Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سومین روز برپایی نمایشگاه با حاشیه هایی از جمله راه اندازی سیستم پخش زنده در صفحه اینستاگرام در استودیوی زنده نمایشگاه با دوربین های حرفه ای و امضای تفاهم نامه همکاری جهت ایجاد میز صادرات نرم افزارهای دیجیتال و کالاهای غیر نفتی شامل کالاهای فرهنگی دیجیتال همراه بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، همزمان با سومین روز از برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، گردهمایی بزرگ رسانه ها و شرکت هایی که در فضای مجازی فعالیت چشمگیری دارند با حضور علاقه مندان در حالی آغاز شد که در ابتدایی ترین ساعات برگزاری آن، شاهد امضای تفاهم نامه شرکت «گلد نت» با مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس سید مرتضی موسویان رئیس یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال می گوید: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی شامل محصولات فرهنگی و دیجیتال فراهم شود ضمن اینکه با هماهنگی و همکاری مرکز رسانه های دیجیتال شرکت گلدنت مذاکراتی را با شرکت ها و موسسات همکار و همگام با این مرکز خواهد داشت و زمینه های حضور این شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی و دیگر فعالیت های حوزه های دیجیتال فراهم خواهد شد.
صبور خسروی رئیس هیات مدیره عامل گلدنت نیز در این مراسم اظهار می دارد که با توجه متفاوت شدن نحوه ی ارائه کالا در جهان امروز، شاهد بازارهایی به وسعت دنیا هستیم لذا چنانچه خود را در فضای مجازی همگام و همراه این بازارها نکنیم از حضور در رقابت های جهانی عقب خواهیم ماند .
امیر خوراکیان معاون تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز در نشست خبری این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال، به اهمیت رسانه های دیجیتال و فضای مجازی اشاره کرد و گفت : همگان برای تولید محتوای سالم ایمن و مفید در این فضا وظیفه دارند.
وی بیان داشت: امروز بیش از 83 درصد کل محتوای در حال جابجایی در فضای مجازی به صورت محتوای تصویری (ویدئویی) تبادل می شود و این میزان نشان از رشد دو برابری تبادل محتوای تصویری در فضای مجازی طی سه سال گذشته را نشان می دهد.
احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال، آگاهی بخشی به مردم در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: از آنجایی که اجرای عمل فیلترینگ تقریباً ممکن و مفید نیست می توان گفت با اجرای طرح هایی نظیر «شامد» فضایی ایمن در این حوزه ایجاد می شود.
حمزه همچنین برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال را بعنوان گامی مهم و مناسب جهت آشنایی با محتوای فضای مجازی و به دنبال آن امکان کنترل این فضا بسیار حائز اهمیت دانست.
وی اظهار داشت: باید به مردم آگاهی و بینش لازم داده شود تا بتوانند محتواهای درست و مناسب را از محتواهای نادرست و نامناسب در این فضا تشخیص دهند.
یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در حین بازدید از این رویداد فرهنگی بزرگ با بیان اینکه امروزه دنیای استکبار تمام توان خود را به کار بسته تا زیربناهای فرهنگی و اعتقادی ما را مورد خدشه قرار دهد، گفت: شاید تنها راهی که می توان بر تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن فارغ آمد، کنترل فضای مجازی و اجرای طرح هایی نظیر «شامد» باشد.
کمالی پور در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت جلوگیری از هجمه بیگانگان به فرهنگ غنی و اصیل ایرانی – اسلامی در کشور، ابراز داشت: کنترل فضای مجازی در این باره می تواند کمک شایانی را جهت جلوگیری از هجمه دشمن به این فرهنگ غنی داشته باشد.
به گفته این نماینده مردم در خانه ملت، شاید تنها راهی که می توان بر تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن فارغ آمد، کنترل فضای مجازی و اجرای طرح هایی نظیر«شامد» باشد.
گفتنی است که امروز غرفه های نمایشگاه با حضور بازدیدکنندگان از رونق خاصی برخوردار است و مراجعه کنندگان در هر غرفه ای به دنبال جمع آوری و کسب اطلاعات در خصوص موضوعات مورد علاقه خود بودند.
برگزاری 120 کارگاه تخصصی در کنار دیگر نشست های تخصصی بر جذابیت های این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزوده است.در این نشست ها و کارگاه ها، مباحثات و مطالب مختلفی درباره فرصت ها و تهدیدهای رسانه های دیجیتال مطرح می شود که مخاطبین بسیاری را به خود جلب کرده است باید گفت اکثر مخاطبین این نشست ها را جوانان تشکیل می دهند.
در این دوره از نمایشگاه غرفه های استارتاپ ها نیز از پرمخاطب ترین بخش ها به شمار می روند که شرکت کنندگان که اغلب آنان جوانان هستند مشتاقانه در مباحثات این کارگاه ها شرکت می کنند.
عبدالرضا کردی مشاور خلاقیت و نوآوری رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران نیز ضمن حضور در نمایشگاه رسانه ای دیجیتال با بیان اینکه هم اکنون بیش از 4هزار سرفصل آموزشی، بیش از 2500 مربی تربیت شده و بیش از 3هزار نفر نیروی انسانی کارآمد جهت برگزاری کلاس های آموزشی در فضای مجازی لحاظ شده است، گفت: مشارکت در نمایشگاه رسانه های دیجیتال دارای اهمیت استراتژیک است.
کردی در ادامه اظهارداشت: سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران امسال با 12 غرفه و بیش از هزار ساعت فعالیت آموزشی ، مشاوره ای و 4 منطقه سازمان فرهنگی هنری ، 4 فرهنگسرا، 3 دفتر ستادی و بالغ بر 70 نفر نیروی انسانی و کارشناس خبره و نیز بیش از 30نفر مشاور راهنما در نمایشگاه رسانه های دیجتال حاضر شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال و آمادگی ما برای حضور در این نمایشگاه نشان دهنده این است که این امر دارای اهمیت استراتژیک بوده است.
کردی خاطرنشان کرد: غرفه هایی که در این دوره از نمایشگاه از سوی شهرداری حضور دارند شامل غرفه های خانواده و فضای مجازی در فرهنگ سراهای خانواد، امام، ملل، رسانه است که مناطق 1، 2، 6، 8 و 11 را شامل می شود و فعالیت ها در زمینه های آشنایی خانواده ها با فرصت ها، تهدیدها، مهارت ها، فرهنگ و ارتباطات در فضای مجازی است.
گفتنی است که 40 تیم طی دو روز در ماراتن تولید محتوای دیجیتال در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال به رقابت خواهند پرداخت.
هدف از این ماراتن معرفی ایده‌های ناب و تبدیل آن به کسب و کار است. در واقع ایده‌ها در این ماراتن در صورت برگزیده بودن مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
از تفاوت های جالب این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال می توان به راه اندازی «استودیوی زنده» در دل نمایشگاه اشاره کرد .
گفته می شود این استودیوی زنده مصاحبه های شخصیت ها، مسئولان لشگری و کشوری را از طریق ایسنتاگرام به صورت زنده برای اولین بار در جهان پوشش می دهد و قابلیت ارتباط با چند پیج در اینستاگرام را به طور همزمان دارد.
امروز نیز شاهد حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودیم که از آن جمله می توان به برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس این کمیسیون اشاره کرد که با حضور خود رنگ و بوی تازه ای به برگزاری این رویداد بزرگ داد.
بازدید و حضور قشرهای مختلف جامعه از جمله دانشجویان ، دانش آموزان و نوجوانان و جوانان نیز امروز چشمگیر بود به نحوی که در بسیاری از سالن ها ترافیک عبور حاضران در راهروها را شاهد بودیم.
بازار داغ سلفی گرفتن با برخی نمادهای سیار عروسکی در نمایشگاه و همچنین با برخی استارتاپ ها نیز گرم بود و مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته بود.
کارگاهها و نشست های تخصصی نیز در ادامه سلسله نشست های قبلی برگزار و مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ ** 1355 ** 1569** گزارش از: علی اکبر قزوینیان **انتشار: علی حبیبی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

لازم بذکر است که متن کامل تفاهم نامه همکاری در اینجا قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود