Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت در مجموع 10هزار میلیارد ریال برای بازسازی واحدهای مسکونی تصویب کرده است، گفت که 50 درصد این اعتبارات تاکنون ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرپل ذهاب با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در جریان زلزله اخیر بیش از 12 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی تخریب و بیش از 15 هزار واحد نیز خسارت دیده است، افزود: از مجموع واحدهای مسکونی تخریب شده چهار هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در این حادثه یک هزار و 800 میلیارد ریال خسارت به بخش راه ها و ابنیه های فنی، 515 میلیارد ریال به بخش برق شامل خطوط انتقال و پست های توزیع، 2 هزار و 300 میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب شهری و 80 میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی خسارت وارد شده است.
به گفته استاندار کرمانشاه، به هفت سد در مناطق زلزله زده نیز خسارتی در حدود 85 میلیارد ریال، در بخش مخابرات 65 میلیارد ریال و در بخش زیرساخت های شهرک صنعتی نیز 150 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
بازوند در ادامه با اشاره به اینکه منبع آب سه شهر بزرگ مناطق زلزله زده که از سراب گرم تامین می شود مقداری کدورت دارد پیشنهاد داد تا رفع این مشکل از دستگاه های تصفیه استفاده شود و با تنوع بخشیدن به منابع آبی، آب مورد نیاز مردم از منابع دیگر تامین شود.
وی درادامه گفت: در جریان زلزله اخیر حدود هفت هزار واحد سنتی دامپروری، 600 واحد صنعتی دامپروری و 100 واحد مزرعه مرورش ماهی تخریب شد.
استاندار کرمانشاه همچنین از تلف شدن 40 تا 50 هزار راس دام سبک و 50 هزار راس دام سنگین در جریان زلزله اخیر در این استان خبر داد و گفت: از نخستین ساعت وقوع زلزله 6 هزار و 500 مصدوم با استفاده از 34 بالگرد به مراکز درمانی داخل و خارج استان اعزام شدند.
بازوند از توزیع 84 هزار تخته چادر بین زلزله زدگان غرب استان خبر داد و گفت که کار توزیع نایلون و وسایل گرمایشی در بین زلزله زدگان همچنان ادامه دارد.
او تاکید کرد که بحث اسکان اضطراری زلزله زدگان باید تا 2 ماه آینده تعیین تکلیف شود تا نسبت به اسکان موقت اقدام کنیم.
وی درادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه با مدیریت جهادی و سرعت عمل باید تلاش کنیم مردم را به زندگی عادی برگردانیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
بازوند، اولویت اول را بحث اسکان مردم دانست و افزود: برای این کار نیازمند حمایت بیشتر هستیم.
او گفت: باید یک وحدت رویه و مدیریت واحد در تامین و توزیع کانکس ها حاکم شود و اولویت در این مسر با روستاهای برف گیر و سردسیر است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی و تجاری به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3012/3033/8066خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده