Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، عدیل سروی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل تصریح کرد: ۸۵۰ طرح کشاورزی برای درخواست تسهیلات اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: از این تعداد ۳۳۹ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان بررسی و به بانک‌ها معرفی شده است؛ در عین حال مابقی طرح ها از جمله ۴۰۰ مورد در بخش زنبورداری به دلیل نداشتن شرایط لازم از سوی کمیته فنی رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از ۱۱۳ میلیارد تومان، ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش است، تأکید کرد: با این وجود به دلایل مختلف برخی طرح ها از سوی بانک‌ها موردپذیرش نبوده و تسهیلات پرداخت نمی‌شود.

به گفته سروی از جمله اینکه بانک‌ها طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را نمی‌پذیرند و یا یکی از بانک ها به متقاضی که صرفاً از این بانک وام دریافت کرده، تسهیلات اعطا می‌کند.

وی خواستار رفع مشکلات در اعطای تسهیلات شد و تأکید کرد: از سویی در راستای تأمین سرمایه در گردش تفاهم‌نامه فی مابین بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی منعقد شده و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این تسهیلات شامل ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بانکی با نرخ ۱۸ درصد و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۱ درصد است و در مجموع نرخ تسهیلات ۱۴.۵ درصد برآورد می‌شود.

سروی با اذعان به اینکه ۴۰ میلیارد تومان از تسهیلات برای کاشت زعفران، ۱۰۰ میلیارد تومان برای کاشت خرما و پسته و مابقی برای سایر محصولات است، اضافه کرد: مدت تسهیلات ۱۲ ماه و زمان جذب تا پنجم خردادماه سال آینده است.

وی افزود: با وجود شرایط مطلوب این تسهیلات تنها چهار متقاضی از استان اردبیل تاکنون برای دریافت آن اعلام آمادگی کردند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود

به گزارش خبرنگر مهر، جلال آفاقی صبح پنجشنبه در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توأم با احترام از جمله مؤلفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به‌ تبع آن سبب تولید و توسعه امنیت روانی است.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعین در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند با ثبت درخواست و ارائه رسید حداکثر ظرف سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعین را ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.

دادستان اردبیل ادامه داد: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها تخلف اداری محسوب می‌شود.

آفاقی گفت: دستگاه‌های اجرایی بسترها و زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم کنند و با ثبت کلیه درخواست‌های مراجعین پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به‌ صورت کتبی به مراجعین ذینفع ارائه کنند.

وی اظهار کرد: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم نشدن بستر برای اجرایی شدن تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

دادستان عمومیو انقلاب مرکز اردبیل به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها اشاره اشاره کرد و گفت: مقابله با بسترهای فسادزا و سوء جریانات در ادارات از اولویت‌های دادسرای مرکز استان در سال جاری است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 6088308

دیگر خبرها

  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند