Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در پاسخ به ایرنا گفت: حریم خصوصی افراد در جوامع سنتی مانند ایران ، بسیار اهمیت دارد و برای حفظ و امنیت آن در فضای مجازی برنامه های متعددی داریم که در آینده اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سید ابوالحسن فیروز آبادی، این مطلب را روز یکشنبه در نشست مشترک با رئیس سامان ثبت احوال کشور به خبرنگار ایرنا مبنی بر برنامه های مورد نظر برای امنیت فضای مجازی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیروز آبادی در عین حال توضیح بیشتری برای این برنامه ها ارایه نداد و آن را به آینده موکول کرد.
این مقام شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: امنیت فضای مجازی معضل امروز جهان است اما امروزه توسعه فضای مجازی بیش از امنیت فضای مجازی شکل گرفته است.
وی همچنین درباره میزان امنیت فضای مجازی به خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر بحث امنیت فضای مجازی خیلی قابل عددگذاری نیست اما آنچه مورد تاکید ماست این است که مردم توصیه های استفاده از فضای مجازی را جدی بگیرند اما باید گفت امنیت فضای مجازی جای کار بیشتری را می طلبد.

**هویت اشخاص ، کلیدی ترین موضوع در امنیت فضای مجازی
فیروز آبادی ، کلیدی ترین مساله در امنیت فضای مجازی را هویت اشخاص بیان کرد و گفت: در این زمینه کارت هوشمند ملی به عنوان ورود به دولت الکترونیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.
به گزارش ایرنا، فیروز آبادی اظهار کرد: سازمان ثبت احوال در حوزه صدور کارت هوشمند ملی گام های خوبی را برداشته و اقدامات خوبی را به ثمر رسانده است.
وی تاکید کرد: به دنبال طرحی هستیم که سازمان ثبت احوال هم در آن مشارکت خوبی دارد و آن ، ثبت هویت افراد حقیقی، حقوقی، دستگاه ها و فرایندهاست که در این راستا همه اینها باید هویت مند شوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: تا زمانی که این فضا هویت مند نشود، بسیاری از کارها و طرح هایی که انجام می شود، ابتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: مهم ترین سازمان برای شروع این اقدام ثبت احوال است که امیدواریم هرچه زودتر پروژه صدور کارت هوشمند ملی به سرانجام برسد و به سمت آن برویم که اگر هر ایرانی بخواهد از خدمات فضای مجازی استفاده کند، اولین کار، احراز هویت افراد حقیقی باشد.
فیروزآبادی اظهار کرد: برای پیاده سازی دولت الکترونیک، موضوع هویت دیجیتالی بسیار مهم است و در ظهور شهرها و دولت های هوشمند بحث داشتن کارت هوشمند نیز بسیار مهم است.
وی به هموطنان توصیه کرد که به منظور استفاده از امکانات فضای مجازی، برای دریافت کارت های هوشمند ملی اقدام کنند تا بتوانند از خدمات بیشتر و بهتری بهره مند شوند و داشتن این کارت نیز به دستگاه ها و نهادها، توان خدمت رسانی بیشتر را می دهد.
وی درباره امنیت فضای مجازی هم اظهارکرد: در این مورد احراز هویت بسیار مهم است و همواره بر آن تاکید داریم.
فیروز آبادی خاطرنشان کرد: به منظور برقراری امنیت بیشتر در فضای مجازی اعلام شده است که کانال های بیش از پنج هزار عضو باید احراز هویت شوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: برای مقابله با حوادث فضای مجازی و مدیریت آن تقسیم کار ملی شده است که حوزه های بخش خصوصی با نیروی انتظامی و سازمان های دولتی با وزارت ارتباطات و زیرساخت ها مربوط به ریاست جمهوری است.
وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده و بهره مندی همه از کارت هوشمند ملی بتوانیم هرچه بیشتر فضای مجازی را ساماندهی کنیم و ساماندهی این فضا براساس این کارت و امضای دیجیتالی خواهد بود که طرحی جامع و هدف آن حفظ حریم خصوصی مردم است و حفاظت آن توسط کلیدهایی که روی کارت هوشمند ملی تعبیه شده است، برقرار خواهد شد.
اجتمام**2181/3229**1776
خبرنگار: ناهید حاجی خانی** انتشار: لیلا خطیب زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات