Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق - ایرنا - 'محمود الخالدی' سفیر فلسطین در سوریه گفت: این یک لحظه تاریخی برای همه کشورهای اسلامی و عربی است که موضع خود نسبت به قدس و مقدسات فلسطین را اعلام کنند.

محمود الخالدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ما از کشورهای اسلامی و عربی انتظار داریم که بیش از این به وظیفه خود درقبال فلسطین عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این وظیفه دینی و انسانی آن هاست و تاریخ، عملکرد و موضع هر کشور را درقبال قدس و فلسطین ثبت می کند.
الخالدی توضیح داد: اکنون یک لحظه تاریخی است تا کشورهای عربی و اسلامی ثابت کنند که شایسته زندگی هستند زیرا اگر نجس شدن و پایمال شدن مقدسات، احساسات دینی و انسانی آن ها را به جوش نیاورد، باید فاتحه این امت را خواند.
وی ادامه داد: مرگ، شایسته امت اسلامی نیست و این امت شایستگی تبدیل شدن به امتی بزرگ مانند گذشته را دارد و نقش تاریخی، انسانی و تمدنی خود را بازیابد و همه ارزش ها را به تمدن انسانی بازگرداند.
سفیر فلسطین در سوریه گفت: آمریکا هیچ زمانی در درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی بی طرف نبوده زیرا این رژیم پایگاه ایالات متحده در منطقه و بخشی از ناوگان ششم این کشور در مدیترانه است.
الخالدی گفت که همه دولت های آمریکا تاکنون به طور کامل درکنار رژیم صهیونیستی ایستاده اند و انتظار بیشتری از آن نیست.
وی یادآورشد: ملت فلسطین باید حرکت کند و جهان اسلام را به خیزش وادارد و ما آماده چنین کاری درزمان مناسب هستیم.
الخالدی با بیان اینکه بحران های موجود در جهان اسلام یکی از عوامل برداشتن چنین گامی از سوی ترامپ است، افزود: سوریه ستون فقرات جبهه شرقی مقابله با اسرائیل است و در جهان عرب دراین جبهه فقط سوریه و فلسطینی ها و عراق به عنوان عمق راهبردی این جبهه باقی مانده به همین خاطر عراق و سوریه از توطئه های بسیاری رنج می برند.
وی گفت: هدف این توطئه ها تضعیف این امت، این کشورها و ارتش های آن ها است.
سفیر فلسطین در سوریه افزود: این حرکت های تندکه هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، چگونه و چرا در این زمان ایجاد شده اند؟ وظیفه همه آن ها در ارتباط با امنیت اسرائیل است.
الخالدی ادامه داد: اسرائیل پایگاه امپریالیستی برای همه توطئه های آمریکایی در منطقه و تحقق طمع ورزی های واشنگتن برای تسلط بر این منطقه و ثروت های آن است.
ترامپ در سخنانی روز چهارشنبه خود در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
شبد**6116 **1010
انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد