Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:38:13 GMT

زوایای پنهان ساحل فروشی در بندرعباس باید روشن شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۱۴۳۶

زوایای پنهان ساحل فروشی در بندرعباس باید روشن شود

بندرعباس - ایرنا - رئییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: به نام توسعه شهر بندرعباس، الزام های زیست محیطی نادیده گرفته شده و باید زوایای پنهان و زد و بندهای احتمالی در فروش ساحل بندرعباس روشن و مشخص شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد عامری روز یکشنبه در نطق پیش از دستور بیست و سومین نشست شورای شهر با تایید مواضع نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در مخالفت با نقض حریم دریا تصریح کرد: امیدوارم با اقدام فوری، مشکل تعرض به دریا که مانند بیماری مزمن بر ساحل نقش بسته، یک بار برای همیشه پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: این برخورد قاطع باید موجب پشیمانی و درس عبرتی باشد تا سوداگران دست طمع به اموال عمومی دراز نکنند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی 17 آذر در خطبه های نمازجمعه بندرعباس اظهار داشت: ساخت بازار ماهی فروشان در کنار ساحل بندرعباس غیر قانونی است و بنده به عنوان مدافع قانون جلوی ساخت و سازهای غیر قانونی را خواهم گرفت.
وی گفت: استفاده از ساحل حق مردم است و سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر کشور به خاطر ساحل به استان هرمزگان سفر می کنند.

*اعتراض به انتقال حساب های بانکی به خارج از استان
رئیس کمیسیون عمران شورا نیز در نطق پیش از دستور خود نسبت به گشایش حساب بانکی بنگاه های اقتصادی در خارج از استان اعتراض کرد.
کیانوش جهانبخش ادامه داد: شهرداری نباید به پیمانکارانی که حساب بانکی خارج از استان دارند و ضمانت نامه های بانکی آنان در هرمزگان صادر نشده، اجازه شرکت در مناقصه های شهرداری را بدهد.
وی هم چنین به اقدام یکی از بانک های استان در به نمایش گذاشتن آمبولانس های اهدایی این بانک پیش از تحویل به دانشگاه علوم پزشکی اعتراض کرد.
پس از نطق های پیش از دستور اعضا، دستور کار اصلی شورای شهر بندرعباس به معارفه معاون خدمات شهری شهرداری اختصاص یافت.
اسماعیل موحدی معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس که حدود یک هفته قبل به این سمت منصوب شده ، تکریم ارباب رجوع، انضباط مالی و فعالیت مبتی بر برنامه را مهمترین راهبردهای مدیریتی خود اعلام کرد.

*تکلیف شب بازار دستفروشی بلوار طالقانی را مشخص می کنیم
موحدی هم چنین تعیین تکلیف شب بازار دستفروشان بلوار ساحلی آیت الله طالقانی را یکی دیگر از اولویت های کاری خود اعلام کرد.
وی اضافه کرد: این شب بازار افزون بر مشکلات شبانه، چهره بلوار ساحلی را در روز هم نازیبا کرده است.
موحدی تعامل با شورا و استقبال از انتقادهای سازنده رسانه ها را از دیگر رویکردهای خود اعلام کرد.

*با دستفروشان مثل مجرمان برخورد نکنید
رئیس شورای شهر بندرعباس در بخش پرسش و پاسخ اعضا با معاون خدمات شهری گفت: این معاونت باید آموزش به کارکنان بخش برخورد با تخلفات شهرداری را جدی بگیرد تا با شهروندان و یا دستفروشان برخورد نامناسب نداشته باشند.
اسلام باوقار خاطرنشان کرد: نباید با کسی که تمام زندگی اش در چند کیلوگرم میوه برای دستفروشی خلاصه می شود، مانند مجرمان رفتار شود.
وی ادامه داد: کسی که ساخت و ساز غیرمجاز می کند و دستفروشی هر دو تخلف از قوانین شهرداری هستند اما برخورد با عاملان این دو نوع تخلف نباید متفاوت باشد.
باوقار همچنین خواستار توجه معاون خدمات شهری به قراردادهای این حوزه شد و افزود: بسیاری از قراردادهای مهم به صورت دو و سه ماهه تمدید می شوند و بسیاری از مفاد قید شده در قراردادها نیز اجرا نمی شوند.

*شهرداری بندرعباس در بسیاری از حوزه ها نمره قبولی نمی گیرد
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز گفت: خدمات شهری در بسیاری از حوزه ها قابل قبول نیست و نمی توان به آن نمره قبولی داد.
مجید عسکری زاده اظهار داشت:جمع آوری زباله به صورت سنتی و غیربهداشتی انجام می شود و خدمات شهری باید برای تفکیک زباله نیز برنامه داشته باشد.
وی ادامه داد: وضعیت جمع آوری و از بین بردن زباله های عفونی و بیمارستانی نیز نگران کننده است.
عسکری زاده همچنین خواستار ارائه برنامه از معاون خدمات شهری برای ساماندهی بازار کوچه کارگزاری بندرعباس و توجه به خدمات رفاهی کارکنان شهرداری شد.
این عضو شورا وضعیت فضای سبز را نیز نامطلوب توصیف و اضافه کرد: کاشت برخی گونه های گیاهی مشکل زا قرار بود متوقف شود اما همچنان این روند ادامه دارد.

*انتقاد از نابودی سرمایه ها و هزینه های شهرداری
یکی دیگر از اعضای شورا نیز بی توجهی نسبت به هدررفت سرمایه ها و اجرایی نشدن تعهدات افراد طرف قرارداد شهرداری را مورد انتقاد قرار داد.
جواد بلارک در این زمینه گفت:یکی از نمونه های هدررفت سرمایه شهرداری، فواره ای است که با هزینه حدود 300میلیون تومان در مجاورت اسکله شیلات کار گذاشته شد و بعد از مدتی بدون استفاده ماند.
به گفته بلارک، شهرداری حتی حاضر به جمع آوری باقیمانده این فواره گرانقیمت نبود و تا مدتها کنار ساحل افتاده بود.

*کمبود امکانات کم کاری ها را توجیه نمی کند
آبتین امیری دیگر عضو شورا خدمات شهری را معیار قضاوت مردم نسبت به عملکرد شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: از کمبود امکانات آگاهی داریم اما این کمبودها کم کاری را توجیه نمی کند.
وی ادامه داد: از معاون خدمات شهری انتظار می رود ارتباط خود با مجموعه های خارج از شهرداری را تقویت کند تا بتواند از امکانات و کمک های دیگر اداره ها و مجموعه ها بهره مند شود.

*معاون خدمات شهری مدیرانش را خود انتخاب کند
اسماعیل بواشه دیگر عضو شورای شهر از معاون خدمات شهری خواست در انتخاب مدیران زیرمجموعه اش مستقل عمل کند و تصریح کرد: اگر معاونت های شهرداری نتوانند زیرمجموعه خود را انتخاب کنند با مشکل مواجه می شوند.

*برای انتخاب مدیران زیر مجموعه دیر شده است
اسلام باوقار رئیس شورای شهر در این بخش با کنایه ای به خواسته بواشه پاسخ داد و اظهار داشت: این درخواست قابل انجام نیست چون شهردار ابتدا مدیران زیرمجموعه را انتخاب کرده و بعد معاون خدمات شهری را منصوب کرده است.

*مشکل دستشویی های عمومی به صورت ضربتی حل شود
پرویز سالاری عضو شورای شهر نیز در فرصت سه دقیقه ای خود، بر ضرورت حل ضربتی مشکل کمبود دستشویی های عمومی در سطح شهر تاکید کرد.
این عضو شورا گفت: در تعطیلات نیمه آذر که بندرعباس پذیرای مسافران بود، این مشکل بیش از همیشه خود را نشان داد.
وی همچنین خواستار توجه جدی به جمع آوری متکدیان شد.
فرزانه آرامش یکی از دوبانوی عضو شورای شهر بندرعباس نیز تنها درخواست خود از معاون خدمات شهری را نظارت بیشتر اعلام کرد.

*بازگشت به موضوع دستفروش ها
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس پس از شنیدن دیدگاه ها و پرسش های اعضای شورا، بار دیگر بر جدیت خود برای ساماندهی موضوع دستفروشی تاکید کرد.
موحدی اظهار داشت: حدود 750نفر روزها و شب های تعطیل در بازارچه 22بهمن دستفروشی می کنند که تعداد آنان در روزهای عادی به 300 تا 350 نفر کاهش می یابد.
به گفته وی، حدود 60 تا 70 نفر نیز در دو محل بازارچه 22 بهمن و شب بازار طالقانی کار می کنند و حدود 140 نفر نیز از افراد دارای مغازه در بازارهای بندرعباس هستند.
معاون خدمات شهری تصریح کرد: عده ای از دستفروشان هم زنان سرپرست خانوار هستند و به رئیس سازمان میادین دستور داده ایم سودجویان و افرادی که بر اساس نیاز در این بازارها دستفروشی می کنند را شناسایی کند.

*الگوگیری از تازیان برای حل مشکل دستفروشی در بندرعباس
معاون جدید خدمات شهری بندرعباس همچنین از تصمیم خود برای بررسی الگوگیری از شهر پنج هزار نفری تازیان برای حل مشکل دستفروشی در شهر 500هزار نفری بندرعباس خبر داد.
به گفته موحدی می توان مانند شهر تازیان ( در 35کیلومتری شمال بندرعباس) یکی از بلوارهای شهر را به شب بازار اختصاص داد و همچنین دستفروشان را در روزهای هفته در نقاط مختلفی مستقر کرد تا احساس مالکیت پیدا نکنند.

*شهرداری آزمایشگاه آسفالت می سازد
شورای شهر بندرعباس در آخرین دستور کار خود، راه اندازی آزمایشگاه کیفیت آسفالت توسط شهرداری با اعتبار 400میلیون تومان را به رای گذاشت که با اکثریت آرا به تصویب رسید.
کیانوش جهانبخش رئیس کمیسیون عمران شورا در دفاع از آن اظهار داشت: شهرداری سالانه حدود 400 میلیون تومان هزینه به آزمایشگاه های دیگر می پردازد که با راه اندازی این آزمایشگاه، این هزینه صرفه جویی خواهد شد.
هنگام بحث پیرامون این پیشنهاد، کیفیت آسفالت های جدید در برخی خیابان های بندرعباس مورد انتقاد قرار گرفت.
اسلام باوقار رئییس شورا در این باره گفت: آسفالت بلوار افروز شهابی حد فاصل چهارراه گفتگوی تمدن ها تا چهارراه خانه نان حدود سه ماه پیش روکش شده اما پس از یک هفته این آسفالت کنده شده است.
حجت الاسلام عامری نیز گفت: شائبه ها و شایعه هایی پیرامون کم فروشی در طرح های آسفالت شهرداری وجود دارد که امیدواریم درست نباشد.
وی افزود: شنیده می شود در این طرح ها به عنوان مثال روکش آسفالت به جای ضخامت پنج سانتیمتری قید شده در قرارداد، ضخامت کمتری دارد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری در پاسخ، عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آسفالت را برای حاضران تشریح کرد.
غلامحسین سجودی همچنین تصریح کرد:با توجه به شرایط اقلیمی باید برای آسفالت از قیر با مشخصات فنی 40-50 استفاده شود اما از قیر 60-70استفاده می شود که برای شرایط آب و هوایی بندرعباس مناسب نیست.
2094/7408
گزارش: هومن محمدکرمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تحلیل از ۲۵۰۰ کارگر شهرداری بندرعباس

آئین تجلیل از کارگران و قدردانی از زحمات این تلاشگران، با محوریت شهرداری بندرعباس برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078479 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • آیین تحلیل از ۲۵۰۰ کارگر شهرداری بندرعباس
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری