Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدرضا هاشمی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی مسوولان شهرستان شاهرود ، سه تفاهم نامه در حوزه کشاورزی ، چهار تفاهم نامه در حوزه صنعت و معدن و سه تفاهم نامه نیز در حوزه گردشگری با سرمایه گذاران امضا شد.
وی تشریح کرد: برای سه تفاهم نامه حوزه کشاورزی 85 میلیون دلار ، چهار تفاهم نامه حوزه صنعت و معدن 403میلیون دلار و برای سه تفاهم نامه حوزه گردشگری نیز 185میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی گفت: در چهار روز برگزاری این نشست که سرمایه گذاران داخلی و خارجی حضور داشتند ، بیش از 20 تن از سرمایه پذیران شهرستان شاهرود فرصت های سرمایه گذاری را منطقه را به صورت چهره به چهره به دیگر سرمایه گذاران معرفی کردند.
وی افزود: این تفاهم نامه ها بین سرمایه گذاران، سرمایه پذیران و دفتر خدمات سرمایه گذاری استان سمنان به امضا رسیده است.
وی گفت: برای استقبال از سرمایه گذاران و آسان سازی امور آنان کمیته ویژه ای در شهرستان تشکیل شده تا در زودترین زمان کارهای مربوط به سرمایه گذاری پیگیری شود.
هاشمی افق برگشت سرمایه برای سرمایه گذاران در شهرستان شاهرود را بسیار روشن خواند و ادامه داد: با اغاز بکار این گروه از سرمایه گذاران و روشن شدن نتایج کار آن ها ، سرمایه گذاران دیگر هم برای فعالیت دراین منطقه ترغیب خواهند شد.
فرماندار شاهرود در گفت وگوی دو روز پیش خود با ایرنا اعلام کرده بود ، 100 طرح اقتصادی و سرمایه گذاری استان سمنان در این گردهمایی معرفی شده است که از این تعداد 55 طرح به کل استان اختصاص داشته و 45 طرح نیز به شهرستان ها تعلق دارد.
هاشمی گفت: حضور سرمایه پذیران شهرستان در این نشست و گفت وگو های آن ها با سرمایه گذاران بسیار راهگشا بود و آن ها را با موقعیت و وضعیت شهرستان آشنا می کردند.
شهرستان شاهرود جاذبه های گوناگونی برای سرمایه گذاری دارد ، واقع شدن شهرستان در مسیر راه حرم تا حرم، وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان ، زمینه کشاورزی و صنعتی و معدنی از جمله آن هاهستند.
هاشمی تاکید کرد: همه مدیران این شهرستان آماده اند تا با سرمایه گذارانی که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه اعلام آمادگی می کنند، همکاری تنگاتنگ کنند.
گردشگری یکی از پربازده ترین زمینه های سرمایه گذاری شاهرود است ، وجود اماکن تاریخی و طبیعی فراوان و صنایع دستی مختلف که بیشتر آن ها هنوز در سطح کشور شناخته نشده اند ، از آن جمله هستند.
هاشمی افزایش سالانه گردشگران و اقامت آن ها در این منطقه را دلیلی بر رونق این صنعت خواند و گفت: این شهرستان بیش از 700 تخت برای پذیرش گردشگران داشته و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای جذب بیشتر گردشگران، موقعیت خوبی برای افزایش این ظرفیت از طریق گسترش و ساخت هتل و اقامتگاه های بوم گردی دارد.
فرماندار شاهرود بخش کشاورزی وباغی را یکی دیگر از جاذبه های شهرستان برای سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: تولید سالانه 450 هزار تن محصولات کشاورزی در شاهرود،تولید سالانه بیش از 90 هزار تن انگور، 35 هزار تن زردآلو و 24 هزار تن سیب در این شهرستان انجام می شود.
معاون استاندار سمنان گفت: وجود محصولات کشاورزی و باغی نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی دارد تا راه برای صادرات محصولات هموارتر شود.
به گفته وی حوزه معدن یکی دیگر از جذابیت های شهرستان شاهرود برای سرمایه گذاری است ، به طوری که کارشناسان ، شاهرود را بهشت زمین شناسی ایران دانسته و از مجموع 40 نوع ماده معدنی استان، 25 نوع آن در شاهرود یافت می شود.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه 51 درصد صادرات محصولات استان سمنان مربوط به شاهرود است، تاکید کرد: علاوه بر معدن، وجود شرکت های بزرگ صنعتی هم که از گذشته در این شهرستان فعالیت کرده و زمینه اشتغال بسیاری از همشهریان را فراهم کردند، نشان می دهد می توان برای سرمایه گذاری در این بخش نیز متمرکز شد.
هاشمی گفت: وجود فرودگاه مجهز، راه آهن و نیز استقرار نمایندگی گمرک درشاهرود، راه را برای فعالیت سرمایه گذاران بازتر کرده است.
همایش فرصت های سرمایه گذاری استان سمنان به مدت چهار روز در تهران برگزار شد که 2 روز نخست در سالن همایش های صدا و سیما بوده و 2روز دیگر در هتل استقلال برای گفت وگو با سرمایه گذاران اختصاص داشت .
شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان و در فاصله دامنه جنوبی البرز شرقی تا بخش های شمالی کویر مرکزی ایران قرار گرفته است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irna_shahrood مراجعه فرمایید)

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود