Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:46:54 GMT

بازدید مسئولان شهرستان ازکارخانه آرد سپیدان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۰۷۴۲

بازدید مسئولان شهرستان ازکارخانه آرد سپیدان

در راستای کنترل کیفیت نان و درصد نامطلوب سبوس گیری آرد ، بازدید مشترکی با حضور فرماندار ، رئیس مرکز بهداشت ، کارشناس بهداشت محیط و روسای ادارات شهرستان از کارخانه آرد سپیدان به عمل آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛در پی برگزاری ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سپیدان و گزارش شبکه بهداشت و درمان از آخرین وضعیت آرد و نان شهرستان ، اقدامات انجام گرفته در راستای کنترل کیفیت نان و درصد نامطلوب سبوس گیری آرد ، بازدید مشترکی با حضور فرماندار ، رئیس مرکز بهداشت ، کارشناس بهداشت محیط و روسای ادارات شهرستان از کارخانه آرد سپیدان به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش کریمی رئیس مرکز بهداشت سپیدان در حاشیه این بازدید گفت : با توجه به نمونه گیری های انجام شده از آرد 20 نانوایی سطح شهرستان سپیدان و عدم تطابق درصد سبوس گیری موجود با شاخص های استاندارد، تصمیمی مبنی بر بازدید از کارخانه آرد سپیدان واقع در روستای شیخ عبود بخش بیضا ،اتخاذ گردید.

کریمی ضمن اشاره به مشکلات سبوس گیری آرد در کارخانجات اظهار داشت : این مشکلات نه تنها در شهرستان سپیدان ،بلکه در تمامی استان فارس وجود دارد و لازم است از طرفی برنامه غنی سازی آرد بررسی و با جدیت بیشتری پیگیری شود و از سوی دیگر فرهنگ سازی لازم در خصوص ارزش غذایی سبوس و مزایای آن ،در بین عموم مردم جهت جایگزنی نان سبوس دار در زنجیره غذایی خود انجام پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح میزان سبوس گیری در کارخانه های تولید آرد اذعان داشت : رسیدن به کیفیت مطلوب در نان مصرفی مردم نیازمند نظارت بر تولید از مزرعه تا نانوایی ها می باشد که این مهم با همکاری سایر ارگان های ذی ربط میسر می شود.

کریمی ضمن اشاره به نان به عنوان پر مصرف ترین ماده غذایی در سفره ایرانیان گفت : متخصصان می‌گویند نان و برنج کامل مصرف کنید زیرا سبوس موجود در آن‌ها برای دستگاه گوارش و رفع مشکلاتی مانند یبوست، چربی خون بالا و اضافه وزن مفید است.

رئیس مرکز بهداشت سپیدان ادامه داد : دلیل اصلی مغذی بودن سبوس، وجود ویتامین‌های گروه B است، وقتی سبوس غلات جدا می‌شود، ویتامین‌های B1 یا تیامین، B3 یا نیاسین و بیوتین در آن‌ها کم می‌شود که براساس گفته کارشناسان، منبع اصلی ویتامین‌های گروه B غلات هستند اما نان‌های سفید و بدون سبوس از این لحاظ فقیر تلقی می‌شوند، به علاوه، در غلات، انواع مواد معدنی مثل آهن، منیزیم، کلسیم و فسفر نیز وجود دارد اما وجود فیبر در سبوس غلات جذب این مواد معدنی به خصوص آهن و کلسیم را تأمین می‌کند.

کریمی خاطر نشان کرد : مقرر گردید این موضوع در جلسات استانداری مطرح و در خصوص مشکل موجود تصمیماتی اتخاذ گردد ؛ همچنین در تلاش هستیم که با هماهنگی فرمانداری شهرستان دو نانوایی در شهر اردکان و هماشهر انتخاب و به تولید نان هایی با درصد سبوس گیری مطلوب بپردازند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند

محمد مهدی فروردین در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه گیاهان دارویی میمند در کشور بی نظیر است، گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر میمند برای توسعه این خطه جای تقدیر دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم که حق از دست رفته مردم میمند به همت مسئولان بر گردد چراکه میمند در صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و شهرستان فیروز آباد دارای ۶ اثر ثبت شده جهانی است. 

فروردین با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد با توجه به دارا بودن آثار باستانی از موزه محروم است، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار پیگیری حق خود دارند و با توجه به اینکه سال گذشته که میمند ثبت ملی شد، اثرات ثبت ملی میمند را مردم باید لمس کنند و باید زیرساخت مورد نیاز برای رونق گردشگری تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان حاضر در این همایش صدای مردم میمند در دولت و حاکمیت درخصوص موقوفه میمند باشند.

فروردین با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی میمند می‌تواند استان فارس را در قله قرار دهد، اضافه کرد: تولیدات بزرگ‌ترین میدان گازی جنوب کشور از جاده شهرستان فیروز آباد می‌گذرد و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستند که باید این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود