Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کاهش جرایمی چون سرقت و تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه برنامه های ویژه ای در سطح استان اجرا شده و تا ریشه کنی این جرم ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد قنبری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه با هدف کاهش جرایمی چون سرقت، با سارقان و مالخرها برخورد جدی خواهد شد، گفت: ما هیچ مکان مختصی تحت عنوان دزد بازار نداریم اما برای اماکنی که مظنون به فروش این اموال باشد تمهیداتی چون کنترل متهمین و مالخرهای سابقه دار آزاد شده از زندان به طور نامحسوس، هماهنگی با پلیس اطلاعات و اماکن استان در خصوص  بازدید و سرکشی از اماکن و صنوف مورد نظر، هماهنگی با شهرداری در خصوص ایجاد شب بازارها و بازرچه های کوچک در سایر نقاط شهر با کنترل ونظارت مامورین شهرداری وکلانتری محل نسبت به پراکندگی و کنترل افراد دستفروش، مجاب نمودن صنوف فعال در امر خرید و فروش لوازم دست دوم و سمساری‌ها وضایعات فروشی‌ها به تهیه دفتروثبت اموال خریدو و فروش شده و کنترل و نظارت مستمر توسط دستگاه‌های نظارتی، اجرای طرح‎های مقطعی و ضربتی در نقاط مورد نظر به جهت نا امن کردن محیط برای مالخران، همکاری وتعامل هرچه بیشتر سازمان بهزیستی در جمع آوری و کنترل و بازپروری معتادین و متکدیان از سطح شهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین اقدامات دیگری چون کنترل و نظارت هرچه بیشتر سازمان زندان‌ها و اقدام تامینی وتربیتی پس از رهایی افراد سابقه دار در امر مالخری، همکاری وتعامل با سازمانهای و ارگان‌ها در خصوص استفاده از وسایل و تجهیزات غیر قابل واگذاری و غیر قابل تجزیه و بازیافت را نیز در دست اقدام داریم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استفاده از وسایل و تجهیزات غیر قابل بازیافت موجب کاهش سرقت می شود، بیان کرد: در زمان بکار بردن این تجهیزات در داخل شهرها و دیگر مناطق، سارقان دیگر تلاشی برای سرقت آنها انجام نخواهند داد، به طور مثال استفاده اداره برق از سیم های آلومینیومی به جای سیم های مسی موجب می شود تا سرقت آن صرفه اقتصادی برای سارق ومالخر نداشته و موجب کاهش چشمگیر سرقت این اقلام شود.
معاملات ملکی زیر ذره بین قانون

معاملات ملکی زیر ذره بین قانون

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از ساخت و ساز های  غیر مجاز و زمین خواری چه اقداماتی انجام داده تا دیگر شاهد چنین پدیده ای در استان نباشیم، بیان کرد: اقدامات مهم پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی و فرماندهی انتظامی اقدامات مهمی در این زمینه انجام داده که سیستمی شدن ثبت معاملات و نظارت مستمر بر این فرایند، کنترل مستمر بر بنگاه های مشاور املاک از حیث جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم در حوزه زمین خواری و ساخت و ساز های غیر مجاز، کنترل بر معاملات گسترده از نظر مساحت و قیمت، رصد اطلاعات نهاد های دولتی و غیر دولتی مرتبط با حوزه مسکن و شهرسازی در جهت پیگیری از تخلفات احتمالی در این خصوص، دریافت و رسیدگی به گزارشات مردمی در حوزه زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز و همکاری با سایر نهاد ها و دستگاه های متولی، تنها گوشه ای از اقدامات این نهاد در راه مبارزه با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز است.

قنبری در ادامه با اشاره به مهمترین راهکارهای نیروی انتظامی در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی، اظهار داشت: شناسایی و احصاء نقاط حادثه خیز، نصب تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی در کنار خط کشی در سطح شهر، استقرار و حضور نیروهای این نهاد در نقاط حادثه خیز، اعمال قانون تخلفات حادثه ساز، ایجاد فرهنگ سازی مناسب در راستای آشنایی بیشتر تمام اقشار جامعه با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، برقراری تعامل و فرهنگ سازی از طریق اصحاب رسانه، جرائد و ادارات مرتبط با امر ترافیک، ارائه خدمات استاندارد از طریق مراکز معاینه فنی و بازدید از نحوه صدور معاینات فنی و همچنین استفاده از تجهیزات الکترونیکی به خصوص  دوربین های کنترل تخلفات و پایش مداوم تصاویر از مهمترین اقدامات نیروی انتظامی در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی در استان سیستان و بلوچستان است.

 

دستگیری و طرد32هزار نفر از اتباع بیگانه

وی در پاسخ این سوال که نیروی انتظامی چه اقداماتی در راستای  پیشگیری از تردد و اسکان اتباع بیگانه غیر مجاز در استان انجام داده است، گفت: طرح شناسایی و جمع آوری و اخراج اتباع خارجی غیرمجاز برابر مصوبات شورای عالی امنیت ملی کشور و همچنین مصوبات شورای تامین استان و از سال 1389 در دستور کار قرار گرفته و به صورت مستمر توسط یگان های تابعه اجرا گردیده است.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در رابطه با دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز از ابتدای سال جاری  در طی شش مرحله طرح رعد در سطح استان اجرا شده است.

قنبری با اشاره به اینکه طرح جمع آوری اتباع خارجی غیرمجاز به تمامی یگان های تابعه ابلاغ و اجرا شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 32هزار نفر از اتباع بیگانه دستگیر شده برای طرد از کشور تحویل اردوگاه های مربوطه شده اند.

وی ادامه داد: با تمامی افرادی که اقدام به در اختیار قرار دادن منازل مسکونی و یا خودرو خود به اتباع خارجه غیرمجاز می کنند  برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

 

استفاده از ظرفیت معتمدین و سران طوایف بهترین گزینه برای افزایش آگاهی های عمومی است

این مقام انتظامی با اشاره به برنامه های ویژه این نهاد در راستای بهره گیری از ظرفیت معتمدین  و متنفذین قومی برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن، اذعان داشت: با توجه به فرهنگ و رسوم خاص سیستان و بلوچستان که در بسیاری از درگیری ها، قتل ها و دیگر اختلاف های پیش آماده میان افراد، از ظرفیت بزرگان و سران طوایف برای حل مشکلات استفاده می شود، نیروی انتظامی نیز در سال در طول سال به صورت مستمر  با دعوت از معتمدین، ریش سفیدان و روسای شوراهای شهر و روستا، سران طویف و افراد معتمد برای حل مشکلات جلساتی برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: برخورد با خرده فروشان مواد مخدر جمع آوری سلاح و مهمات اتباع بیگانه و سرقت های سطح حوزه انتظامی، قتل، گروگانگیری، صلح و آشتی بین طوایفی که سالیان سال با هم اختلاف دارند و بسیاری دیگر از اختلافات و مشکلات این چنینی با استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف و برگزاری جلسات تعاملی رفع شده است.

سردار محمد قنبری با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در راستای  ارتقاء آگاهی های همگانی، گفت: معاونت اجتماعی این فرماندهی در راستای  آگاه سازی و پیشگیری از جرایم در جوامع هدف اقدام به  برگزاری 489 جلسه آموزش همگانی چهره به چهره  توسط کارشناسان انتظامی ، اقدام به  آموزش از طریق رادیو و تلویزیون به صورت پیام های آموزشی تک خطی ، کلیپ ها و انیمیشن های آموزشی ، اجرای برنامه های آموزشی بر اساس تقویم آگاهی عمومی در مناسبت های خاص، بر پایی نمایشگاه آگاه سازی  پیشگیری از آسیب های اجتماعی در معابر عمومی و جوامع هدف، آموزش از طریق تابلوهای دیجیتال  و تشکیل اتاق فکر با سایر دستگاه های مرتبط جهت استفاده از خرد جمعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گوشه ای از اقدامات نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان برای افزایش آگاهی های عمومی در جهت کاهش جرم و آسیب های ناشی از آن بوده است.

 

سامانه 197 پل ارتباطی مردم با فرمانده انتظامی استان

وی با تاکید بر اینکه : پاسخگو بودن یکی از دغدغه‌های پلیس سیستان و بلوچستان  است، بیان کرد: سامانه 197 امروزه به عنوان مأمن و پناهگاه مردم عمل کرده به گونه ای که شهروندان می توانند به صورت ۲۴ ساعته با سامانه ۱۹۷ هر گونه اطلاعات و مشکلات خود را به صورت انتقادات، شکایات، پیشنهادات و تقدیر از نیروی انتظامی اعلام کنند.

وی افزود: گسترش و بهبود تعامل مردم با نیروی انتظامی، افزایش احساس مسئولیت و حس پاسخگویی در مدیران و فرماندهان از مهمترین اهداف دفتر نظارت همگانی در مردمی ساختن پلیس و ارتقای اعتماد عمومی به ناجا است.

قنبری با تاکید بر اینکه سامانه 197 همچون پلی برای ارتباط مردم با فرماندهی انتظامی است، تصریح کرد: رعایت اصل امانت داری و احساس مسئولیت در قبال پیام‌های مردمی، اصل سرعت عمل در دریافت و تحلیل نظرهای مردم، ارائه بازخورد اخبار به شهروندان و مخاطبان، ایجاد احساس امنیت در شهروندان نظارت کننده و اصل پیگیری پیام‌ها تا حاصل شدن نتیجه روشن و رفع مشکلات فراروی مردم در انجام خدمات متنوع و گسترده پلیسی  از مهمترین اصول حاکم بر فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود