Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@19:40:53 GMT

28 پژوهشگر برتر چهارمحال و بختیاری تجلیل می شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۳۷۱۶

28 پژوهشگر برتر چهارمحال و بختیاری تجلیل می شود

به گزارش ایرنا، مهران عربی روز چهارشنبه در نشست خبری دبیران کمیته های هفتگانه ستاد هفته پزوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه تاکید کرد: از این تعداد 5 پژوهشگر از وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و دانشگاه آزاد اسلامی، دو پژوهشگر از دانشگاه علوم پزشکی، یک پژوهشگر از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری، یک پژوهشگر از دستگاه های اجرایی، 4 پژوهشگر برتر از شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، 3 پژوهشگر از دانشجویان، 5 پژوهشگر از دانش آموزان، 3 پژوهشگر از معلمان و 4 پژوهشگر از ایده های برتر سبزکوه بخش ویژه دانش آموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همزمان با هفته پژوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری 44 کارگاه آموزشی و سخنرانی تخصصی در این استان برگزار می شود.
عربی تصریح کرد: کمبود اعتبارات پژوهشی از مهمترین مشکلات دانشگاه ها و مراکز علمی کشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری چهارمحال و بختیاری و دبیر کمیته اجرایی ستاد هفته پژوهش و فنآوری استان نیز گفت: برپایی نمایشگاه ها و همایش ها، انجام تورهای علمی آموزشی و فنآوری و برگزاری نشست های تخصصی لازمه اصلی در دستیابی به پژوهش و توسعه همه جانبه است.
ولی الله لطفی پور اظهار کرد: یک گروه کارشناسی سه نفره تمامی برنامه های هفته پژوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری را به طور کامل بررسی و ارزیابی می کند.
وی یادآور شد: کمیته اجرایی ستاد هفته پژوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری مستندسازی برنامه های این هفته در استان را بر عهده دارد.
رئیس پارک علم و فنآوری چهارمحال و بختیاری و دبیر کمیته نمایشگاه و فن بازار ستاد هفته پژوهش و فنآوری استان نیز گفت: امسال نمایشگاه این استان در 44 غرفه برپا خواهد شد.
اسماعیل پیرعلی تاکید کرد: از این تعداد 22 غرفه به شرکت های فنآور و 22 غرفه به دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد.
وی افزود: امسال در هفته پژوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری از 8 محصول فنآور کشاورزی و آی. تی. و دستگاه نمونه بردار غلات رونمایی و مرکز نوآوری بروجن بهره برداری می شود.
پیرعلی تصریح کرد: هم اینک 120 شرکت فنآور و دانش بنیان و مرکز رشد با گردش مالی سالانه 730 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 646 نفر در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.
وی یادآور شد: پارک علم و فنآوری چهارمحال و بختیاری از سال 1392 تاکنون 20 میلیارد ریال به این واحدها تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.
معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و نماینده کمیته جشنواره دانش آموزی ستاد هفته پژوهش و فنآوری استان نیز گفت: امسال پنج دانش آموز و سه معلم به عنوان پژوهشگر برتر در این استان معرفی می شوند.
شهباز اسماعیلی اظهار کرد: اقدام پژوهی، درس پژوهی، شرکت در جشنواره های خوارزمی، جابرابن حیان، هنرهای تجسمی، تولید محتوای الکترونیکی، علمی آموزشی فیلم فجر و ایده های برتر سبزکوه، پرسش مهر رئیس جمهوری، حمایت مالی از پایان نامه ها، انتخاب پژوهشگر برتر و افزودن درس تفکر و پژوهش از مهمترین برنامه های اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و کمیته جشنواره دانش آموزی ستاد هفته پژوهش و فنآوری استان در سال جاری به شمار می رود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری و دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد هفته پژوهش و فنآوری استان نیز گفت: بیش از 100 خبرنگار از صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه های سراسری و نشریات محلی و سایر رسانه های گروهی اطلاع رسانی برنامه های امسال پژوهش و فنآوری این استان را بر عهده دارند.
احسان فروزنده تاکید کرد: زیرساخت های لازم برای اطلاع رسانی سریع و شفاف برنامه های هفته پژوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری بله طور کامل فراهم و تامین شده است.
نماینده کمیته ایده های برتر سبزکوه ستاد هفته پژوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توانمند سازی نخبگان، پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش و فنآوری از مهمترین برنامه های بنیاد نخبگان استان در این هفته محسوب می شود.
ویشتاسب سلیمانیان تصریح کرد: هدفمند کردن برنامه ریزی های توسعه ای چهارمحال و بختیاری براساس توجه به اولویت های پژوهشی در دستور کار مسئولان بنیاد نخبگان و کمیته ایده های برتر سبزکوه ستاد هفته پژوهش و فنآوری استان قرار دارد.
چهارم تا دهم آذر 1396 به عنوان هفته پژوهش و فنآوری و 25 آذر به نام روز پژوهش و فنآوری نامگذاری شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری