Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:10:41 GMT

توسعه تولید و اشتغال باید با حفظ محیط زیست همراه شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۷۵۱۴

توسعه تولید و اشتغال باید با حفظ محیط زیست همراه شود

کرج- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تولید و اشتغال بایستی همگام با حفظ محیط زیست باشد، گفت: محیط زیست با اشتغال وتوسعه تولید مخالف نیست لیکن شاخص های زیست محیطی باید رعایت شود.

فردین حکیمی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای رفع موانع تولید در تلاش هستیم، افزود: باید به این نکته توجه داشت که ظرفیت محیط زیست استان البرزدر حدی نیست که بخواهیم هر صنعتی را مستقر کنیم و باید قبول کنیم که منابع آبی منطقه محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به برنامه های اجرایی محیط زیست استان در سال 96 در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بحث حقوق شهروندی اشاره کرد و اظهار داشت: 9 هدف در برنامه هایمان تعریف کرده ایم که هدف اول حفظ، احیاء و بهره برداری پایدار از منابع آب، هوا، خاک و نظارت بر بهره برداری و پیشگیری از منابع آلاینده است.
حکیمی ادامه داد: در بحث پیشگیری از آلودگی هوا توجه ویژه به موضوع آلودگی هوای کلانشهر و پیگیری دستگاه ها از طریق شورای شهر در دستور کار است در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان وظایف محوله به دستگاه های مربوطه ابلاغ می شود.
وی یکی دیگر از برنامه ها برای کاهش آلودگی هوای استان را برگزاری کمیته مقابله با گرد و غبار عنوان کرد و گفت: در هر فصل یا بر حسب ضرورت جلسات آن تشکیل می شود که در این بخش تعهداتی در زمینه اجرای طرح های بیابان زدایی، آبخیزداری، حفاظت خاک، آبخوان داری و...به دستگاه های مربوطه محول می شود و در زمان های مقرر از آن ها در خصوص اجرای این تعهدات گزارش می خواهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز یکی دیگر از برنامه ها برای کاهش آلودگی هوا را توسعه فضای سبز و کمربند سبز شهری و همچنین احیای باغات رها شده دانست و افزود: خوشبختانه ما در بحث فضای سبز نسبت به سایر وظایفی که به عهده دستگاه ها هست جلوتر هستیم زیرا در تعهداتی که در بحث فضای سبز داشتیم فراتر از آن بوده ایم.

***تاکید بر استقرار صنایع هایتک و سبز
حکیمی در ادامه تاکید بر استقرار صنایع هایتک (صنایع پیشرفته) و سبز در استان برای کاهش آلودگی هوا، گفت: علیرغم اینکه با کمبود منابع آب مواجه است ولی از طرفی ما با توسعه فعالیت های صنعتی مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: برای کمک به حفظ و توسعه اشتغال درخواست های متعددی مبنی بر توسعه فعالیت های صنعتی و شهرک های صنعتی تاکید بر این است که صنایعی که مستقر می شوند صنایع پاک و غیرآلاینده باشند و یا هایتک باشند.
وی یکی دیگر از تاکیدات برای استقرار صنایع جدید را ایجاد صنایع غیرآلاینده عنوان کرد و افزود: در این بخش تاکید بر این است که از منابع آبی پایدار که همان پساب یا فاضلاب تصفیه شده مطابق با استانداردهای محیط زیستی، استفاده شود.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است