Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:50:27 GMT

۴۵۰تخت به بیمارستان های ارومیه افزوده می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۸۸۹۴

۴۵۰تخت به بیمارستان های ارومیه افزوده می شود

ارومیه- با تکمیل سه پروژه بزرگ بیمارستانی در مجموع ۴۵۰ تخت به تعداد تخت های بیمارستانهای شهرستان ارومیه افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آذربایجان غربی در شاخص های بهداشت و درمان طی سالهای گذشته از استانهای عقب مانده و محروم کشور به شمار می رفت ولی در طول سه الی چهار اخیر با رویکرد توسعه و ارتقای فعالیت های عمرانی و شاخص های این بخش از رتبه ۲۹ کشوری به رتبه ۷ جهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند ساخت و ساز و توسعه بخش های درمان و بهداشت استان رونق زیادی گرفته اما هنوز از کمبود و فرسوده بودن تخت های بیمارستانی به شدت رنج می برد.

هم اکنون شاخص کشوری تخت های بیمارستانی ۱.۶ بوده که این امر در استان ۱.۳ است وقرار است با اتمام طرح های عمرانی و بیمارستانی تاپایان سال استان به شاخص کشوری برسد.

در این راستا در قالب تور خبری خبرنگاران آذربایجان غربی راهی بازدید از طرح های بیمارستانی، بهداشتی شدند.

اورژانس بیمارستان امام خمینی در ۳.۵هزار متر در دست احداث است

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این بازدید گفت: اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

محمود ساریخان با بیان اینکه به ازای هر تخت ۸۰ مترمربع فضا لازم است، اظهارداشت: بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه مرکزی است که از سایر مراکز درمانی بیماران به آن ارجاع داده می‌شوند و این موضوع نیازمند توجه ویژه و تامین امکانات و تجهیزات بسیار است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه این بیمارستان در آذرماه سال ۹۵ کلید خورد، اضافه کرد: این طرح یک بیمارستان ۲۰۰ تخت‌ خوابی است که اورژانس این مجموعه دارای مساحتی به اندازه ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع است و در این مجموعه علاوه بر وجود اوراژانس مجهز که با استانداردهای جهانی ساخته شده است، یک مرکز تشخیص و غربالگری سرطان راه‌اندازی می‌شود.

مشاور رئیس علوم‌ پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه نیزبا ۲۵ هزارمترمربع زیربنا در ۱۶ طبقه در حال ساخت است نیز اضافه کرد: ۶۳۰ میلیارد ریال برای ساخت این درمانگاه هزینه شده است.

وی افزود:طبقات اول و همکف این مجموعه برای کارهای تجاری مانند فروش تجهیزات پزشکی اختصاص یافته و در طبقات ۱۰ و ۱۱ خدمات دندان‌پزشکی ارائه می‌شود و طبقات ۱۳ و ۱۴ شامل رستوران و VIP است و همه این کلینیک‌ها از طریق نرم‌افزار به هم مرتبط بوده و سیستم وقت‌گیری به صورت آنلاین و اینترنتی صورت می‌گیرد.

آزمایشگاه مرجع در ارومیه در حال احداث است

ساریخانی با بیان اینکه در مجموعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه یک آزمایشگاه مرجع در حال ساخت است، تصریح کرد: اعتبار ساخت این آزمایشگاه ۷۰ میلیارد ریال است که در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع ساخته شده است.

وی اضافه کرد: سایر آزمایشگاه‌های موجود در بیمارستان امام خمینی(ره) پس از تکمیل این طرح به صورت متمرکز در این آزمایشگاه فعالیت خواهند کرد و در طبقات بالای این آزمایشگاه مراکز تحقیقاتی برای بیماران تالاسمی، ژنتیک و ... در نظر گرفته شده است.

ساریخانی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی زنان ارومیه عنوان کرد: این بیمارستان که ۲۰۰ تخت خواب دارد و در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

رئیس مرکز بهداشت ارومیه هم در این بازید گفت: این مجتمع جزو طرح‌های ابتکاری آذربایجان‌غربی است که با هدف تشویق زنان به زایمان طبیعی راه‌اندازی شده و این مجتمع دارای پنج واحد LDR و ۱۰ تخت برای دوره پس از زایمان است.

علی صدقیانی‌فر با بیان اینکه این مجتمع یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌ها در ایران است، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ مادر در این مجتمع به صورت طبیعی زایمان کرده اند.

وی همچنین در بازدید از پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر (عج)، یادآور شد: ۳۴۰ پروژه در حوزه سلامت و بهداشت در استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد یک‌سوم تکمیل شده و دو سوم با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال ساخت هستند و پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر(عج) در زمین بالغ بر ۲۶۰ مترمربع ساخته شده است.

۶۷مرکز خدمات سلامت جامع روستایی در ارومیه وجود دارد

صدیقانی فر با بیان اینکه ۶۷ مرکز خدمات سلامت جامع روستایی در ارومیه وجود دارد، توضیح داد: ۷۰ پایگاه سلامت ضمیمه و غیرضمیمه شهری و بیش از ۲۲۰ خانه بهداشت در ارومیه وجود دارد و اعتبار صرف شده برای ساخت و تجهیز پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر(عج) ۲۰ میلیارد ریال است.

کیاست‌فر رئیس بیمارستان شهید مطهری ارومیه در ارتباط با طرح توسعه‌ای این بیمارستان، بیان کرد: در طبقه اول این طرح مرکز غربالگری و تشخیص سرطان راه‌اندازی می‌شود و در صورت تکمیل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه با انتقال بخش زنان این بیمارستان این مجموعه به طور کامل به کودکان خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این مجموعه در پنج طبقه و هر طبقه با زیربنایی بالغ بر ۹۰۰ مترمربع در حال ساخت است، افزود: ۲۷ تخت همراه با امکانات رفاهی برای بیماران از امکانات این مجموعه است که در اردیبهشت‌ماه ۹۷ افتتاح خواهد شد و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است

گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد ۱۸۰ پروژه تعمیراتی به ظرفیت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون یورو ارز از کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899609

دیگر خبرها

  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان