Web Analytics Made Easy - Statcounter

تریبون آزاد دانشجویی توسط جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی مشهد برگزار شد که دانشجویان در این تریبون به بیان مشکلات و مسائل مربوط به دانشکده پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، تریبون آزاد دانشجویی توسط جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی مشهد برگزار شد که دانشجویان در این تریبون به بیان مشکلات و مسائل مربوط به دانشکده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا با وجود تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 86 هنوز اجرایی نشده است؟

یک دانشجو در زمینه تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: چرا با وجود تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 86 هنوز اجرایی نشده است؟ اگر این قانون فقط درچند مورد انجام شود حقوق پرستاران حداقل سه برابر و در نتیجه بازدهی خدمات چند برابر می‌شود.

وی بیان کرد: می‌گویند بودجه برای اجرای این قانون نداریم و ما هم نمی‌خواهیم برای همه خدمات تعرفه گذاری شود همین که چند مورد از خدمات تعرفه گذاری شود کافی است.

این دانشجو همچنین سئوالاتی در مورد مانع اصلی اجرای این قانون چه نهادی است؟ وزارت بهداشت یا شورای عالی بیمه؟ آیا یازده سال زمان کمی است تا یک قانون بررسی و آیین نامه اجرایی آن تدوین شود و رنگ اجرا به خود بگیرد؟ چگونه ممکن است که تعرفه پزشکی بدون اینکه قانون شود با تصویب یک وزارت خانه اجرایی شده و هرسال بر میزان آن افزوده می شود ؟ مطرح کرد.

مشکل ما جذب نیروی پرستار است نه تربیت پرستار جدید

یک دانشجوی دیگر در این تریبون آزاد در زمینه تربیت پرستار بیمارستانی گفت: بحث تربیت پرستار شش ماهه، یکسالی است که مطرح شده و اگر قرار است پرستار فقط مجری دستورات پزشک باشد، چرا در شش ماه پرستار فله ای تربیت می‌کنند؟

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در عدم جذب پرستار بیمارستانی بیان کرد: از بزرگان پرستاری و همه دلسوزان این رشته تشکر کنیم که با تلاش مانع اجرا طرح شش ماهه شدند و آیین نامه اصفهان را تدوین کردند که با اجرای بند بند این آیین نامه شرایط بیمارستان ها برای پرستاری بهتر می‌شود.

این دانشجو خاطرنشان کرد: مشکل ما جذب نیروی پرستار است نه تربیت پرستار جدید، ما می‌توانیم با بهبود شرایط و افزایش امکانات و حقوق و استخدامی، مشکل کمبود نیرو را حل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 بیمارستان در 10 شهر مختلف در حال اجرای طرح پرستار بیمارستانی چهار ساله هستند که یکی از این شهرها، تربت حیدریه است که یکی از بند های آیین نامه این بود که بیمارستان متقاضی حتما کمبود پرستار را داشته باشد. آیا شهرستان تربت حیدریه با آن جمعیت کم و کمبود امکاناتی که حتی امکانات کافی برای کاراموزی پرستاران اکادمیک را هم ندارد صلاحیت لازم را برای اجرای طرح دارد؟ آیا واقعا کارگروه اصفهان این بیمارستان را تایید کرده ؟ که اگر جواب آری است، وای به حال پرستاری، وای به حال کارگروه و وای به حال سلامت مردم.

در ادامه تریبون آزاد دانشجوی دیگری با اشاره به اقدامات و وظایف سازمان نظام پرستاری و خانه پرستار گفت: از 23اردیبهشت که ابلاغیه وزیر در خصوص افزایش ظرفیت دانشگاه ها در رشته پرستاری ابلاغ شده تا اوایل تیر ماه هیچ گونه جلسه رسمی و بیانیه ای از سمت سازمان مطرح نشده است.

وی افزود: از این گذشته در تاریخ 15 مرداد با وجود تجمع پرستاران پشت در مجلس سازمان و مجلس با وزارت جلسه ای چند ساعته برگزار کردند، اما در پایان جلسه رییس سازمان تمام مشکلات و دغدغه های پرستاری را سوءتفاهم نامید!

این دانشجو ادامه داد: در ابتدا خانه پرستار، نه به پزشک سالاری را مطرح کردند که بعد از مدتی تغییر جهت داده و به نقد از معاونت پرداختند.

همچنین یک دانشجوی دیگر در خصوص دانشجویان ترمهفت و هشت گفت: دانشجویان پا به پای پرسنل در شیفت های مختلف و با وجود کمرنگ اساتید در بخش کار می‌کنند؛ اما نه حقوق دارند نه بیمه و ما پول هم نمی‌خواهیم، همان که بیمه ای در جهت سابقه کار رد شود کافی است.

اعتراض به فشرده بودن ساعات کلاس‌ها و کارآموزی‌ها

وی افزود: مشکل دیگر ما فشرده بودن ساعات کلاس ها و کارآموزی ها است که در اکثر دانشکده های پرستاری شهرهای دیگر سه روز کارآموزی در هفته دارند که شاید درست همین باشد چون اگر قرار باشد بچه ها در زمینه ی بالینی و تئوری تجربه ای بدست بیاورند همان سه روز کفایت می‌کند. ما اکنونن عملا پنج روز هفته را هم کلاس می‌رویم هم کارآموزی و در طول ترم زمانی برای خواندن دروس آن ترم را هم نداریم.

این دانشجو در خصوص مسائل آموزشی خاطرنشان کرد: دروس مهم پرستاری مثل آناتومی و فیزیولوژی توسط اساتیدی ارائه می‌شوند که واقعا دانشجویان چیزی از این درس‌ها متوجه نمی‌شوند و چون این قبیل درسها در ترم اول ارائه می‌شوند، برای این قبیل درسها اساتید مجرب تر استفاده شود بهتر است.

وی در خصوص غذای سلف سرویس دانشگاه نیز متذکر شد: غذای های سلف که در تابستان اطلاعیه ای مبنی بر بهبود کیفیت غذاها دریافت کردیم و علی رغم افزایش قیمت متاسفانه نه تنها غذاها بهبود پیدا نکرد؛ بلکه بدتر هم شد که این خود جای سوال دارد. آیا واقعا منظور از بهبود کیفیت همین است و ما حتی شنیدیم که بعضی از دانشجویان که به کیفیت غذاها اعتراض کرده بودند را مواخذه کرده بودند. امیدواریم مسئولین در این زمینه اقدامی در خور توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: بعضی درگاه‌ها از جمله سامانه «سمیع» برای وصول مطالبات مدیریت شهری در اختیار پلیس راهور است تا در کنار تعویض پلاک قرار گیرد و مطالبات دولتی شهرداری‌ها وصول شود، اما استفاده از این سامانه هنوز تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پوریا محمدیان‌یزدی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور کلان‌شهرها اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همکاری شهرهای بالای یک میلیون نفر را در سال های اخیر بهبود بخشید، ماده ۱۰۸ برنامه ششم توسعه کشور بود که پیرو آن چارچوبی برای تعاملات شهرداری با پلیس راهور در نظر گرفته شد.

وی افزود: تجربه از دهه ۸۰ در شهرداری تهران اتفاق افتاده بود و سال ۹۶ با قانون برنامه ششم این تعامل به شهرهای بالای یک میلیون جمعیت تسری پیدا کرد، اما در این حوزه اولین سوال مطرح این است که با توجه به اتمام برنامه ششم و اینکه توسعه ماده ۱۰۸ در قانون برنامه هفتم وجود ندارد، آیا این تعامل ادامه خواهد داشت و استراتژی پلیس راهور فراجا به چه سمت و سویی می‌رود؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به اعمال قانون در حوزه طرح‌های ترافیکی گفت: هر طرح ترافیکی که در مجموعه مدیریت شهری پیاده می‌شود، ضمانت اجرای آن در اختیار پلیس راهور است که با اعمال قانون انجام می‌شود.

محمدیان‌یزدی ادامه داد: بعضی درگاه‌ها از جمله سامانه «سمیع» برای وصول مطالبات مدیریت شهری در اختیار پلیس راهور است تا در کنار تعویض پلاک قرار گیرد و مطالبات دولتی شهرداری ها وصول شود، اما استفاده از این سامانه همچنان در حال رایزنی است و تعیین تکلیف نشده است.

وی تاکید کرد: عوارض خودرو، پارک حاشیه‌ای و عوارض طرح ترافیک روی پلاک خودروها منفی شده و با تعویض پلاک به نفر جدید منتقل می‌شود، در حالی که این عوارض می‌تواند در مراکز تعویض پلاک، ستاد ترخیص خوردوهای توقیفی و پلیس + ۱۰ دریافت و برای تقویت زیرساخت های ترافیکی هزینه شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به کمبود نیروی پلیس راهور در کلان‌شهرها گفت: در تهران حداقل ۴ هزار نیروی پلیس راهور و فعالیت دارند، اما در سایر کلان‌شهرها تعداد این نیروها کم است؛ به‌عنوان مثال در شهر مشهد با ۳.۵ میلیون نفر فقط ۲۰۰ عامل پلیس راهور وجود دارد، کمبود نیرو مشکل‌ساز شده است و باید جبران شود.

محمدیان‌یزدی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی تصادفات می‌تواند در رفع مشکلات حوزه تصادفات و نقاط حادثه‌خیز کمک کند، بنابراین آخرین وضعیت اطلاعات این بانک باید مشخص شود، ادامه داد: پلیس نامحسوس نیز از قدیم مطرح بوده است تا بتوانیم از قانون رسیدگی به تخلفات استفاده کنیم.

وی گفت: اطلاعاتی که پزشکی قانونی در تصادفات ارائه می‌دهد با تاخیر همراه است که انتظار می‌رود آمار میدانی و عملیاتی توسط پلیس راهور در حوزه شهری و برون شهری ارائه شودتا کنار داده پزشکی قانونی، دیتای عملیاتی داشته باشیم؛ این اقدام به رصد اتفاقات کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به مشکل کمبود راننده اتوبوس‌های درون شهری شهرها اظهار کرد: با توجه به جذابیتی که حوزه بار برون شهری دارد، تعداد رانندگان پایه یک اتوبوسرانی کم شده است و تعداد زیادی از اتوبوس‌ها به دلیل نبود راننده متوقف شده است که این مشکل باید در اسرع زمان با اصلاح آیین نامه رانندگی رفع شود.

کد خبر 749611

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری