Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رفع موانع سرمایه گذاری اولویت مدیریت عالی و فرمانداران استان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان سامان تاکید کرد: رفع موانع سرمایه گذاری، کاهش روند پاسخ دهی به استعلامات و جذب سرمایه گذاران دولتی، نیمه دولتی و خصوصی به عنوان اصلی ترین راهکار تسریع در روند توسعه ای استان و این شهرستان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی جزو مهمترین نیازهای شهرستان سامان است.
عباسی تصریح کرد: شناسایی و اولویت بندی نیازهای های سرمایه گذاری شهرستان سامان به صورت ویژه و در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
وی یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای درآمد روستائیان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و از عوامل مهم جلوگیری از مهاجرت های بی رویه است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: جمع آوری سرمایه های خرد و استفاده از توان بالای بخش خصوصی می تواند در رونق اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه موثر باشد.
وی گفت: دو سنگ شکن فعال در ورودی سامان مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا ایجاد کرده که باید به آن ها تذکر داده شود، ضمن آنکه نصب فیلترهای استاندارد به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی هوا بایستی از سوی مالکان این سنگ شکن ها در دستور کار قرار گیرد، در غیر این صورت باید نسبت به جابه جایی و انتقال این واحدها اقدام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای حذف نقاط حادثه خیز شهرستان سامان سال آینده اعتبارات لازم از محل مدیریت بحران استان اختصاص می یابد.
وی گفت: انجام فعالیت های حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی، افزایش تولید محصولات ارگانیک، راه اندازی بازارچه های سنتی، احداث هتل های سنتی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری سنتی باید در دستور کار مسئولان باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تکمیل عملیات زیربنایی سایت اداری شهرستان سامان و انتقال دستگاه های اجرایی این شهرستان در مکانی مشخص باید انجام شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آب، گردشگری، کشاورزی و راه های ارتباطی از مهمترین مزیت ها و محورهای اصلی توسعه بخش های مختلف شهرستان سامان است.
اردشیر نوریان تصریح کرد: بنابر مصوبه هیات دولت در سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری مبنی بر تبدیل این استان به قطب گردشگری، اما این مهم نیاز به زیرساخت های فنی دارد.
وی یادآور شد: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان سامان بوده که این موضوع اکنون به مصیبتی برای مردم این شهرستان تبدیل شده و میانگین توقف مسافران و گردشگران را به علت نبود زیرساخت های لازم کم کرده است.
نوریان اظهار کرد: بسیاری از طرح های شهرستان سامان به خاطر برخی لابی ها متوقف شده و خسارت های فراوانی را بر مردم این شهرستان تحمیل کرده است.
وی گفت: هم اینک بسیاری از مناطق شهرستان سامان آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ندارند و سلامت مردم را تهدید می کند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم روستاهای شهرستان سامان از نحوه واگذاری های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلایه مند هستند.
وی افزود: ترمیم راه های ارتباطی، اتصال جاده ای به شهرستان های همجوار، تکمیل جاده چهار خطه شهرکرد – سامان و احداث راه ارتباطی هوره – قلعه موسی خان از توابع استان اصفهان به طول 12 کیلومتر از مهمترین خواسته های مردم شهرستان سامان محسوب می شود.
نوریان تصریح کرد: اراده بین مسئولان شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری و مدیران جهاد کشاورزی استان برای رفع مشکلات آب بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.
در این نشست تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح ها و مشکلات موجود بر سر راه توسعه شهرستان سامان مطالبی را ارائه کردند.
سامان در 16 کیلومتری شهرکرد واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه این شهرستان بهشت سرمایه‌گذاری استان است گفت: ظرف دو سال آینده کارخانه فرآوری معدن مس کیهان راه‌اندازی می‌شود و ۳۲۰ نفر در فاز اول مشغول به کار می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدعلی حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان خوسف که با حضور نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در یک سال گذشته میزان سرمایه گذاری در تاریخ شهرستان خوسف بی نظیر است. 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی معدن مس کیهان در روز کار و کارگر و تجهیز کارگاه آن و اکتشاف 4 ماده معدنی ارزشمند طلا، مس، روی و سرب در محدود 28 کیلومتر مربع گفت: در کل خراسان جنوبی چنین محدوده معدنی وجود ندارد. ظرف 2 سال آینده کارخانه فرآوری مس این کارخانه راه اندازی خواهد شد و حدود 320 نفر در فاز اول آن مشغول به کار خواهند شد. 

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی در حال ورود به سرمایه گذاری در شهرستان هستند اظهار داشت: در آینده شاهد بزرگترین مجموعه و کارخانه‌های استان در شهرستان خوسف خواهیم بود، این در حالی است که این مجموعه‌ها زیرساخت را نیز با خود به همراه خواهند آورد. 

وی در این جلسه کلنگ‌زنی پست 132 برق در شهرک صنعتی شهید رحمانی در دهه فجر سال گذشته و ابلاغ اعتبار خط انتقال 60 مگاواتی از پست 132 کیلو ولت در بخش ماژان برای بخش معدنی و صنعتی در یک سال اخیر، برنامه‌ریزی برای انتقال پساب فاضلاب بیرجند در آینده، نزدیکی به مرکز استان، دسترسی هوایی و ... را مکمل پتانسیل و معادن ویژه موجود در شهرستان در راستای افزایش سرمایه‌گذاری در شهرستان برشمرد.

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به سیلاب اخیر و بی سابقه بودن میزان بارندگی در منطقه، به برگزاری جلسات و اطلاع رسانی قبل از بارندگی، جلسات و بازدیدها در حین بحران با حضور مدیرکل بحران استان، جلسات پس از بحران با حضور معاون عمرانی استاندار افزود: همدلی و هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان منجر به مدیریت این بحران شد. فرصت‌ها برای خدمت‌رسانی مدیران فراهم شده و مدیران باید از فرصت‌های زودگذر بخوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند
  • حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی در دستورکار دولت است
  • ۳۶۰ باب کلاس درس در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف