Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در یک کنفرانس امنیت منطقه‌ای در انگلیس ادعا کرد، "تاکتیک‌های بی‌رحمانه بشار اسد برای آنکارا و دیگر قدرت‌های منطقه به این معنی است که برای رسیدن به توافق صلح نمی‌توان بقای اسد در قدرت را پذیرفت."

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، ییلدیریم در سخنرانی در نشست موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی در شهر لندن گفت: فراموش کردن گذشته خیلی سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"بنابراین این نیز سخت است که ببینیم بشار اسد همچنان در قدرت باقی بماند." این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند آیا خواهان باقی ماندن بشار اسد در قدرت هستند یا خیر.

وی همچنین هشدار داد: هرگونه تصمیمی که به سبب عدم تغییر حکومت سوریه اتخاذ شود آنکارا و هم‌پیمانانش را وادار خواهد کرد به منظور حمایت از آن دست به فداکاری بزنند.

این صحبت‌های ییلدیریم در آستانه برگزاری جدیدترین دور مذاکرات صلح با میانجی‌گری سوریه مطرح شدند.

ییلدیریم همچنین گفت: تمرکز اصلی مذاکرات آستانه تدارک زیرساخت برای حل جنگ در سوریه بوده است. فرایند صلح آستانه میان ترکیه، ایران و روسیه در رقابت با مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل در ژنو برگزار نمی‌شود بلکه در کنار این مذاکرات به منظور تضمین صلح برای سوریه اتفاق می‌افتد.

نخست وزیر ترکیه خاطر نشان کرد: این فرایند در رقابت با فرایند ژنو نیست. مذاکرات صلح آستانه به عنوان نشست‌هایی سه جانبه قرار نیست آلترناتیوی برای مذاکرات ژنو باشند بلکه ما تلاش می‌کنیم زیرساخت لازم برای راه حل‌های حاصل شده در ژنو را آماده کنیم.

ییلدیریم ادامه داد: ما میزانی از پیشرفت را در حوزه تشکیل مناطق کاهش تنش و همچنین کاستن از تنش‌ها در سوریه و حرکت به سمت یک آتش‌بس به دست آورده‌ایم.

با این وجود نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: کشورش مصمم به برکناری بشار اسد از قدرت است.

او مدعی شد: "ببینید اتفاقات در سوریه چطور به پیش رفتند و چه کسی باعث شد سوریه در وضعیتی که امروز دارد قرار بگیرد. همه این اتفاقات به خاطر حکومت سوریه و به خاطر بشار اسد رخ دادند!"

او ادعا کرد که "بشار اسد در بلندمدت نمی‌تواند در سوریه بماند و ما باید این را بپذیریم."

ییلدیریم همچنین بر تعهد ترکیه به ناتو تاکید کرد اما در عین حال به تنش‌های ایجاد شده در اثر ائتلاف‌هایی که آمریکا در جنگ با داعش از جمله با گروه‌های کرد برقرار می‌کند اشاره کرد.

او تاکید کرد: آنکارا گروه یگان‌های مدافع خلق کرد و همچنین شاخه سیاسی آن یعنی اتحاد دموکراتیک سوریه را به عنوان سازمان‌های تروریستی می‌شناسد. ما باید از خاک خود محافظت کنیم و ایده‌آل ما این است که این کار را با ناتو انجام دهیم و برای این منظور به سختی تلاش می‌کنیم اما متاسفانه صدای ما شنیده نمی‌شود.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به میزبانی کشورش از سه و نیم میلیون آواره سوری که از جنگ داخلی در کشورشان فرار کرده‌اند گفت: نزدیک به ۲۵۰ هزار کودک سوری در خاک ترکیه به دنیا آمدند و حدود ۶۰۰ هزار کودک سوری نیز در مدارس ترکیه تحصیل می‌کنند.

او اظهار داشت: البته این غیرقابل تصور است که ترکیه به عنوان کشوری که ۹۱۱ کیلومتر مرز با سوریه دارد به ویران شدن سوریه پاسخ ندهد. ما از میلیون‌ها تن از مردمی که از حملات و سرکوب گری فرار کردند استقبال کرده‌ایم.

نخست وزیر ترکیه درمورد مساله تروریسم نیز گفت: ترکیه جلوی ورود بیش از ۵۰ هزار شبه‌نظامی خارجی متعلق به ۵۴ کشور مختلف را گرفته است.

او گفت که حدود سه هزار عضو گروه تروریستی داعش در ترکیه بازداشت شده یا به زندان افتادند.

وی افزود: ما در نبرد با گروه تروریستی داعش در چارچوب عملیات "سپر فرات" کار "بزرگی" انجام داده‌ایم. ما ۳۶۰۰ عضو داعش را در خاک سوریه از پای درآوردیم.

نخست وزیر ترکیه اشاره کرد که کشورش با ایران روابط خوبی مبتنی بر همسایگی برای مدت چندین قرن داشته است.

ییلدیریم با اشاره به اینکه ترکیه می‌تواند باعث ایجاد تعادلی میان آمریکا، اتحادیه اروپا،‌ کشورهای ناتو، روسیه و ایران شود اظهار داشت: ترکیه کشوری است که می‌تواند در ایجاد صلح پایدار در منطقه مشارکت کند.

او با اشاره به مساله نگرانی‌هایی که به سبب خرید سامانه S-۴۰۰ توسط ترکیه ایجاد شده گفت: جواب این نگرانی‌ها بسیار ساده است. ما به آمریکا می‌گوییم که گروه‌های یگان‌های مدافع خلق کرد و حزب اتحاد دموکراتیک، سازمان‌های تروریستی هستند و از شما می‌خواهیم که با آنها همکاری نکنید اما آنها به ما می‌گویند که این یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. پس من هم به آنها می‌گویم که سامانه S-۴۰۰ برای ترکیه یک انتخاب نیست بلکه یک الزام محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد

عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین امروز با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، بشار الاسد امروز یکشنبه عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

روابط دو جانبه وراهکارهای توسعه آن در راستای نفع دو کشور و دو ملت برادر و آماده سازی ها و تلاش های پادشاهی بحرین برای موفقیت اجلاس عربی ماه آینده علاوه بر مهمترین مواضیع دستور کار اجلاس در راستای منافع عربی مشترک و یکپارچگی تلاش ها برای مقابله با چالش های کنونی در این دیدار بررسی شد.

رئیس جمهور سویه بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد