Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هدفگذاری برنامه های تبلیغی و فرهنگی این سازمان افزایش ضریب نفوذ در لایه های اجتماعی برای کاهش آسیب‌هاست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی دارابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در شهرستان مهدی شهر استان سمنان، افزود: دغدغه های کانون ها و مدیران فرهنگی باید کاهش آسیب های اجتماعی باشد به ویژه باید در مسایلی مانند حاشینه‌نشینی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی، بهره‌گیری از شبکه تبلیغی و استفاده از توان مردم برای تاثیرگذاری در لایه های اجتماعی برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ظرفیت موجود کشور مانند هیات های مذهبی در کنار تحقق شعائر دینی برای کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اگر هر هیات مذهبی 2 فرد را از دام اعتیاد نجات دهد و با تاثیر مناسب از طلاق در یک خانواده در همان محل موفق عمل کند، حرکت عظیم فرهنگی شکل می گیرد و بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین خواهد رفت.
وی با اشاره به بسیج روحانیون فعال در ارایه مشاوره با روحیه جهادی و خالصانه در سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: با هجمه های شبکه های اجتماعی نیز باید هوشمندانه و به‌هنگام مقابله شود.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اولین لشکر مبلغین فضای مجازی در استان خراسان رضوی با یک هزار روحانی آشنا با ادبیات حاکم بر فضای مجازی و با شناخت از ذائقه جوانان در این حوزه، شکل گرفت و در سایر استان های کشور نیز این مجموعه در حال شکل گیری و ساماندهی است تا سازمان تبلیغات اسلامی بتواند در فضای مجازی نیز مانند فضای واقعی رسالت فرهنگی خود را ایفا کند.
وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام برای ساماندهی، شناخت و شناسنامه‌دار کردن مبلغین در سراسر کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، اضافه کرد: از طریق این سامانه مبلغان باید دارای شناسنامه تخصصی و صلاحیت عمومی و تخصصی در این بخش باشند و در قالب این سامانه آموزش مدیریت هیات ها برای جلوگیری از انحراف های فکری در هیات های مذهبی و آموزش های ویژه به فعالان جلسات مذهبی بانوان ارایه شده است که باید در این زمینه از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران و دانش‌آموختگان علوم و معارف اسلامی استفاده شود.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: از طریق سامانه سجام در کشور سه هزار و 600 روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم، 20 هزار ائمه جماعات مساجد، مدارس و دستگاه های اجرایی، 90 هزار مبلغ خواهر در کشور شناسایی شده اند و این سامانه ابزاری برای کمک به برنامه ریزی برای اهداف فرهنگی نظام اسلامی و مناسبت‌های فرهنگی و تبلیغی در کشور است.
نشست قرارگاه های فرهنگی منطقه شمال سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور 6 استان سه روزه است و در اردوگاه فرهنگی شهید کلاهدوز شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان و با هدف بررسی وضعیت موجود و تعیین چشم اندازهای فرهنگی سال 97 در حال برگزاری است، در این قالب جلسه‌های آموزشی در این نشست سه روزه موضوعاتی مانند فنون مذاکره، روش های آموزش، مسایل مرتبط با تشکل های دینی، مبلغان و مسایل نشر و ترویج فرهنگ قرآنی ارایه می شود.
از سوی سازمان تبلیغات اسلامی سه هزار و 600 روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم، 20 هزار ائمه جماعات مساجد، مدارس و دستگاه‌های اجرایی و 90 هزار مبلغ خواهر در کشور شناسایی شده‌است.
استان سمنان حدود 30 مدرسه علوم دینی خواهران و برادران، سه هزار طلبه، 830 مسجد، 19 امام جمعه و بیش از 2 هزار روحانی، عالم و دانش‌آموخته حوزه های علمیه در قم و مشهد دارد، سمنان با وجود 112 هزار دانش آموز و 120 هزار دانشجو از استان های فرهنگی کشور است.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید از فضای مشارکتی در سطح شهر استفاده بهینه‌ شود و رویکرد مشارکتی، هم‌افزایی و مردمی افزایش پیدا کند و برنامه‌های رویدادی با حضور و مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی مردمی مؤثرتر برگزار شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سومین جلسه از سلسله‌نشست‌های مدیران شهری با نخبگان فرهنگی، اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» اظهار کرد: در طرح چشمه‌های نورانی اگر مسجدی از طریق اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ اعلام شود و زمین آن به‌صورت وقفی توسط مردم باشد، شهرداری برای احداث مسجد در آن منطقه اقدام خواهد کرد.

وی افزود: از فضای مشارکتی در سطح شهر باید استفاده بهینه‌ای شود و رویکرد مشارکتی، هم‌افزایی و مردمی افزایش پیدا کند و برنامه‌های رویدادی با حضور و مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی مردمی مؤثرتر برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرداری نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این راستا تلاش شد بودجه فرهنگی به دوهزار و صد میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر توسعه زمین‌های روباز ورزشی و ارتقای مباحث عمرانی در منطقه ۱۲، توضیحاتی در خصوص مصوبات کمیسیون فرهنگی در رابطه با چشمه‌های نورانی ارائه کرد.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه احداث فرهنگ‌سرای مهدی‌آباد

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی و برنامه شهید کوچه ما روشنایی شهر است که برای تجلیل از خانواده شهدا در این منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احداث فرهنگ‌سرای مهدی آباد منطقه ۱۲ شهرداری گفت: احداث این فرهنگ‌سرا آغاز شده است و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه احداث مسجد قدس در محله عاشق آباد آغاز شده است، در خصوص کمک‌های غیر نقدی و مناسبتی به کانون‌های فرهنگی نیز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه فرماندهان حوزه مقاومت بسیج منطقه ۱۲، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه ۱۲ و حجت‌الاسلام محمدی به عنوان نماینده دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور حضور داشتند که توضیحاتی در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد، صدور مجوز کانون‌ها و مسائل مربوط با آن‌ها مطرح شد.

در حاشیه این مراسم نیز توسط فعالان فرهنگی منطقه ۱۲ از مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان به دلیل کمک به کانون‌های فرهنگی تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر 750189

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی