Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار جمعی از بسیجیان سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سفر رییس جمهور به سوچی، الحاق ناو موشک‌انداز «سپر» در روزهای آینده به نیروی دریایی، تحلیل مشاور رئیس‌جمهوری از اجلاس سه جانبه «سوچی»، وفای به عهد "حاج قاسم" در نابودی داعش از قلب تهران تا قلب مدیترانه، بیانیه وزارت امورخارجه در خصوص پایان دولت خود خوانده و تروریستی داعش، دادگاه تجدید نظر نیویورک شکایت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد دلاری علیه ایران را به جریان انداخت، تایید احکام سه نفر از محکومان افساد فی‌الارض در دیوان عالی کشور و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، یکم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

جمعی از فرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر کشور، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به اهداف انقلاب در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی تأکید کردند: به لطف پروردگار ایران عزیز در آینده ای نه چندان دور به همه این اهداف خواهد رسید و نسل جوان معضلات اقتصادی را حل، پیشرفتهای علمی را مضاعف و مفاهیم و محتوای فرهنگی و قرآنی را در جامعه محقق خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور صبح امروز به منظور شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهور، عازم شهر سوچی در روسیه شد. روحانی پیش از عزیمت به روسیه آینده سوریه را نه در دست قدرتهای خارجی بلکه در اختیار مردم سوریه دانست و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف آمریکا و صهیونیست ها به دنبال تشنج در منطقه نیست ، تصریح کرد: پایه های تروریسم در عراق و سوریه فرو ریخته است و مبارزه تهران با گروه های تروریستی در منطقه تا ریشه کنی آنها ادامه می یابد.

در همین راستا حسام‌الدین آشنا  مشاور رئیس‌جمهوری  در کانال تلگرامی خود در تحلیلی درباره اجلاس سه جانبه روسای نیروهای مسلح ایران- روسیه- ترکیه، اظهار کرد: از طریق هم افزایی توان نظامی و اطلاعاتی با هوشمندی دیپلماتیک و ائتلاف سازی چندجانبه می‌توان با بینشی راهبردی زمین بازی را تغییر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در جریان هفته نیروی دریایی، ناو موشک‌انداز «سپر» در دریای خزر به ناوگان این نیرو الحاق می‌شود. امیر دریادار حسین خانزادی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره زمان حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس، خاطرنشان کرد: حضور در آب‌های اقیانوس اطلس بستگی به عوامل فنی، تکنیکی و همچنین شرایط اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی دارد. من این نوید را می‌دهم که قطعا در آینده‌ای بسیار نزدیک وارد اقیانوس اطلس خواهیم شد و در جریان بازدید از کشورهای دوست در منطقه آمریکای جنوبی شاهد به اهتزار در آمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در سواحل خلیج مکزیک خواهیم بود.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ملی با اشاره به برخی تحلیل ها در جهت اختلاف افکنی میان ایران و روسیه تاکید کرد: ایران به اهداف خود در ساقط سازی تروریست های داعش در عراق و سوریه رسیده است و در رسیدن به منافع خود فریب کسی را نمی خورد.

 اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیئت دولت با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش اظهار کرد: لازم است که پیروزی بزرگ جریان مقاومت و ملت‌ها و دولت‌های منطقه خصوصا دولت، مردم و نیروهای مسلح عراق و سوریه و دولت و ملت ایران و سایر مسلمانانی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال بودند را تبریک بگویم. معاون اول رئیس‌جمهور گفت: یکی از دستاوردهای پیروزی بر گروه تروریستی داعش، اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه بود و باید مراقب دستاوردهای پیروزی بر داعش باشیم.

علی لاریجانی در دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی بر ضرورت اتحاد در مناسبات اقتصادی و تکنولوژیک میان کشورهای عضو APA تاکید کرد و به ایجاد هراس تصنعی از سوی قدرت‌های بزرگ برای رونق‌بخشی به بازار فروش سلاح اشاره کرد. رئیس مجلس همچنین در دیدار با نایب رئیس مجلس تاجیکستان با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه‌گذاری‌ها میان دو کشور گفت: سرمایه گذاری در حوزه انتقال برق، آب و گاز می‌تواند نقطه عطفی در افزایش روابط اقتصادی دو کشور باشد.

وفای به عهد "حاج قاسم" در نابودی داعش از قلب تهران تا قلب مدیترانه

در روزهای ابتدایی هفته جاری مصادف با روزهای آخر ماه صفر، اتاق عملیات هم‌پیمانان ارتش سوریه در بیانیه‌ای آزادسازی کامل شهر«البوکمال » در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق در حومه جنوب شرقی دیرالزور را اعلام کرد و با این آزادی جریان مقاومت که گستره آن امروز از قلب تهران تا قلب مدیترانه است توانست توطئه تغییر قهری شطرنج سیاسی منطقه با چاشنی وعده تحقق حکومت اسلامی درعراق و شام را ناکام کند.

وزارت امورخارجه در خصوص پایان دولت خود خوانده و تروریستی داعش بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است :  اینک و در پس شش سال مقاومت سلحشورانه و شجاعانه در برابر تمامی توطئه های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه، با هدایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و رشادت سردار پر افتخار سلیمانی آخرین کورسوی امید " حکومت موهوم اسلامی در عراق و شام " به خاموشی گرایید و پرچم شکوهمند پیروزی حق بر باطل و فتح بزرگ دلیر مردان مقاومت در آخرین پایگاه های مولّد خباثت، کشتار و جنایت به اهتزاز در آمد. به نظر می رسد فصل مهم دیگری از تحولات در منطقه حساس غرب آسیا با همکاری، همراهی و رشادت همه نیروهای مقاومت و کشورهای منطقه که در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و کشتار انسان های بی گناه، با تمام توان و در عمل گام های بلندی برداشتند آغاز شده و می رود که این منطقه و جهان را در برابر آزمون و تجربه ای تاریخ ساز  قرار دهد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به اشاره به اینکه آمریکا در موضوع برجام، همراه ندارد گفت: هیچ زمانی نبوده است که آمریکا در خصوص یک موضوع این‌قدر در انزوای سیاسی قرار بگیرد. بهروز کمالوندی در حاشیه دومین سمینار همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در خصوص احتمال تأثیرگذاری آمریکا بر دیگر طرفین برجام برای خروج از توافق هسته‌ای، اظهار کرد: آمریکا در موضوع برجام بیش از هر موضوع دیگری در انزوا قرار گرفته است و هیچ وقت در یک موضوعی این‌قدر در انزوا نبوده است. به عبارت دیگر آمریکا همراه ندارد. نه اروپا و نه چین و روسیه این کشور را همراهی نمی‌کنند و در منطقه فقط عربستان و رژیم صهیونیستی هستند که سیاست‌های این کشور را تأیید می‌کنند.

دادگاه تجدید نظر نیویورک شکایت ۱.۷ میلیارد دلاری علیه ایران را به جریان انداخت.یک دادگاه تجدید نظر منطقه‌ای در نیویورک روز سه‌شنبه بخشی از پرونده شکایت ۱.۷ میلیارد دلاری علیه بانک مرکزی ایران را دوباره به جریان انداخت که توسط خانواده‌های سربازان نیروی دریایی آمریکا که در یک بمبگذاری در سال ۱۹۸۳ در لبنان مطرح شده بود.

همچنین مقامات آمریکا یک ایرانی را به هک شبکه اچ‌بی‌او متهم کردند و اورا به خاطر انتشار قسمت‌های پخش نشده سریال "بازی تاج و تخت" تحت تعقیب قرار داده‌اند.

ابوالقاسم دلفی، سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به اینکه سفر مکرون به تهران در حال پیگیری است گفت: سفر رییس‌جمهور فرانسه به تهران در پاسخ به سفر همتای ایران اش، در دست پیگیری است.

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در هجدهمین جلسه شورای معاونین دادستانی تهران در سال جاری با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرا و دوایر نظارت، به ریاست جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار شد از تایید احکام سه نفر از محکومان افساد فی‌الارض در دیوان عالی کشور خبرداد.

همچنین رییس کل محاکم تهران با بیان اینکه براساس نظریه کمیسیون پزشکی قانونی پزشک عباس کیارستمی به میزان ۵ درصد دیه کامل مرد مسلمان به عنوان ارش در حق اولیای دم محکوم شده است، گفت:حکم پرونده پزشک کیارستمی با توجه به میزان دیه قطعی است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) یکم اذر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»