Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین- مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی گفت: رفع موانع اعطای تسهیلات به فعالیت های اشتغالزای زنان روستایی ازجمله مشکلات وثیقه و ضمانت نامه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ السادات بنی هاشم پیش از ظهر چهارشنبه در جشنواره کارآفرینی و اشتغال روستایی در روستای کفسان خمین اظهار داشت: بسیاری از غرفه های این جشنواره توسط زنان مدیریت می شود، چراکه زنان روستایی در رشد و توسعه فعالیت اقتصادی خانواده نقش اساسی ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین زنان روستایی نسبت به فرزندان خود احساس مسئولیت می کنند و مهمترین دغدغه آنها اشتغال فرزندانشان است.

بنی هاشم ادامه داد: کارآفرینان زن روستایی به دنبال بسط و توسعه اشتغال برای فرزندانشان هستند که در این راستا نیازمند حمایت دولت می باشند.

وی تصریح کرد: تهیه وثیقه و ضمانت نامه بانکی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی با اشتغال های خرد و خانگی مطابقت چندانی ندارد، چرا که زنان در تهیه وثیقه ناتوان هستند از این رو دولت و مسئولان باید در کنار آیین نامه شرایط ویژه و دستور العمل هایی برای این زنان فراهم کنند.

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: متقاضیان از صندوق اعتبارات خُرد بدون دریافت وثیقه و ضمانت توانسته اند تسهیلات دریافت کنند و طی یک سال گذشته هیچ گونه معوقه ای در بازپرداخت این تسهیلات وجود نداشته است.

بنی هاشم عنوان کرد: بانک های عامل نیز بایستی به سرمایه های اجتماعی روستایی و تشکل های روستایی اعتماد و زمینه پرداخت تسهیلات را به فعالیت های اقتصادی روستایی فراهم کنند.

وی دغدغه دیگر اشتغال روستاییان و زنان را بازاریابی برای محصولات تولیدی دانست و اظهار داشت: باید از ظرفیت ها و امکانات استان و شهرستان در زمینه فروش و بازاریابی محصولات استفاده شود و برگزاری جشنواره ها می تواند فرصت مناسبی برای ارایه محصولات باشد.

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: دسترسی نداشتن به بازار منطقه ای و بین المللی دغدغه دیگر کارآفرینان روستایی است که نیازمند حمایت و توجه دولت می باشد.

بنی هاشم تصریح کرد: حمایت دولت به منظور ظرفیت سازی در راستای آموزش علمی، فنی و کارآمد کار آفرینی و بازاریابی می تواند بسیاری از دغدغه های فعالان اقتصادی روستایی را کاهش دهد.

وی ایجاد صنایع بسته بندی محصولات تولید با نشان تجاری را در امر بازاریابی مهم دانست و گفت نمایشگاه های دایمی عرضه محصولات  و اطلاع رسانی و آگاه سازی می تواند به توسعه بازاریابی کمک کند ،در اکثر شهرها بازار محلی وجود دارد اما غرفه ای ویژه برای زنان به چشم نمی خورد تا بتوانند محصولات تولیدی خود را در این بازارها عرضه کنند.

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایر وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود اینکه در اراک فروشگاه دائمی عرضه محصولات به عنوان مرکز رشد راه اندازی شده و در این فروشگاه غرفه برای زنان روستایی اختصاص یافته اما اطلاع رسانی در این زمینه کمرنگ است و به این امر بیشتر باید توجه شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی