Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزوار- ایرنا- رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: در یک سال گذشته خیران نیک اندیش استان 800 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی مدارس منطقه کمک کردند.

به گزارش ایرنا غلامعلی رفعتی روز دوشنبه در همایش خیرین مدرسه ساز سبزوار با بیان اینکه سه هزار و 500 خیر مدرسه ساز در مجمع عضویت دارند، افزود: 40 درصد مدارس خراسان رضوی با کمک خیران بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: مهرماه امسال 570 کلاس درس در خراسان رضوی از طریق اداره کل نوسازی با مشارکت خیران تحویل آموزش و پرورش شد.
رفعتی خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت مدارس، تکمیل و تجهیز مدارس به سامانه های نوین آموزشی و بهبود فضاهای موجود از دیگر اقدامات خیران مدرسه ساز در خراسان رضوی است.
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش نیز در این همایش گفت: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است که برای تحقق آن هدفی با عنوان دستیابی دانش آموزان به حیات طبیه تعریف‌ شده است
حجت‌الاسلام سیدمجتبی ملکی با اشاره به لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی، افزود: حوزه‌های علمیه یکی از مهم‌ترین بخش‌های کشور برای تحقق این اهداف دینی در آموزش‌وپرورش است.
وی اظهار کرد: در مبانی، اهداف و راهکارهای تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند استخراج تولیدات اسلامی از قرآن کریم و سنت الهی هستیم که این موضوع با تعامل و همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش انجام می‌شود.
ملکی گفت: هم اینک برای دومین سال 23 برنامه پیشنهادی این ستاد در قالب برنامه سالانه وزارت آموزش‌وپرورش مورد تائید وزیر قرار گرفته و به ‌تمامی ادارات کل استان‌ها ابلاغ ‌شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: از مجموع هفت هزار و 200 مدرسه مشتمل بر 42 هزار کلاس درس در خراسان رضوی، 60 درصد فرسوده است و حال آنکه میانگین کشوری این شاخص 50 درصد است.
حسین مقصودی افزود: در خراسان رضوی سرانه فضای آموزشی 4،2 دهم متر است که از میانگین کشوری یک متر و استاندارد بین المللی 3،8 دهم متر پایین تر است.
وی اظهار کرد: با مشارکت بنیاد برکت 6 مدرسه با مجموع 33 کلاس درس در مناطق محروم شهرستان خوشاب، 6 مدرسه با 25 کلاس درس در بخش ششتمد سبزوار و سه مدرسه نیز در مناطق حاشیه شهر سبزوار و روستای پروند از توابع بخش روداب ساخته می شود.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این همایش گفت: از آغاز امسال خیران مدرسه ساز هفت میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کرده اند.
حسن محرابی افزود: هم اکنون 11 طرح آموزشی با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی مدارس در دست اجراست که با بهره برداری از آنها بخش مهمی از مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان برطرف می شود.
وی اظهار کرد: در سه سال گذشته نیز 40 مدرسه با کمک 70 میلیارد ریالی خیران در شهرستان ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.
در پایان این همایش مدرسه 18 کلاسه حسن شایخی با هزینه 17 میلیارد ریال که با کمک خیران و اداره کل نوسازی خراسان رضوی در مسکن مهر توحیدشهر سبزوار ساخته شده بود به بهره برداری رسید.
52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند و چهار هزار و 500 نفر جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به‌رغم اینکه شورای شهر، حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین را به شکل قابل توجهی افزایش داد، اما این میزان افزایش حقوق پرداخت نمی‌شود.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار ارائه آماری از دریافتی حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: به‌رغم اینکه شورای شهر مصوبه افزایش حقوق برای این قشر زحمتکش را داشت، اما عدد قابل توجهی که در افزایش حقوق‌ها دیده شده، پرداخت نمی‌شود و فرمول محاسبه به میل و سلیقه مدیریت شهری تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: درصد افزایش مصوب شورا چشمگیر است، اما در محاسبه دستمزد و حقوق این عزیزان رشد مؤثری دیده نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود برای این قشر زحمتکش که با خودرو شخصی و با هزینه‌های گزاف خدمات‌رسانی می‌کنند، همانند سنوات گذشته و بسیاری از شهرها، خدمات رفاهی شهرداری و مهم‌تر از همه یارانه بیمه تکمیلی لحاظ شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین خواستار آسفالت رایگان حیاط مدارس خیرساز شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تا سهم ۲۰ درصدی مشارکت مدارس برای این منظور از سوی مدرسه حذف شود و آسفالت به صورت رایگان انجام شود.

اشدری تصریح کرد: به منظور تکریم و قدردانی از اقدامات خیران مدرسه‌ساز از سازمان نوسازی مدارس خواسته شده است که لیست این افراد را به شورای نامگذاری اعلام کنند که تاکنون محقق نشده، چراکه مقرر شده است تا معابری که محل سکونت خیران مدرسه‌ساز است، به نام خیران نامگذاری شود.

وی خواستار حل مشکل نبود پزشک متخصص برای افراد دیالیزی در بیمارستان شهدای آبیک شد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند برای این بیمارستان، پزشک متخصص دیالیز تأمین کند، به انجمن کلیوی استان قزوین اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: با مساعدت خیران انجمن این مشکل رفع می‌شود تا بیماران عزیز دیالیزی دچار استرس و نگرانی رفت و آمد به شهر قزوین نباشند.

کد خبر 751087

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش