Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:48:58 GMT

حمایت دولت از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای دینی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۴۶۶۲

حمایت دولت از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای دینی

امروز در اجلاس استانی"نماز و فضای مجازی" در ارومیه از عزم دولت در حمایت مالی از تولیدکنندگان اپلیکیشن دینی در آذربایجان غربی خبر داده شد به‌طوری‌که این افراد می‌توانند ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امسال بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان "نماز و فضای مجازی" برگزار می‌شود بنابراین سلسله اجلاس‌های استانی نیز با همین عنوان در همه استان‌ها در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آذربایجان غربی اجلاس استانی"نماز و فضای مجازی" در ارومیه و به میزبانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در محل نمازخانه این شرکت و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و با شرکت مسئولان و متولیان امور نماز در ادارات و دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

نقش علما و روحانیون در مقابله با انواع توطئه‌های فرهنگی

در این مراسم ابتدا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به نقش و اهمیت فضای مجازی در توسعه فرهنگ نماز اظهار داشت: امروزه دشمن به واسطه فضای مجازی و با تولید و ترویج انواع شبهات می‌کوشد تا به اعتقادان جوانان این سرزمین آسیب بزند.

رسول اکبری تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی با تولید محتواهایی که به بی‌عفت و انحراف در جامعه می‌انجامد تلاش می‌کند تا جوانان را از اصل دین جدا کند.

وی با اشاره به نقش علما و روحانیون در مقابله با انواع توطئه‌های فرهنگی و دینی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری به ایفای نقش مبلغان، روحانیون و دستگاه‌های فرهنگی در فضای مجازی نیاز وجود دارد و باید برای این منظور همه روحانیون به علوم مربوط به فضای مجازی مسلط باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: پیوسته کارشناسان و اهالی فن بر خطرات فضای مجازی تأکید کرده و آثار مخرب آن را گوشزد می‌کنند بنابراین حضور بی موقع در جای بی جا در فضای مجازی و استفاده نادرست از این فضا روح و روان افراد جامعه را دچار خسارت می‌کند.

اکبری تصریح کرد: امروزه فعالیت علمی بدون استفاده از رایانه عملاً امکان‌پذیر نیست بنابراین دورسازی جوانان از فضای مجازی و رایانه اساساً امکان دارد لذا لازم است به جای برخوردهای قهری به فکر انجام رسالت افراد و نهادهای مسئول در این حوزه باشیم.

تولیدکنندگان اپلیکیشن دینی آذربایجان غربی حمایت می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این اجلاس اظهار داشت: امروزه فضای مجازی و اینترنت در حال تبدیل شدن به یکی از نیازهای اصلی مردم در کنار چهار عنصر آب، برق، تلفن و گاز است به طوریکه حتی در روستاهای بعضاً دور افتاده و 20 خانواری نیز تقاضای اتصال به شبکه اینترنت به شدت وجود دارد.

قاسم جلیلی نژاد تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای سیاست‌های فرهنگی دولت از فعالیت‌هایی که منجر به تولید محتوا در فضای مجازی می‌شود حمایت می‌کند.

وی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در راستای همین سیاست‌ها از تولیدات کنندگان محتوای دینی که در قالب اپلیکیشن های موبایلی و سایت‌ها فعالیت می‌کنند با پرداخت تسهیلات کم بهره از 15  تا 100 میلیون تومان حمایت می‌کند.

رویکرد ستاد اقامه نماز کشور در توجه به فضای مجازی

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در این اجلاس اظهار داشت: بر اساس اطلاعات رسمی روزانه به‌طور میانگین 256 مورد انواع تصاویر مستهجن در فضای مجازی تولید و منتشر می‌شود که هدف از آن دقیقاً ضربه زدن به باورهای دینی و اعتقادی و ایجاد انحراف در بین نسل جوان است.

علی برزگری گفت: اهمیت فضای مجازی به قدری است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند اگر امورات رهبری اجازه می‌داد مدیریت این فضا را شخصاً بر عهده می‌گرفتند و حتی از تعبیر فضای حقیقی برای این فضا استفاده کردند چراکه تأثیرات فضای مجازی بر افراد کاملاً حقیقی است.

وی تصریح کرد: به توصیه رهبر معظم انقلاب امسال رویکرد ستاد اقامه نماز کشور در برگزاری اجلاسیه سراسری بحث فضای مجازی و آثار و تبعات آن قرار گرفته است.

فضای مجازی بهترین ابزار برای ترویج دین

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این اجلاس با تأکید بر اهمیت ایفای نقش همه ادارات و دستگاه‌های استان در توسعه و ترویج فرهنگ نماز اظهار داشت: اکنون 25 درصد از کاربران تلگرام کاربران ایرانی هستند که همین موضوع نشان دهند میزان اقبال مردم به فضای مجازی است بنابراین باید در این قضیه کاملاً آگاهانه و با برنامه وارد شد.

نادر صفرزاده گفت: جوانان تشنه دریافت محتوا و مطالب مرتبط به علوم انسانی و آثار ارشادی و دینی هستند و فضای مجازی بهترین ابزار برای ارائه این مطالب به آنهاست.

وی افزود: فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در آذربایجان غربی شایسته تقدیر است و هر چقدر که در توسعه و ترویج امورات دینی و فرهنگ نماز وقت گذاشته شود باز هم جا دارد که بیشتر کار شود.

استفاده از فضای مجازی برای کیفیت افزایی و ارزش نماز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این اجلاس با تاکید بر اهمیت اقامه داشتن نماز در همه سطوح جامعه اظهار داشت: نماز نماد ارتباط انسانی با خالق هستی است و مسئله نماز و زکات در قرآن بسیار مورد سفارش و تاکید واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی تصریح کرد: اگر نماز که عمود دین است مستحکم باشد بقیه زوایای دین نیز مستحکم می‌شوند و اگر کسی با خداوند ارتباط نداشته باشد با مردم نیز ارتباطش صادق نخواهد بود.

امام جمعه ارومیه گفت: باید پیوسته تلاش کنیم کیفیت و ارزش نماز را در جامعه بالاتر ببریم و در این میان فضای مجازی علاوه بر این که در صورت غفلت یک تهدید بزرگ  است در صورت توجه نیز می‌تواند به معنای یک فرصت مناسب بشمار آید.

قریشی اظهار داشت: با توسعه و ترویج علوم و احکام دینی در فضای مجازی می‌توان بر آثار و ابعاد خسارت بار فضای مجازی بر جوانان چیره شد و بسترهای اعتقادی را در این فضا گسترش داد.

در این اجلاس از تولید کنندگان محتوا، مبلغین، برپادارندگان و فعالان اقامه نماز در ادارات آذربایجان غربی با تقدیم الواح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

R41361/P1377/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت:فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در موضوع مدرسه سازی جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود:استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های نیازمند به توجه در موضوع فضای آموزشی است که خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم و عنایت و توجه ویژه سازمان نوسازی کشور و همچنین استاندار آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یک هزار و ۳۴ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی استان اضافه شده و بیش از یک هزارو ۸۰۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:نیاز استان آذربایجان‌غربی در موضوع کلاس‌های درس و رسیدن به متوسط کشوری، تعداد ۵ هزار کلاس درس است که امیدواریم با شروع نهضت مدرسه سازی در استان و توجه مسئولین استانی و کشوری، در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد:مهندس رحمانی از نیرو‌های متعهد و کاربلد استان آذربایجان‌غربی بودند و در زمان حضورشان در سازمان نوسازی مدارس استان، منشأ فعالیت‌ها و برکات مهمی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود:امیدواریم مهندس صدقی نیز با روحیه جهادی وارد میدان شده و در مسیر توسعه فضا‌های آموزش و پرورش استان گام بردارد.

مطهری گفت:موضوع تحول در آموزش و پرورش نیازمند ۳ عنصر محتوا، فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی است و برای رسیدن به نقطه آرمانی در این موضوع باید به همه این موارد و عناصر توجه کافی و وافی صورت پذیرد.

در پایان این مراسم، با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط، «پیام صدقی» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مداس آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات «قهرمان رحمانی» مدیرکل قبلی این مجموعه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند