Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:38:06 GMT

ارسال 80 هزار تخته چادر و پتو به مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۲۸۹۳

ارسال 80 هزار تخته چادر و پتو به مناطق زلزله زده

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: بیش از 31 هزار تخته چادر و حدود 50 هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده استان ارسال شده است.

محمدرضا امیریان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از 200 هزار انواع کنسرو و 50 هزار بسته غذایی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روز گذشته 80 کامیون حاوی موادغذایی و خوراکی و وسایل گرمایشی به مناطق زلزله زده ارسال شده، افزود: تا ظهر امروز هم حدود 85 کامیون دیگر حامل ضروریات به آن مناطق ارسال شده است.
امیریان گفت: علاوه بر این کامیون ها، 10 فروند بالگردی که در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار داده شده است نیز روزانه بین 20 تا 25 سورتی پرواز دارند و با حضور در مناطق زلزله زده و روستاهای صعب العبور کمک های مردمی و دولتی را به افراد می رساند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی روز گذشته و امروز سعی شد به مناطقی مانند ازگله که گفته می شد کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار گرفته اند نیز سرکشی شود.
وی گفت: از روز گذشته تا به حال کمک های مورد نیاز ازگله و روستاهای آن منطقه نیز با همکاری سپاه و ارتش توزیع شد تا قدری از مشکلات مردم مصیب دیده آن منطقه نیز کاسته شود.
امیریان با تاکید بر اینکه کمبودی به لحاظ چادر، پتو، لوازم گرمایشی، مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان نداریم، افزود: برای اینکه این کمک ها به صورت عادلانه میان افراد حادثه دیده توزیع شود خود افراد زلزله زده نیز باید با امدادگان همکاری کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه یادآوری کرد: شاید برخی از خانواده های کم جمعیت که منزل آن ها تخریب شده تاکنون 2 یا سه چادر تحویل گرفته باشند در حالی که خانواده های پرجمعیتی هستند که تنها یک چادر تحویل گرفته اند.
وی گفت: در این چند روز بسیاری از این خانواده ها به نیروهای امدادی مراجعه و خواستار تعویض چادر خود می شوند در حالی که بین خودشان می توانند این کار را انجام دهند.
امیریان در پایان اظهار کرد: یک هزار و 300 نفر از نیروهای امدادی و نجاتگر به همراه یک هزار نفر از داوطلبین و خیرین جمعیت در منطقه حضور پیدا کرده و به زلزله زدگان خدمات ارائه می کنند.
زمین لرزه مهیب یکشنبه شب (21 آبان) استان کرمانشاه که 7.3 ریشتر قدرت داشت، تاکنون 432 نفر کشته و 9397 مصدوم به جا گذاشته است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های هواشناسی جهت بارندگی‌های سنگین گفت : ضرورت دارد، کشاورزان استان جهت حفظ تولید مزارع غلات خود، مبارزه با زنگ زرد غلات را در شرایط آب و هوایی مناسب جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی مناسب و با توجه به رطوبت مزارع ناشی از این بارندگی ها، مبارزه فوری با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گیاهی در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدل در تمام مزارع در معرض خطر انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در مناطق سردسیر مانند دالاهو، کنگاور و سنقر نیز کشاورزان باید ضمن بازدید‌های دقیق، مزارع دیم متراکم و مزارع آبی در معرض خطر را سمپاشی کنند تا خطر طغیان و خسارت زنگ و سایر بیماری‌های گیاهی در استان در مراحل رشدی حساس گندم و جو مرتفع شود.

چاله چاله با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفات مزارع غلات گفت: کشاورزان استان علاوه بر مبارزه با زنگ زرد لابد برای افزایش محصول خود ضمن بازدید دقیق مزارع و رعایت مبارزه نرم با پوره سن غلات در مناطق گرمسیر و با سن مادر در مزارع مناطق معتدل و سردسیر استان را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست مبارزه محافظتی با برق زدگی نخود را در مزارع دارای آلودگی با جدیت دنبال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • پلمب یک مشاور املاک به دلیل نداشتن پروانه کسب
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • یک مشاور املاک در کرمانشاه پلمب شد