Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رقابت هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال شب گذشته با برگزاری دیدارتیم های استقلال تهران و گسترش فولاد تبریز درحالی به پایان رسید که تیم پرسپولیس با غلبه بر تیم صدرنشین پارس جم جنوبی جای این تیم را درصدر جدول این رقابت ها گرفت و استقلال نیز با دو گل مقابل تیم گسترش فولاد به برتری رسید.

به گزارش ایرنا؛ هفته سیزدهم این رقابت ها جمعه سوم آذرماه مقرر بود با دیدار تیم های تراکتور سازی تبریز و سپید رودرشت در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شود که به دلیل بارش شدید برف و نا مساعد بودن زمین و شرایط جوی این بازی به روز شنبه درحالی موکول شد که دو تیم به دیر اعلام کردن این موضوع از سوی رضا عادل داور این بازی اعتراض زیادی داشته و معتقد بودند وی باید پیش ازشروع تمرین بازیکنان دو تیم در زمین به این تصمیم می رسید اما به هر حال این دیدار لغو و برگزار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدین ترتیب تیم پدیده مشهد در نخستین بازی هفته سیزدهم برابر تیم نفت طلاییه به میدان رفت و با نتیجه 3 بریک از سد این تیم گذشت و 21 امتیازی شد این تیم هم اکنون در رده پنجم جدول رده بندی لیگ هفدهم ایستاده است.
و اما آنطور که فراز کمالوند مدعی شده است، در یکی از زیباترین دیدار های نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر ، تیم صنعت نفت با نتیجه 3 بر 2 تیم سپاهان را شکست داد.
دراین دیدار تماشایی شاگردان کمالوند، با گل دقایق پایانی کرار جاسم که از روی یک ضربه ایستگاهی بدست آمد تیم مدعی سپاهان را شکست داده و به رده هفتم جدول رده بندی صعود کردند.
دومین پیروزی متوالی زردپوشان آبادانی در هفته های اخیر درحالی برای این تیم به دست آمد که کمالوند پس از برتری تیمش برابر تیم پیکان درهفته دوازدهم و قطع نوار هفت پیروزی متوالی این تیم در لیگ برتر، از مشکلات مالی تیمش صحبت کرده و غیرت بازیکنان را تنها دلیل گردآمدن بازیکنان این تیم درشرایط فعلی عنوان کرده بود.
پس از این دیدار کمالوند از تصمیم خود برای استعفا سخن گفت اما با مخالفت کادرمدیریتی این تیم مواجه و باردیگر به این تیم اضافه شد با این همه هنوز به نظر نمی رسد که مشکلات صنعت نفت آبادان به پایان رسیده و این تیم در مدت کوتاه به شرایط ایده آل نزدیک شده باشد.
در سومین و آخرین دیدار روز اول هفته سیزدهم، تیم استقلال خوزستان با نتیجه یک برصفر بر پیکان غلبه کرد و دومین شکست متوالی این تیم را به مجید جلالی و تیمش تحمیل کرد.
تنها گل این دیدار را جونیور مارتینی دردقیقه 73 درون دروازه تیم پیکان جای داد و تیمش را تا رده سیزدهم جدول رده بندی این رقابت ها بالا کشید.
تیم پیکان پس از شروع نا امید کننده اش که تا پایان هفته چهارم ادامه یافت، از هفته پنجم به یک باره شکوفا شد و در7 بازی متوالی شکست نخورده و یک رکورد جالب از خود به جای گذاشت.
در ادامه و به دنبال برخی مباحث حاشیه ای همچون جادوگری درفوتبال و انتساب بخشی از این مساله به تیم پاس و مجید جلالی که با این تیم قهرمان لیگ برتر شد، روند روبه رشد تیم پیکان پس از کسب هفت پیروزی پیاپی درلیگ برتر که منجر به صعود این تیم تا رده سوم جدول رده بندی شده بود متوقف و این تیم وارد حاشیه شد.
در همین راستا مجید جلالی در کنفرانس مطبوعاتی پس از برگزاری دیدار برابر صنعت نفت آبادان نسبت به این موضوع اعتراض کرد و طرح این موارد را علیه تیمش ناجوانمردانه خواند.
البته این مربی درهفته سیزدهم تیمی جوان را به اهواز برد و مدعی شد بعدها همگان از شکوفایی این بازیکنان درتیم پیکان به نیکی یاد خواهند کرد که البته درنخستین گام با این جوانان جویای نامش شکست خورد.
در ادامه این رقابت ها و در نخستین دیدار از روز دوم هفته سیزدهم، روز شنبه شاگردان یحیی گل محمدی در تیم تراکتورسازی تیم سپیدرود رشت را درورزشگاه یادگار امام تبریز با نتیجه 2 بریک شکست دادند تا بدین ترتیب مرهمی بر زخم های هواداران این تیم پس از شکست 3 برصفرمقابل تیم سپاهان اصفهان بگذارند وآنان تلخی آن شکست را به صورت موقت به فراموشی بسپارند.
همچنین امیر قلعه نویی با تیم ذوب آهن درخانه مقابل فولاد خوزستان شکست خورد، دراین دیدار که ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزارشد فولاد خوزستان با نتیجه 2 بریک از سد تیم ذوب آهن گذشت و سومین شکست فصل را به این تیم تحمیل کرد.
و اما در یکی از جذاب ترین بازی های نیم فصل هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر و در دیداری که 4 اخراجی داشت، تیم سایپا با گل دقیقه 5 محمد عباس زاده تیم مشکی پوشان را شکست داد.
رضا کرمانشاهی قضاوت این دیدار را برعهده داشت و یک رکورد از خود به جای گذاشت،او دردقیقه 34با نشان دادن دومین کارت زرد به محمد رضا سلیمانی بازیکن تیم سایپا این بازیکن را از زمین بازی اخراج کرد.
همچنین 6 کارت زرد به بازیکنان دو تیم نشان داده و آنان را نیز جریمه کرد،داور این بازی همچنین در اواخر نیمه دوم و به دنبال درگیری علی قلی زاده بازیکن تیم سایپا و کیوان امرایی بازیکن تیم مشکی پوشان هر دو بازیکن را به دلیل درگیری از زمین بازی اخراج کرد.
نقطه عطف قضاوت این بازی به اخراج علی دایی سرمربی و بهزاد غلامپور مربی تیم سایپا پس از اعتراض های مکرر آنان به نحو قضاوت کرمانشاهی داور این بازی باز می گردد.
این داور با نشان دادن 4 کارت قرمز و 6 کارت زرد به بازیکنان و مربیان یک رکورد از خود به جای گذاشت.
در ادامه و در حساس ترین دیدار این هفته تیم صدر نشین پارس جنوبی جم میزبان پرسپولیس بود و دردیداری که محسن فروزان ضربه پنالتی به سود تیمش را به دیرک های عمودی دروازه علیرضا بیرانوند زد با نتیجه یک برصفرمغلوب این تیم شد.
تنها گل این دیدار را شایان مصلح در وقت های تلف شده نیمه دوم برای قرمزپوشان پایتخت به ثمر رساند و سه امتیاز ارزشمند این دیدار را برای تیمش به ارمغان آورد.
از آنجا که این دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی درنیم فصل نخست لیگ برتر رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند، گل مصلح را می توان گل شش امتیازی خواند وبه طورقطع با نخستین گل خود همواره درخاطره های هواداران این تیم باقی ماند.
تیم استقلال تهران درآخرین دیدار هفته سیزدهم میزبان تیم گسترش فولاد تبریز بود و در سکوت ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 برصفر این تیم را شکست داد، این دیداراز آنجا که هواداران این تیم به دلیل تخلفات در دیدار برابر پرسپولیس از تماشای این بازی محروم بودند در ورزشگاه خالی برگزار شد.
نکته قابل توجه درباره این دیدار، صحبت های وینفرد شفرسرمربی تیم استقلال بود که مدعی شد برای بهتر شدن این تیم نیاز به زمان داریم چرا که می خواهیم یک استقلالی بسازیم که درحد اول آسیا بازی کند.
در پایان هفته سیزدهم پرسپولیس تهران با 27 امتیاز از 12 بازی صدرنشین است و تیم های پارس جنوبی جم با 25،پیکان با 24، فولاد با 23، پدیده با 21 ، سایپا با 20، صنعت نفت ابادان با 17 ، ذوب آهن با 16، استقلال با 16 ، تراکتورسازی با 15 و سپاهان با 14 امتیاز به ترتیب دوم تا یازدهم جدول هستند.
تیم های گسترش فولاد با 14، استقلال خوزستان با 13،سپید رود رشت و نفت تهران با 12 و مشکی پوشان مشهد با 8 امتیاز رده های دوازدهم تا شانزدهم جدول را در اختیار دارند.
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روزهای پنج شنبه و جمعه 9 و 10 آذر ماه در تهران و شهرستانها پیگیری خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی.**9144** 1701
خبرنگار:سعید قهرمانی* حمید قدیمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار؛ آقای خاص یا معمولی

حذف پرسپولیس از رقابت‌های جام حذفی شوک بزرگی برای هواداران این تیم محسوب می‌شود. آن‌ها فصل گذشته هر دو جام را به دست آورده و دلیل مهمی برای فخرفروشی به هواداران رقیب داشتند، ولی در این فصل با قبول شکست مقابل آلومینیوم اراک، اولین جام را از دست داده‌اند و تضمین صد‌درصدی هم برای فتح لیگ برتر ندارند.

به عبارتی پرسپولیس ابتکار عمل را برای قهرمانی در دست ندارد و باید منتظر هدردادن امتیاز از سوی استقلالی‌ها باشد و خودش هم همه بازی‌هایش را تا تعیین سرنوشت قهرمانی ببرد. فارغ از شوک اولیه‌ای که به پرسپولیسی‌ها در این زمینه وارد شده، شرایط برای اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی این تیم هم تا حدودی به هم ریخته است. مردی که روز‌های نخست، شایعه سرمربیگری‌اش، تعداد زیادی از پرسپولیسی‌ها را شاکی کرده بود، روی نیمکت این تیم چنان درخشید که بسیاری او را حلقه مفقوده پرسپولیس توصیف کردند. اوسمار آن‌قدر در پرسپولیس خوش درخشید که تبدیل به آقای خاص سرخ‌ها شد. با‌این‌حال، کناررفتن از جام حذفی از یک سو و سبکی که پرسپولیس برابر آلومینیوم به نمایش گذاشت از سوی دیگر، تردید‌ها را بار دیگر نسبت به توانایی‌های این مرد برزیلی بیشتر کرده است.

ماجرا از این قرار است که بسیاری به درستی شکست مقابل آلومینیوم را تمام و کمال پای اوسمار می‌نویسند. او در این دیدار، در چند جبهه شکست بدی خورد که می‌تواند در ادامه عواقب بدتری هم برایش داشته باشد. مهم‌ترین این شکست‌ها، تعویض‌های بد، کامبک‌خوردن‌ها متوالی و ترس و عدول از تفکرات همیشگی بود. پرسپولیس در این دیدار ابتدا با دو گل در وقت‌های معمول پیش افتاد که در اقدامی بحث‌برانگیز، اوسمار با بیرون‌کشیدن سروش رفیعی میانه میدان را به رقیب تعارف زد و آن‌ها هم به‌خوبی از این فرصت استفاده کرده و بازی را مساوی کردند.

در وقت‌های اضافه هم پرسپولیس با دو گل پیش افتاد، ولی این بار ویرا با تعویض‌هایی که نشان از احتیاط بیش از اندازه داشت، مهره‌های کلیدی‌اش را بیرون کشید تا عناصر دفاعی‌اش را جهت حفظ این برتری به زمین بفرستد. او که پیش از این شهامتش برای بازی هجومی را به رخ کشیده بود، در اواخر این دیدار با پنج مدافع بازی کرد، ولی این حربه هم بی‌اثر شد تا پرسپولیس برای دومین بار بازی پیش‌افتاده را مساوی کند و سرانجام هم در ضربات پنالتی ببازد.

نکته عجیب در این مورد، رفتار تدافعی پرسپولیس بود؛ تیمی که در امر دفاعی یکی از سرآمد‌های لیگ برتر است، در همین تک‌بازی به تنهایی چهار بار دروازه‌اش گشوده شد تا ابهت خط دفاعی این تیم هم از بین برود. پس از این بازی اگرچه اوسمار ویرا سعی کرد شرایط را آرام نگه دارد و حتی پست‌های مشترک بازیکنان را به اشتراک گذاشت، ولی ناگفته پیداست آقای خاص در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند تبدیل به یک مرد معمولی شود. او که این روز‌ها شایعه تمدید قراردادش با پرسپولیس هم به گوش می‌رسد، فعلا یک جام را از دست داده و در لیگ برتر هم رقابت بسیار دشواری مقابل سپاهان در روز‌های آتی دارد.

با توجه به اینکه تیم او این روز‌ها در لیگ هم یک امتیاز اختلاف با استقلال دارد و فعلا در رده دوم است، نیاز مبرم به برتری مقابل سپاهان دارد، اما پرسش اصلی اینجاست که آیا اوسمار توانایی لازم برای شکست‌دادن سپاهان و زنده نگه‌داشتنن امید‌های پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر را دارد؟ پاسخ این سؤال تا قبل از بازی سرخ‌پوشان برابر آلومینیوم اراک تقریبا مثبت بود، ولی با نمایش بحث‌برانگیز پرسپولیس در اراک، خاصه اندیشه‌های اوسمار ویرا در آن بازی، حالا کسی با قطعیت درباره موفقیت احتمالی پرسپولیس صحبت نمی‌کند.

واضح است که نباید اوسمار و توانایی‌هایش را به واسطه یک شکست که حاصل ضربات پنالتی بوده زیر سؤال برد، ولی مشخصا اوسمار در یک‌هشتم نهایی جام حذفی وجهه‌ای از خودش نشان داد که پرسپولیسی‌ها را برای تمدید قرارداد با او به صرافت بیندازد. این بار دیگر احتمالا برای تمدید قرارداد این مرد برزیلی احتیاط بیشتری صورت بگیرد و همه چیز را به سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گره بزنند. اینجاست که از لحاظ روحی ممکن است اوسمار تحت فشار قرار بگیرد و نتواند تیم با‌طراوتی را که برایش به ارث رسیده، آن‌طور که می‌خواهد به سرمنزل مقصود برساند.

گو‌اینکه جذابیت فوتبال به همین غیرقابل پیش‌بینی بودن است، اما همین فاکتور هم می‌تواند آقای خاص را در چشم به‌هم‌زدنی به آقای معمولی تبدیل کند.

دیگر خبرها

  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • اوسمار؛ آقای خاص یا معمولی
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس برابر آلومینیم
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • ترکیب ملوان برای شکست دادن سایپا در حذفی
  • بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان در دیدار با سپاهان
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو/ تراکتور به دنبال انتقام
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت