Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر حصیری، مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش قصد دارد از میان افرادی که توسط ایشان باید به عنوان نماینده به صندوق معرفی شود، سه نفر (دو نفر عضو هیات امنا و یک نفر بازرس) را به عنوان نماینده فرهنگیان از طریق یک انتخابات آزاد و مبتنی بر آرا الکترونیکی، معرفی نماید.

ایران آنلاین / اصغر حصیری در مصاحبه با روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در مورد انتخاب نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش قصد دارد از میان افرادی که توسط ایشان باید به عنوان نماینده به صندوق معرفی شود، سه نفر (دو نفر عضو هیات امنا و یک نفر بازرس) را  به عنوان نماینده فرهنگیان از طریق یک انتخابات آزاد و مبتنی بر آرا الکترونیکی، معرفی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ماموریت از اواسط آبان ماه سال جاری از طرف وزیر محترم به اینجانب محول شده است تا ساز و کارهای این انتخابات را از لحاظ سازمانی و  اجرایی مورد بررسی و در حداقل زمان ممکن  آن را برگزار نماییم.

حصیری اضافه کرد: از این رو در مرحله اول با اعلام  فراخوان از طریق سامانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی جهت دریافت دیدگاه های فرهنگیان در خصوص چگونگی انتخاب سه نفر از نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره و جمع آوری نقطه نظرات ایشان و بکارگیری نظرات در روند برگزاری انتخابات را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه با یکی از معاونان وزارت ارشاد و کارشناسان ایشان در خصوص شناخت تجربه برگزاری انتخابات مطبوعات جلساتی برگزار نمودیمٰ افزود: پس از تدوین نقشه راه در کارگروه مربوطه و تدوین چارت تشکیلاتی برای تشریح نحوه برگزاری انتخابات به لحاظ محتوایی و شکلی اقدام به برگزاری سلسله جلساتی با نمایندگانی از خبرگزاری پانا، مرکز اطلاع رسانی، مرکز فناوری اطلاعات و برنامه ریزی نیروی انسانی در خصوص شناخت ظرفیت ها نمودیم و در ادامه به تدوین گانت چارت برای کنترل زمان و اجرای گام به گام برگزاری انتخابات اقدام نمودیم.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش افزود: با واحد های پشتیبانی برای آماده سازی فضا در خصوص ستاد راهبری انتخابات؛ تهیه و تجهیز دفتر دبیرخانه ستاد انتخابات، با صندوق ذخیره برای تهیه آمار اعضاء به تفکیک استانی و همچنین تعیین یک نماینده برای کمک به فرآیند برگزاری انتخابات مکاتبات اداری را انجام دادیم.

حصیری بیانکرد: اولین جلسه ستاد انتخابات را با حضور نمایندگان معاونت و ادارات کل مربوطه ( دفتر وزارتی -معاونت حقوقی و مجلس- ارزیابی و عملکرد- روابط عمومی-مرکز منابع انسانی- اداره کل تعاون و پشتیبانی و نمایندگان ادارات کل شهر تهران و شهرستان های تهران به عنوان نمایندگان استان ها) برگزار کرده و شیوه نامه برگزاری انتخابات را تهیه نمودیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌های آینده در نظر داریم کمیته راهبری انتخابات را در جهت، استقرار در فضای پیش بینی شده (ستاد) برای هدایت عوامل انتخابات، آماده سازی سامانه‌های مربوط به اطلاع رسانی انتخابات و بارگذاری و بروز آوری محتواها در این زمینه، بارگذاری شیوه نامه انتخابات در سامانه اختصاصی مربوطه، اعلام ثبت نام کاندیداها در محیط وب، تسهیل سازی ثبت نام همگام با اطلاع رسانی و توجه دادن به ملاک‌ها و معیارهای کاندیداها، کنترل صلاحیت های مربوطه  را انجام دهیم.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش پرورش همچنین اعلام کرد که انتخابات در مراحل- استانی و کشوری برگزار می‌شود. در مرحله اول با توجه به سهمیه هر استان حداقل یک نفر و حداکثر ۵ نفر با انتخابات الکترونیکی  از هر استان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. در مرحله کشوری از بین منتخبان استانی سه نفر ( دو عضو هیئت أمنا و یک بازرس) انتخاب می‌شوند.

پس از انتخاب این افراد، به منتخبین آموزش مقدماتی تحت وب برای برگزیدگان نماینده معلمان جهت دانش افزایی در حوزه مالی و نظارت داده خواهد شد تا این افراد برای حضور در جلسات صندوق آمادگی لازم را کسب نمایند.  برنامه های دیگری نیز بایست در کمیته سیاست گذاری و راهبری مصوب شود که متعاقبا اعلام می شود

اصغر حصیری درباره پیامدهای انتخابات و نتایج آن افزود؛ انتظار داریم اجرای این فرایند در وزارت آموزش و پرورش تمرینی باشد برای اجرای درست تفویض اختیار به معلمان و همچنین به تمرین دمکراسی در جامعه فرهنگیان منجر شود.

وی اضافه کرد: این انتخابات می تواند نظارت مستقیم معلمان در یک فرآیند انتخاباتی که برای آنان اختیار، مسئولیت و پاسخگویی را همراه داشته باشد. همچنین  در آورده هایی که از طرف خودشان و دولت به این صندوق وارد می شود و فعالیت اقتصادی صندوق ذخیره، نظارت بیشتری داشته باشند. امیدواریم تا مجموع این عملکردها منجر به کمتر شدن فاصله لایه‌های مدیریتی صندوق ذخیره با فرهنگیان عضو این صندوق شود تا کمک به اعتماد اجتماعی جامعه معلمان برای حضور موثرتر در مولفه‌های عملکردی دیگر و افزایش شفافیت و توسعه نظارت فراگیر بر عملکرد صندوق را بوجود آورد./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت