ما را تأمین می‌کنند.

 

وی در مورد مدارس فرسوده هم تصریح کرد: بحث مدارس فرسوده یکی از مشکلات اساسی در سراسر کشور است که امیدواریم با تخصیص اعتباراتی که دولت و مجلس در بودجه سال آینده منظور نظر قرار می‌دهند بخشی از نیازهایی که در حوزه مدارس فرسوده ما وجود دارد برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده یکشنبه ۹ اردیبهشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: هیات‌هایی از کشورهای چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۲۰۴  در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند