Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری که در یاسوج برگزار شد از جذب بیش از 41 میلیون دلار سرمایه خارجی در طول هفت سال گذشته خبر داد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل شب گذشته جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان و تعدادی از مدیران کل استانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گفت : کهگیلویه و بویراحمد در تعداد پذیرش فرصت هایی که قابلیت جدی جذب سرمایه گذار وجود دارد ، در رتبه چهارم قرار دارد .

 

ابراهیم کشاورز سه مشکل اساسی عدم سرمایه گذاری خارجی در استان را عدم اعطای ابزارهای تشویقی و ترجیحی با توجه به عدم توسعه یافتگی و محرومیت استان ، فراهم نبودن زیرساخت های حمل و نقل هوایی ، ریلی و زمینی و همچنین عدم تناسب اعتبار یک در هزار بودجه هزینه ای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نسبت به سایر استان هایی که از اعتبارات بالایی برخوردار هستند ، عنوان کرد .

کشاورز در ادامه به راهکارها و مصوبه هایی که برای حل هر یک از مشکلات مذکور انجام گرفته است ، اشاره کرد و افزود : برای حل مشکل اول اقدامتی از قبیل تعرفه کمتر هزینه حامل های انرژی در استان های کمتر توسعه یافته نسبه به سایر استان های برخوردار ، الزام شرکت های دولتی به عنوان شریک داخلی برای سرمایه گذاری خارجی در این مناطق ، کاهش نرخ مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی ، کاهش نرخ سود تسهیلات ریالی و ارزی عنوان کرد .

 

وی مهیا نمودن زیرساخت ها در استان توسط دولت و افزایش پنج برابری اعتبارات سرمایه ای استان به مدت پنج سال در قانون بودجه سالانه را از دیگر اقدامات برای رفع موانع سرمایه گذاری در استان عنوان کرد .

 

کشاورز از معرفی فرصت ها و توانمندی های سرمایه گذاری استان ، تهیه پیش امکان سنجی فرصت های سرمایه گذاری ، شرکت در همایش ها و نمایشگاه های سرمایه گذاری ، برگزاری کارگاه های آموزشی ، شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری ، مستقر کردن نماینده وزارت امور خارجه در استان برای تسهیل در پذیرش هیئت های اعزامی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی سرمایه گذاران واقعی و نشست با سفیران کشورهای مختلف ، به عنوان راهبردهای مرکز خدمات سرمایه گذاری نام برد .

وی  در پایان میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده از سال 89 تا سال 92 را 24 میلیون دلار و میزان جذب سرمایه در فاصله سال های 92 تا شش ماهه اول سال 96 را 23/62 میلیون دلار عنوان کرد ، که در مجموع 41/1 میلیون دلار میزان جذب سرمایه گذاری در مدت مذکور است .

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز از ارائه بیش از ۵۲ مورد فرصت سرمایه‌گذاری شهرداری این کلان‌شهر به ارزش بالغ ‌بر ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هومان معصومی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو که از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است، اظهار کرد: بیش از ۵۲ مورد فرصت سرمایه‌گذاری شهرداری این کلانشهر به ارزش بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ ارائه شد.

وی افزود: این فرصت‌ها در حوزه های مختلف گردشگری، تجاری، مسکونی، انرژی و سایر حوزه‌های دیگر است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و تلاش بیشتر بتوانیم این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم.

کد خبر 749146

دیگر خبرها

  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن