Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@15:31:28 GMT

وزارت نیرو انتظارات را در مسکن مهر برآورده نکرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۸۳۰۵

حبیب‌الله طاهرخانی در مراسم افتتاح 3006 واحد مسکن مهر پردیس با بیان این‌که مسکن مهر فقط ساخت واحدهای مسکونی نیست، اظهار کرد:‌ تعداد واحدهای مسکن مهر افتتاح شده پردیس به 25 هزار واحد رسیده و حدود 40 هزار واحد این شهر نیز در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

وی با بیان این‌که مسئله اصلی و مشکل مسکن مهر آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تامین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی است، گفت: متاسفانه برا یان حوزه‌ها منابعی پیش بینی نشده بود، و عملا بعد عملیات عمرانی مشکلات مشخص می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاعدتا آورده متقاضان نمی‌توانست این هزینه‌ها را پوشش دهد.

وی ادامه داد: امروز با موضوعی مواجه هستیم و آن این که مردمی هستند که با وعده تحویل 18 تا 24 ماهه وارد این فرآیند شدند و انتطاراتی را از دولت داشته‌اند.

وی بیان کرد: مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید ایران برای تکمیل واحدها وارد شد، ضمن این‌که متعهد شدند محیط زندگی بهتری را برای مردم فراهم کنند، به همین دلیل حداکثر استفاده از ظرفیت‌های منابع داخلی شرکت را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان این‌که 30 مرکز آموزشی در پردیس در حال ساخت است، گفت: ‌برای این واحدهای آموزشی 150 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم.

طاهرخانی  یادآور شد:‌در شهرهای جدید تاکید داریم که هدف ما در پروژه‌های مسکن مهر صرفا ساخت واحد مسکونی نیست، باید به فکر فعالیت‌های آموزشی،‌بهداشتی، امنیتی و... این واحدها بود که این مسائل در صدر برنامه‌های ما قرار دارد.

وی با بیان این‌که تعهد تکمیل خدمات روبنایی واحدهای مسکن مهر را می‌پذیریم، افزود: در برخی سایت‌های مسکن مهر فقط 30 درصد اسکان داده شده و زیرساخت‌های این طرح هزینه بسیار زیادی می‌خواهد.

وی با بیان این‌که سال گذشته دولت 1000 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر در اختیار وزارت راه (200 میلیارد تومان) و وزارت نیرو (800 میلیارد تومان) قرار گرفت، گفت: انتطار ما این بود که وزارت نیرو ورود جدی‌تری در شهرهای جدید داشته باشند اما این وزارتخانه حداقل در شهرهای پرند و پردیس انتظارات را برآورده نکردند.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟

تین نیوز

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستأجران را تشریح کرد و گفت: لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، از ممنوعیت خرید و فروش نهضت ملی مسکن تا زمان نصب کنتور خبر داد و جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستأجران را تشریح کرد.

ابوالفضل نوروزی با یادآوری این که لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است، اظهار کرد: ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل به قانون بخشی از مشکلات در بازار اجاره، زمین و مسکن رفع کرده و به تسهیل گری در بخش اجاره می پردازد.

وی توضیح داد: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای شناسایی خانه های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت های فرسوده شهری و ساخت خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت، الزام تمامی دستگاه های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات موردنیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش بینی ضمانت های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

نوروزی ادامه داد: تقویت سامانه ملی املاک و اسکان برای شناسایی خانه های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قراردادها و ارائه راهکارهایی برای الزام آور شدن این راهکارها از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است. بر اساس بندهایی از این طرح، تمامی قراردادها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می گذرد وجود دارد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ لایحه مذکور در استان هایی که نرخ تورم عمومی سالانه بیش از ۳۰ درصد باشد شورای عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره بها به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالانه اقدام کند. حمایت از مستأجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل بخش دیگری از این طرح به شمار می رود.

نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون، دسترسی های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه روزی فراهم کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و نحوه هزینه کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته بازی واحدهای در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی یا نصب کنتور و گواهی پایان کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به هر شیوه ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

نوروزی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرا قانون جهش تولید مسکن و بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو